Spela mitt spel Missing Mildred!
Fan vad bra jobbat! Inspirerande att se hur länge du ändå hållt på och faktiskt lyckats färdigställa projektet. Det gav mig en liten boost att starta upp unity igen och ta tag i de idéer jag har 😁
Ska ta och testa det på steam deck!
Tack! Det ska väl tilläggas att jag inte jobbat särskilt mycket under dom senaste åren pga tillökning i familjen.
Men kul att det inspirerar! Klart du ska starta upp Unity.
Återkom gärna om/hur det funkar på steam deck, för vad jag vet så har jag inte gjort nån särskilt inställning för det.
Det var tillräckligt med struggle att få upp det på steam överhuvudtaget xD
Oj, tack FZ för nyhetspubliceringen! Kul 😀
KUL! Grattis till Steamrelease! ❤️
❤️
Nej vad trevligt!! Har kodat mycket i GML tidigare (ett jetpack-spel, BLOB ett plattformsspel och ett försök till ett King Arthurs World spel. Lade ner när Game Maker blev Game Maker Studios. Videon såg grym ut, skall ladda ner demot och prova!
Jag gillart! Höll också på med Game Maker för vad blir det, 11 år sen? Sen när jag skulle ge det en revanch typ 2020 och insåg att det blivit Game Maker Studios så kändes det som världens högsta tröskel, men sen gick jag igenom några av Shaun Spaldings tutorials i lugn och ro och sen var jag tillbaka igen. Så det kan vara ett tips!
Vet inte om det finns någon demo, det som ligger på itch.io är en gammal version av egentligen hela spelet, fast utan NES-färguppdateringen som jag tyckte blev klart mycket trevligare 😀
Stort grattis till release!
Hur känns det nu då? Tomt eller bara skönt? Ska du fortsätta och släppa uppdateringar eller gå vidare till nästa idé? Kanske börja fundera på ett spel till årets Spelsylt (tm)? 😀
(Jag köpte så klart Mildred på steam)
Tack!
Det känns skönt! Jag känner snarare att projektet har fått lite nytt syre igen så jag tror mer på att släppa uppdateringar.
Dels finns det fortfarande saker jag vill polera rent grafiskt, men sen skulle jag också vilja laborera vidare med en del mekaniker.
Exempelvis så påbörjade jag en golf-mekanik, där man kan använda sitt vapen som en golfklubba och slå iväg golfbollar!
Sen slog det mig sen att det skulle vara kul att testa byta ut golfbollarna mot teleporteringsbollarna.
Och såna där saker är så himla mycket lättare att bygga vidare på i Missing Mildred snarare än att påbörja ett helt nytt spel, så av den anledningen tror jag att jag kommer köra på uppdateringar.
Gällande spelsylten så hoppas jag på att jag hinner vara med i år!