Robot
Dustborn

En skvätt Telltale plus en nypa totalitärt USA, och vi har en dystopi värd ett besök.

#dustborn


Medlem

Baserat på den där bilden, så besöker jag hellre Filipstad...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Låter som ett spel för mig. Jag kommer nog spela det under hösten.

Medlem

Kul med recension till söel jag inte ens hört talas om! Verkar dystert och mysigt

Skrivet av Hipshot:

Baserat på den där bilden, så besöker jag hellre Filipstad...

Vad händer i Filipstad?

DEI - The Game (SBI Edition)?


signatur

00:00:02:42

Medlem

"En skvätt Telltale plus en nypa totalitärt USA"
-ni glömde en stor skopa DEI.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Tog inte lång tid för blöjdyrkare att angripa kommentarsfältet 😂


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Redaktör
Skrivet av Zymac:

"En skvätt Telltale plus en nypa totalitärt USA"
-ni glömde en stor skopa DEI.

Det faller in under kritiken mot inkrystade stereotyper.

Och där lämnar vi den diskussionen.


signatur
NuZ
Testpilot

Kom igen dudes! Ni kan omöjligt klaga på DEI, spela det inte om det är så. Visst kanske det kan tvingas in överallt lite ofta men vad gör det egentligen? Förstör det för er? Som halvbög själv kan jag ibland tycka det är tråkigt när saker tvingas in där det inte behöver vara av personer som inte är HBTQ. Som att bli 3ehandskränkt av dåliga skämt som inte bryr oss det handlar om alls. Men det hindrar väl inte er att njuta av mediat? Undviker ni spel som är på något sätt inkluderande? Påtvingat eller ej inkluderat?

Tycker det är en intressant diskussion då så många reagerar. Ja Thomas vill inte att vi diskuterar saken men ville bara säga det. Det är väldigt intressant om man håller det civiliserat.

Jag kommer iaf lätt skaffa spelet, ser mysigt ut! Stereotyper eller inte


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Hade glömt att jag var pepp på denna! Verkar helt klart något för mig. Men inte så säker på att USA blivit totalitärt om JFK levat, kunde de inte hittat på någon annan syndabock?

Medlem

Verkar rätt skoj. Hamnade iaf på wishlisten/backloggen. Blir väl att skaffa under vinterrean eller nått

Skribent
Skrivet av NuZ:

Kom igen dudes! Ni kan omöjligt klaga på DEI, spela det inte om det är så. Visst kanske det kan tvingas in överallt lite ofta men vad gör det egentligen? Förstör det för er? Som halvbög själv kan jag ibland tycka det är tråkigt när saker tvingas in där det inte behöver vara av personer som inte är HBTQ. Som att bli 3ehandskränkt av dåliga skämt som inte bryr oss det handlar om alls. Men det hindrar väl inte er att njuta av mediat? Undviker ni spel som är på något sätt inkluderande? Påtvingat eller ej inkluderat?

Tycker det är en intressant diskussion då så många reagerar. Ja Thomas vill inte att vi diskuterar saken men ville bara säga det. Det är väldigt intressant om man håller det civiliserat
.

Jag kommer iaf lätt skaffa spelet, ser mysigt ut!

Problemet är ju att det sällan blir civiliserat och att det spårar ur rätt snabbt med pajkastning och annat.


signatur

"Writer and Fighter"

phi
Medlem
Skrivet av Hipshot:

Baserat på den där bilden, så besöker jag hellre Filipstad...

Kanske till och med Borås.

Skribent
Skrivet av Gertzy:

Hade glömt att jag var pepp på denna! Verkar helt klart något för mig. Men inte så säker på att USA blivit totalitärt om JFK levat, kunde de inte hittat på någon annan syndabock?

Det finns en rätt bra anleding. Läs spoilern om du vill.

Frun dör i mordförsöket istället för JFK


signatur

"Writer and Fighter"

NuZ
Testpilot
Skrivet av Johan Lorentzon:

Problemet är ju att det sällan blir civiliserat och att det spårar ur rätt snabbt med pajkastning och annat.

Ja det är ju sant faktiskt


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Fair enough! (citerade inte för då visas spoilern)

Skribent
Skrivet av Gertzy:

Fair enough! (citerade inte för då visas spoilern)

Sen om han hade gått helt bananas på det där viset, det kanske är en stretch. Men gillar ändå upplägget för varför, hade nämligen samma tanke som dig först. Liksom, varför skulle han??


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Sen om han hade gått helt bananas på det där viset, det kanske är en stretch. Men gillar ändå upplägget för varför, hade nämligen samma tanke som dig först. Liksom, varför skulle han??

Mjo, men det är ändå ett försök till förklaring och inte bara "lol because reasons" och en sådan händelse har väl brutit psyken och skapat krig tidigare så jag kan nästan köpa det.

Medlem

vi behöver en separat räkning för dessa typ av spel, ifall man mäter dom emot andra spel så är det alltid total katastrof, finns så många sådana här spel som man kan direkt bara ignorera för att dom är typ 1% av mängden köp som andra spel, men i detta fallet så är inte marknaden "gamers" så 400 concurrent players på steam är nog en win för utvecklarna.

Ser så många sådana här spel som släpps och typ 3000 personer köper dom så det är inte ens värt att nämna dom, men det kanske inte var ideén äns att sälja mycket, dom försöker trots allt rikta sig emot folk som typiskt inte är gamers.

Medlem

Checkboxes the game

Medlem

Får rejäla Road 96-vibbar av det här, åtminstone vad gäller estetiken. Det var ju ändå rätt bra, kanske är värt att kika på det här någon gång.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Jag älskade Road 96 och detta ser ut väldigt mycket som det. Blir nog ett köp när jag har tid (så många andra spel som kommer nu under sensommaren).

Medlem

Varför har alla män i spel blivit gay och/eller sjukt feminina?

Medlem
Skrivet av noreason:

Varför har alla män i spel blivit gay och/eller sjukt feminina?

Alla män?
Kanske snarare så att du bara reagerar på dessa mer än du gör på vanliga hjältar.

Googlade nyss på "most sold games 2023" och känns inte som att det är massa velourpappor man styr. Inte så attt jag spelat alla spel men ändå.

On topic för spelet. Gillar grafiken. Färgglada spel kan ibland vara ett skönt break från de grå, bruna och mörkgröna man så ofta stirrar på. Men striderna såg onekligen smått horibla ut.

Hur långt är det?
Kanske kan vara värt ett köp på vinterrean om det är lagom kort.

Skribent
Skrivet av Evilof:

Alla män?
Kanske snarare så att du bara reagerar på dessa mer än du gör på vanliga hjältar.

Googlade nyss på "most sold games 2023" och känns inte som att det är massa velourpappor man styr. Inte så attt jag spelat alla spel men ändå.

On topic för spelet. Gillar grafiken. Färgglada spel kan ibland vara ett skönt break från de grå, bruna och mörkgröna man så ofta stirrar på. Men striderna såg onekligen smått horibla ut.

Hur långt är det?
Kanske kan vara värt ett köp på vinterrean om det är lagom kort.

Tror jag tog mig igenom det på runda 10-12 h? Men det var bara storyn, sen finns det som side quests och göra också.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Tror jag tog mig igenom det på runda 10-12 h? Men det var bara storyn, sen finns det som side quests och göra också.

Låter ju lagom! Kan bli ett skönt lir att ha när.man flyr från familjen på jullovet

Medlem
Skrivet av phi:

Kanske till och med Borås.

Haha, aldrig i livet att jag åker till Borås igen. Filipstad har åtminstone en snacks-outlet🙂


signatur

Med vänliga hälsningar från Costa Del Sol.

Gnällkuk

Trist när det blir sån extrem variant av inkluderande att det snarare blir exkluderande. Min stora gripe med all dei och dylikt är att det bara är där för sakens skull, innan hysterin slog igenom så var det bara en bra karaktär där man kanske inte ens visste om det riktigt förrän senare vilket bara stärkte karaktären, nu är det i samma kategori som grundval.

Spelet i övrigt verkar dock rätt intressant men har svårt för extremt krystade saker. Kul att du nämnde Borderlands för jag fick lite Borderlands 3-vibbar när du beskrev hur överdrivet queer-temat var. BL3 led av samma problem där spelets antagonister skulle vara några unga socialamedier-freaks. Man tappade typ all känsla direkt och skippade sen bara cut scenes. Bedrövliga karaktärer och stories. Blir väl extra märkbart när man gick från Handsome Jack till syskona cringe

Jag fattade dock aldrig hur/varför karaktärerna hade superkrafter eller vad ens hela spelet gick ut på?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Skribent
Skrivet av trickeh2k:

Trist när det blir sån extrem variant av inkluderande att det snarare blir exkluderande. Min stora gripe med all dei och dylikt är att det bara är där för sakens skull, innan hysterin slog igenom så var det bara en bra karaktär där man kanske inte ens visste om det riktigt förrän senare vilket bara stärkte karaktären, nu är det i samma kategori som grundval.

Spelet i övrigt verkar dock rätt intressant men har svårt för extremt krystade saker. Kul att du nämnde Borderlands för jag fick lite Borderlands 3-vibbar när du beskrev hur överdrivet queer-temat var. BL3 led av samma problem där spelets antagonister skulle vara några unga socialamedier-freaks. Man tappade typ all känsla direkt och skippade sen bara cut scenes. Bedrövliga karaktärer och stories. Blir väl extra märkbart när man gick från Handsome Jack till syskona cringe

Jag fattade dock aldrig hur/varför karaktärerna hade superkrafter eller vad ens hela spelet gick ut på?

Hela USA är ju en totalitära stat och gänget ska smuggla ett paket genom landet. Det är hela storyn. Angående superkrafterna så är det något som folk fått från något stort event som kallas "The Broadcast", vilket gav folk speciella förmågor...antar lite X-menaktigt?

Men jo, det blir lite krystat. Fast karaktären är bra skrivna det är bra dialoger vilket håller upp allt.


signatur

"Writer and Fighter"

Redaktör
Skrivet av noreason:

Varför har alla män i spel blivit gay och/eller sjukt feminina?

Det har blivit vanligare ja, men det finns ju massor av spel utan såna inslag också (Doom, CoD...). Branschen har väl upptäckt att det finns ett intresse och spelmakare vill ju nå fler målgrupper.


signatur
123
Skriv svar