Spelhelgen ser dyster ut för oss – men hur ser din ut?
Drog igång starfield, men det var inte så kul som första gången.
Inte? Jag tyckte nästan det var bättre andra gången. Märktes att de uppdaterat mycket. Jag gillade å andra sidan starfield från start så jag är väl dum eller något..
Jag har svårt att fokusera på vad jag ska köra. Flera spel jag är sugen på att spela om. Mafia 3 tex. Blivit alldeles för mycket Stardew Valley på sistone. Börjar nästan mer kännas som arbete än avkopppming.
Har grottat ner mig rejält i gamla Total War: Shogun 2, framförallt Fall of the Samurai-expansionen som jag har suttit och spelat och moddat en jäkla massa på sistone, snudd på maniskt. Länge sen jag moddade så det har varit rätt kul men kanske lite väl mycket. Trevligt spel.
Köpte både Max Pain 1 och 2 när det va rea på Xbox. Tycker fan att ettan har bättre atmosfär än tvåan.
Annars blir det att glo Star Trek 😎
Jaaaaa! Spelade igenom ettan och tvåan tidigare detta året. Skrev även en medlemsrec på ettan här på FZ. MP2 var en rejäl besvikelse för mig efter det stilsäkra, klockrena originalet. Gameplay var ju bra, absolut, men just stämningen och storyn tappade det fullständigt och kändes bara helkorkat. Det känns som att de hade en grym story för ett spel, men sen krystades det fram en uppföljare bara för att det blev så populärt. Inte helt ovanligt i spel- eller filmbranschen, förvisso.
Så jäkla bra!
Har inte spelat Fallout sedan det var 2D. Men älskar Elder Scrolls-spelen... Är New Vegas bästa 3D-Fallout om man inte bryr sig så mycket om grafik utan mer story och gameplay?
Jaaaaa! Spelade igenom ettan och tvåan tidigare detta året. Skrev även en medlemsrec på ettan här på FZ. MP2 var en rejäl besvikelse för mig efter det stilsäkra, klockrena originalet. Gameplay var ju bra, absolut, men just stämningen och storyn tappade det fullständigt och kändes bara helkorkat. Det känns som att de hade en grym story för ett spel, men sen krystades det fram en uppföljare bara för att det blev så populärt. Inte helt ovanligt i spel- eller filmbranschen, förvisso.
Ja det va så jag också upplevde tvåan , att den trycktes fram lite för snabbt för en snabb chash grab. Hoppas att de remakes som kommer på dom blir bra
Har inte spelat Fallout sedan det var 2D. Men älskar Elder Scrolls-spelen... Är New Vegas bästa 3D-Fallout om man inte bryr sig så mycket om grafik utan mer story och gameplay?
Definitivt. Obsidian vet hur man gör RPG.
Jump in.