Medlem
Reklam Anti

Är det fler än jag som blir typ helt Anti när det är för mycket reklam för en produkt?

Ett exempel är alla Youtube influensers reklam för NordVPN och jag har tröttnat på deras eviga reklam så jag blir skeptisk och skulle vägra köpa deras VPN tjänst enbart pga av extrema reklam, fattar inte heller hur det går i hop ekonomiskt när så många gör reklam för dom så det känns som dom betalar lika mycket till influensers som dom får in.

Finns fler saker också men tillslut stör man sig på det och blir totalt anti mot dom.

signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Releasehästryttare
Medlem
Skrivet av Crank:

Är det fler än jag som blir typ helt Anti när det är för mycket reklam för en produkt?

Ett exempel är alla Youtube influensers reklam för NordVPN och jag har tröttnat på deras eviga reklam så jag blir skeptisk och skulle vägra köpa deras VPN tjänst enbart pga av extrema reklam, fattar inte heller hur det går i hop ekonomiskt när så många gör reklam för dom så det känns som dom betalar lika mycket till influensers som dom får in.

Finns fler saker också men tillslut stör man sig på det och blir totalt anti mot dom.

När jag gick i högstadier fick vi lära oss om hur reklam fungerar, det är lite som politiska budskap. Även om det har förändrats sen dess iom sociala medier så är sanningen fortfarande att om du upprepar något tillräckligt många gånger så är det sant för en väldigt stor del av lyssnarna.

Medlem
Skrivet av waeress:

När jag gick i högstadier fick vi lära oss om hur reklam fungerar, det är lite som politiska budskap. Även om det har förändrats sen dess iom sociala medier så är sanningen fortfarande att om du upprepar något tillräckligt många gånger så är det sant för en väldigt stor del av lyssnarna.

Ja det är läskigt sannt både när det gäller politiska saker och produkt saker. För tex en Oreo kaka som egentligen inte är så god säljer som smör med högre pris jämfört med en mycket godare klassisk Ballerina kaka. Allt pga av reklamen..

signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Releasehästryttare
Skrivet av Crank:

Ja det är läskigt sannt både när det gäller politiska saker och produkt saker. För tex en Oreo kaka som egentligen inte är så god säljer som smör med högre pris jämfört med en mycket godare klassisk Ballerina kaka. Allt pga av reklamen..

Oh? Har du siffror som stödjer det påståendet?

Medlem
Skrivet av Devan:

Oh? Har du siffror som stödjer det påståendet?

Nej jag har inga siffror som stödjer detta påstående, men tycker själva att Oreo inte är goda och är ganska säker på att all reklam gör att folk vill köpa dom ändå, ser hur mina barn vill köpa Oreo och göra massa grejer med dom som dom sett på tuben, men dom äter hellre ballerina.

Men jag har fler exempel tex jag testade Hello Fresh och avslutade, tänkte testa igen men nu får jag massa mail, sms , och brev på posten så jag blev anti mot dom och kommer inte köpa även om det är nästan gratis

signatur

Medlem
Skrivet av Crank:

Å ena sidan förstår jag inte hur de kan ha ett kundunderlag med ett så dåligt namn, å andra sidan förstår jag att de måste marknadsföra brett för att på något sätt lyckas få folk till en tjänst med så dåligt namn.

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Farornas Konung

Älskar reklam men köper aldrig något..

Ambassadör
Xbox

Köper inget medvetet enbart pga reklam, däremot väljer jag medvetet bort produkter med reklam som irriterar mig.

signatur

Jump in.

Medlem

Det var en bra meme nånstans från the Office där de har en presentation.

Den gick något i stil med

När du pushar din produkt om och om igen

Får det mig att inte vilja köpa din produkt

Det får mig att hata din produkt

Smile

Medlem
Skrivet av AdamMK:

Det var en bra meme […]

Kanaler kan gärna ha sponsorer, men ser helst att de väver in dem fint med lite humor.

Den värsta reklamen är YouTubes egna som har extra hög volym och inte går att klicka bort.

signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Crank:

Det e nog billigare ge influenser en slant, Än google..

1
Skriv svar