I Flight Sim 2024 kan du kliva ur planet och vandra runt i världen

Robot
I Flight Sim 2024 kan du kliva ur planet och vandra runt i världen
Medlem

Allt det låter frid och fröjd, men om det inte finns något trovärdigt liv på marken så faller hela saken pladaskt.

signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Utan tvekan det jag ser mest fram emot i år i spelväg!

Micosoft? How adorable ~ 😜

Medlem

Låter lovande.

Medlem
Skrivet av Ankh:

Allt det låter frid och fröjd, men om det inte finns något trovärdigt liv på marken så faller hela saken pladaskt.

Tror du det kommer finnas något trovärdigt liv på marken? Klart det inte kommer finnas det, men det kommer nog vara sjukt coolt ändå om man kan landa var man vill och gå runt i terrängen.

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Hade ju vart nåt om de åtminstone denna gång släppt raytrace, som smått lovades till förra. ..nähä.
Ja iallfall jättekul med konstiga skuggbroar o dansade reflektioner.

signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Alltså… det spelar inte någon roll hur bra det funkar i praktiken. Bara sjukt mäktigt att läsa det!

Medlem

Ser ju helt sinnessjukt bra ut. Egentligen ointresserad av flightsims men en sak jag alltid önskat är just hur häftigt det vore om man kan landa & gå runt i världen, speciellt i takt med att grafiken blivit bättre.

Även om det inte finns något riktigt 'gameplay', att bara kunna landa & gå runt som typ No Man's Sky fast det är verkliga världen. Shut up and take my money! Eller just det nu är jag ju student igen... fuck min datta kommer dö :/

Skrivet av Hipshot:

Tror du det kommer finnas något trovärdigt liv på marken?

Mods dude, mods! Nån kommer göra ett Deerhunter mini-game fo sure...

Medlem

Otroligt häftigt, är absolut ingen flygsimsfantast men kommer garanterat bli ett gäng timmar att glida runt i de gamla hemtrakterna och kolla runt.

Medlem

Det har stöd för VR också, så om det är gjort hyfsat bra kan man teleportera sig till diverse sevärdheter och se dom i glorious 3D från sin kammare

Medlem

Då är det förmodligen inte bara en update utan ett helt eget spel.

Medlem

MS Flight Simulator har i nån mån alltid handlat mycket om frihet. Och det verkar utvecklarna fattat. Otroligt cool uppdatering, helt i rätt riktning.

Kommer det se rätt klonky och konstigt ut när man vandrar runt? Ja, förmodligen. Men det här är bara första steget! Detta är framtiden.

Medlem

Tror många förväntar sig alldeles för mycket av hur detaljerad terrängen kommer att vara. Jorg är en affärsman och han vet vad som skapar hype.

Den digitala tvillingen är helt beroende av vilken höjddata som finns tillgänglig samt om det finns eventuella 3D-modeller. Dessa 3D-modeller finns dock nästan uteslutande för städer och även dessa blir ganska fula när man går för nära. Om inte 3D-modeller finns kommer programvaran att gissa vad det är för byggnad utifrån flygfotot och det kommer att vara en hit or miss precis som det var i MSFS 2020.

Vi som bryr oss om själva flygandet är dock exalterade över att Asobo siktar på att förbättra bergssidor och klippor då dessa blir väldigt fula i MSFS 2020 p.g.a. att flygfoton tas uppifrån och inte från sidan.

Medlem

Låter imponerande men jag tröttnade på 2020 ganska snabbt efter att jag flugit hem till mig själv. Det är trots allt en flygsimulator och det blir inte så spännande om man inte är en person som går igång på sånt.

Skribent
Skrivet av Påskmust:

Låter imponerande men jag tröttnade på 2020 ganska snabbt efter att jag flugit hem till mig själv. Det är trots allt en flygsimulator och det blir inte så spännande om man inte är en person som går igång på sånt.

2024 verkar ju ha massa karriärslägen där man kan spela pilot för sjöräddningen och göra uppdrag och grejor. Så finns mer motivation att spel än bara flyga.

signatur

"Writer and Fighter"

Redaktör
Skrivet av Freeman79a:

Då är det förmodligen inte bara en update utan ett helt eget spel.

Ja, det är ett nytt spel. Rätt annorlunda upplägg denna gång, med massor av uppdrag och utmaningar, medan MSFS 2020 mest var sandlåda.

signatur
Redaktör
Skrivet av Johan Lorentzon:

2024 verkar ju ha massa karriärslägen där man kan spela pilot för sjöräddningen och göra uppdrag och grejor. Så finns mer motivation att spel än bara flyga.

Ja, jag tycker det ska bli skitkul att få uppdrag igen. Fanns ju i FSX, och i MSFS 2024 verkar det ju finnas både fritt flygande och uppdrag. Det bästa av två världar.

signatur
Skribent
Skrivet av Tomas Helenius:

Ja, jag tycker det ska bli skitkul att få uppdrag igen. Fanns ju i FSX, och i MSFS 2024 verkar det ju finnas både fritt flygande och uppdrag. Det bästa av två världar.

Håller med! Jag gillade förra mycket, men saknade liksom lite incitament att köra igång spelet. Man vill ju som ha någon form av mål.

signatur

"Writer and Fighter"

Fragtjuv

Ska bli riktigt intressant att spela det här. Jag sitter och hoppas på ett läge där man kan starta ett litet flygbolag.

signatur

AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB
Samsung Odyssey Smart G6

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Skrivet av Tomas Helenius:

Ja, det är ett nytt spel. Rätt annorlunda upplägg denna gång, med massor av uppdrag och utmaningar, medan MSFS 2020 mest var sandlåda.

Det hade jag missat, kanske får kolla in det ändå. Hoppas det funkar bra på Series S.

Medlem
Skrivet av Tobbe:

Hade ju vart nåt om de åtminstone denna gång släppt raytrace, som smått lovades till förra. ..nähä.
Ja iallfall jättekul med konstiga skuggbroar o dansade reflektioner.

MSFS fick stöd för ray marching. Inte lika tjusigt som ray tracing, men det påverkar inte prestandan lika mycket, vilket är en enorm fördel i en flygsimulator. MSFS2024 kommer bygga på en helt ny motor med många prestandafördelar, så det är inte omöjligt att ray tracing letar sin in. Om inte vid release så kanske i en kommande uppdatering.

Medlem

Blir att ta och avinstallera det gamla då, annars får man verkligen inte plats!

signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

jävligt behaglig grafik, sånt man längtat hela livet efter att se!

signatur

//monster

Medlem

Nu har jag inte rört MS Flight Sim 2020 på ett år för jag orkade verkligen inte längre spela ett spel som hela tiden fick så mycket nya och gamla buggar om och om igen vid varje ny uppdatering.

Har Asobo/MS börjat tydliggöra när spelet faktiskt ska vara spelbart över tid?
Eller kör de fortfarande på breaking changes vid uppdateringarna nu vid 2024? Köpta plan som slutar fungera etc?

Jag tror jag spenderat mer tid med confande med modar och grejande för att få VR att fungera bra efter varje ny uppdatering än att faktiskt spela spelet

Medlem
Skrivet av SSidde:

Nu har jag inte rört MS Flight Sim 2020 på ett år för jag orkade verkligen inte längre spela ett spel som hela tiden fick så mycket nya och gamla buggar om och om igen vid varje ny uppdatering.

Har Asobo/MS börjat tydliggöra när spelet faktiskt ska vara spelbart över tid?
Eller kör de fortfarande på breaking changes vid uppdateringarna nu vid 2024? Köpta plan som slutar fungera etc?

Jag tror jag spenderat mer tid med confande med modar och grejande för att få VR att fungera bra efter varje ny uppdatering än att faktiskt spela spelet

Jag spelar dagligen och kan intyga att det har blivit så oerhört mycket mer stabilt. I början fick man CTD var och varannan gång men det var säkert något år sedan det hände sist.

Medlem
Skrivet av Chicobello:

Jag spelar dagligen och kan intyga att det har blivit så oerhört mycket mer stabilt. I början fick man CTD var och varannan gång men det var säkert något år sedan det hände sist.

Låter fantastisk!

KoP
Medlem
Skrivet av LancelotSwe:

Blir att ta och avinstallera det gamla då, annars får man verkligen inte plats!

Alternativt streama spelet via Game Pass så behöver man inte oroa sig över utrymmet på hårddisken. 🙂

Medlem
Skrivet av Ankh:

Skrivet av Hipshot:

Tror du det kommer finnas något trovärdigt liv på marken? Klart det inte kommer finnas det, men det kommer nog vara sjukt coolt ändå om man kan landa var man vill och gå runt i terrängen.

De har tydligen lagt till en himla massa djur iaf:

"We added hundreds of species of animals that run around. I worked on things like Zoo Tycoon…we have tons more animals than the native zoo game"

Medlem
Skrivet av powerbuoy:

De har tydligen lagt till en himla massa djur iaf:

"We added hundreds of species of animals that run around. I worked on things like Zoo Tycoon…we have tons more animals than the native zoo game"

Ja, man får hoppas att ett spel där man kan vara på hela jorden har mer djur än ett spel som utspelar sig på ett Zoo =D

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

12
Skriv svar