Årets Paralympics - 2024

Medlem
Årets Paralympics - 2024

Jag tycker att det ska bli helt galet med paralympics i Paris, det är prestationer på riktigt, folk som kastar spjut från sittande, personer med utvecklingsstörningar som springer, vi har folk som kan spela fotboll trots att de inte ser nånting, de följer ljudet i bollen

Det är prestationer på riktigt, det är tillochmed ännu bättre prestationer än de normala som presterar i OS, det är mer glädje också

Jag är taggad på för ska kolla på det jag hinner med

Ska ni kolla på riktig idrott?

Medlem

Väldigt sällan jag kollar på sport, har inte följt OS alls, så det är inte troligt att jag kommer att titta. Men här är en guide för när det sänds på SVT.
https://www.svt.se/sport/parasport/paralympics-2024-har-ar-al...

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Väldigt sällan jag kollar på sport, har inte följt OS alls, så det är inte troligt att jag kommer att titta. Men här är en guide för när det sänds på SVT.
https://www.svt.se/sport/parasport/paralympics-2024-har-ar-al...

Vet att vissa som deltar i paralympics kan delta på 2 sporter samtidigt om jag inte har helt fel

Medlem

Fattar typ inte, spelar man fotboll med en sådan blindpinne då eller? Hur vet man var slutet på planen är?

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Fattar typ inte, spelar man fotboll med en sådan blindpinne då eller? Hur vet man var slutet på planen är?

Imponerande när blinda simmar, då har de någon med en pinne som smäller i vattnet så de vet vart kanten är så de kan vända.

signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem
Skrivet av Hipshot:

En boll med en bjällra i som låter, målvakten har syn så han tar emot bollen

Medlem

Ja det är ofta imponerande insatser av de tävlande. Tänker dock bara på South Park-avsnittet när Cartman ska ställa upp i Paralympics och lägger all sin tid på att få till sitt ”utseende och beteende som handikappad” (jag har inget bättre sätt att beskriva det på utan att bli väldigt icke-PK) och sen när han väl kommer till tävlingen så får han stryk i alla tävlingar eftersom de andra barnen är duktiga atleter trots sina funktionsvariationer. Bra avsnitt!

signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Skribent

Paraolympic Judon är bättre än vanliga. När de får börja med greppen blir det nästan alltid fina kast i stället för att det går åt en hel match till att jaga greppen.

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Hoppas att vårat guldhopp som tog guld 2021 i sportskytte att han gör en bragd igen

1
Skriv svar