Efter elva år är 7 Days to Die släppt – och hyllas

Robot
Efter elva år är 7 Days to Die släppt – och hyllas
Medlem

Fett grymmt, spelet är riktigt skoj spelat det sen kickstartern, visst inte de vackraste på denna planet men spela hur man vill, alla mods och remakes som Darkness Falls mod som jag starkt rekommenderar!

Finns inte många spel där ute som detta

Inaktiv

Håller med @wingman92, spelet är riktigt roligt både solo och med upp till 8 spelare? Hade för mig att man kunde spela upp till 8....

Vi har varit 4 som flest, och det blir alltid kaos när svärmar med zombies kommer

Medlem

Skall bli kul att se hur moddarna fixar upp spelet igen!
Spelet tappade väldigt mycket av sin identitet med A17 (för mig och polarna som spelar det)

Medlem

Inte rekord.
Släpptes i early access 13e december 2013 och släpptes i torsdags.
Project Zomboid å andra sidan släpptes i early access 8e november 2013 och verkar inte ens vara nära att släppas i full version.

Nån som vet något som hållt på längre?

signatur

Av nördar. För nördar.
spelhistoriepodden.se

Redaktör
Skrivet av Phyrino:

Inte rekord.
Project Zomboid å andra sidan släpptes i early access 8e november 2013 och verkar inte ens vara nära att släppas i full version.

Jag tänkte på spel som har släppts. Annars ligger Star Citizen bra till, tillkännagavs väl 2011.

signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Jag tänkte på spel som har släppts. Annars ligger Star Citizen bra till, tillkännagavs väl 2011.

fair piont

Edit: Kollade nu. Star Citizen har haft spelbara delar sedan 29e augusti 2013. Så de slår Zomboid med nån månad.

signatur

Av nördar. För nördar.
spelhistoriepodden.se

Medlem
Skrivet av Phyrino:

Inte rekord.

Precis! Men Dwarf Fortress har väl varit i early access sedan början på 2000-talet? Den är nog rätt svårslagen.

Edit: Varför är inte roadmapen med i artikeln?

Lite komiskt att dom släpper 1.0 med en roadmap om kommande features, känns lite DayZ över det hela.

Exempelvis kommer story först Q4-25.

https://7daystodie.com/2024/04/

Medlem

Hur kan ni inte nämna i artikeln att konsolspelare måste köpa spelet igen? Missade det själv i FAQ då jag inte spelar konsol men vafan?

Medlem
Skrivet av Jönsen:

Hur kan ni inte nämna i artikeln att konsolspelare måste köpa spelet igen?? Missade det själv i FAQ då jag inte spelar konsol men vafan?

De nämnde dock det i en tidigare artikel om just detta.

signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Jönsen:

Lite komiskt att dom släpper 1.0 med en roadmap om kommande features, känns lite DayZ över det hela.

Exempelvis kommer story först Q4-25.

Dom har lite historia med featureglid. När var det banditer skulle komma, Alpha 15, 16? Däromkring

Medlem
Skrivet av Ankh:

De nämnde dock det i en tidigare artikel om just detta.

Det har jag missat. Oavsett är det väl rätt värdefull information som kan vara bra att komplettera med i en artikel om just 1.0 release?

Medlem
Skrivet av Jönsen:

Det har jag missat. Oavsett är det väl rätt värdefull information som kan vara bra att komplettera med i en artikel om just 1.0 release?

Oh-ja, det håller jag dock med om. Jag reagerade dock inte själv över det då jag är PC-spelare.

signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Det var inget för mig. Köpte det för 7 år sen. Testade nu när det släpptes på riktigt. Ser inte bra ut och kontrollerna var inte bra enligt mig. Hade gärna haft ett kul zombie survival spel. Men detta var inte det.

Medlem

Kanske man ska testa igen! Hört mycket gott om det.

signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem
Skrivet av EpicGoblin:

Det var inget för mig. Köpte det för 7 år sen. Testade nu när det släpptes på riktigt. Ser inte bra ut och kontrollerna var inte bra enligt mig. Hade gärna haft ett kul zombie survival spel. Men detta var inte det.

Det som är speciellt är att det är lite som minecraft då du kan gräva/bygga och förstöra i stort sett allt.

signatur

Dödgrävaren

Grymt kul med lite vänner, perfekt mix av gathering, bygga, geara, överleva IMO.

Gnällkuk

Arbetet med overhaul-moddarna är igång men skulle bli förvånad om vi ser någon av dem innan oktober tidigast. Dessa rekommenderar jag varmt, rankad i ordning jag tycker de är bäst
Undead legacy
Rebirth
Ravenhearst
Darkness falls
Age of oblivion
Acopalypse now
EndZ

signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Arbetet med overhaul-moddarna är igång men skulle bli förvånad om vi ser någon av dem innan oktober tidigast. Dessa rekommenderar jag varmt, rankad i ordning jag tycker de är bäst
Undead legacy
Rebirth
Ravenhearst
Darkness falls
Age of oblivion
Acopalypse now
EndZ

Vad gör moddarna? Kan du ge en kort sammanfattning? Annars googlar jag när jag kommer hem så det är lugnt.

Jag var taggad på 1.0 men sen såg jag roadmapen och nu känns det onödigt att starta innan Q4 nästa år då det är någorlunda feature complete. Rätt besviken på att de valde att släppa skarpt redan men jag är nog i minoritet där.

Gnällkuk
Skrivet av Jönsen:

Vad gör moddarna? Kan du ge en kort sammanfattning? Annars googlar jag när jag kommer hem så det är lugnt.

Jag var taggad på 1.0 men sen såg jag roadmapen och nu känns det onödigt att starta innan Q4 nästa år då det är någorlunda feature complete. Rätt besviken på att de valde att släppa skarpt redan men jag är nog i minoritet där.

Kan rekommendera denna kanal. Gör bra genomgångar över moddar

signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

https://youtu.be/T8fQHDBW3xg?si=j5XNzYwQtgBl1etw

Kan rekommendera denna kanal. Gör bra genomgångar över moddar

Kollar upp det sen, tack för tipset!

1
Skriv svar