Vad gör ni nu?

Medlem

Tack för svar!
Att bränna egna skivor var inget alternativ, funderar på att köpa de tre låtar som behövs via iTunes, känns smidigt även om jag aldrig någonsin köpt via den tjänsten förut.
Måste bara prata med prästen om vilka uppspelningsmöjligheter som finns i kyrkan, dumt att köpa via iTunes och sen inte kunna spela upp det på något smidigt sätt.

Ska spana in bandcamp.

Hade ju varit smidigt med ett USB minne med tre mp3or på 🤣

signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Medlem

Kollar på ett Atari ST demo igen av Cream som släpptes under Sommarhack som heter STay4Evr som verkligen gav en WTF-känsla och man undrar hur dom gjort det här.
Det är ett musikdemo som spelar C64 musik på Atari ST med ofattbart bra resultat... helt utan att använda samplingar😮 till och med ringmodulation låter nästan rätt... bara att det kan låta så är en helt otrolig bedrift på en ST.
Kul demo för mig som alltid varit intresserad av spelmusik och demoscenen👍

Dom har även portat C64 Basic till 68K.

signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX3080 10GB V2 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍
Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍
Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11
◍◯◍ C64, Atari ST, Nintendo Switch, Archimedes, Amiga, ZX Spectrum, PSP, Amstrad CPC, Dreamcast.. etc

Medlem

Skriver om min applikations backend i Node.js från .Net.

Ett jäkla meck, men det kommer att bli kanon när det är klart.

signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Jag har precis ställt in min middag i ugnen, kollar in nyheter medan jag väntar på att den ska bli klar.

Medlem
Skrivet av Issue:

Tack för svar!
Att bränna egna skivor var inget alternativ, funderar på att köpa de tre låtar som behövs via iTunes, känns smidigt även om jag aldrig någonsin köpt via den tjänsten förut.
Måste bara prata med prästen om vilka uppspelningsmöjligheter som finns i kyrkan, dumt att köpa via iTunes och sen inte kunna spela upp det på något smidigt sätt.

Ska spana in bandcamp.

Hade ju varit smidigt med ett USB minne med tre mp3or på 🤣

Skulle det du letar efter inte finnas på Bandcamp så kan Qobuz vara okej alternativ, de har rätt mycket där.

Medlem

Tycker att livet är lite tråkigt.
För typ 20 månader sen begravdes pappa efter plötslig bortgång. Några månader senare förlorade syrran sitt barn som bara blev sju månader.
Idag har vi tömt mammas bostad och städat rent efter hennes bortgång för nio dagar sedan, som även den gick sjukt fort och hon blev bara 70, jävla cancer i levern. passade även på att se hennes döda kropp en sista gång på sjukhuset.
Tjafs mellan syskon och osämja…

Ikväll blev hunden stungen i munnen av en geting, så nu är man orolig för honom med.

Det är livets gång, men just ikväll känns allt lite extra tråkigt

signatur

Medlem

Tillbaka till jobbet sedan en vecka tillbaka.
Jobbar som databas administratör och att det är mitt i sommarsemestern märks, händer absolut ingenting.
Har inget att göra, men ja det finns alltid saker jag kan forska om för mitt arbete men lätt att man känner sig passiv när alla kollegor är på semester och hela IT förändringar har stop ett par veckor till.
Kollar igenom lite loggar men allt snurrar på utan konstigheter.

Så jobbar hemifrån, hjälper frugan med våran 2 veckor gamla dotter.
Passar på att midi mappa min DJ controller till Algoriddim's Djay och skummar igenom Youtube.

Medlem
Skrivet av Issue:

Tycker att livet är lite tråkigt.
För typ 20 månader sen begravdes pappa efter plötslig bortgång. Några månader senare förlorade syrran sitt barn som bara blev sju månader.
Idag har vi tömt mammas bostad och städat rent efter hennes bortgång för nio dagar sedan, som även den gick sjukt fort och hon blev bara 70, jävla cancer i levern. passade även på att se hennes döda kropp en sista gång på sjukhuset.
Tjafs mellan syskon och osämja…

Ikväll blev hunden stungen i munnen av en geting, så nu är man orolig för honom med.

Det är livets gång, men just ikväll känns allt lite extra tråkigt

Wow, min skräck att det ska hända. All styrka till dig.

Medlem

Spelat lite Fallout 4 i väntan på något nytt. Saknar 6 trophies varav 4 kräver att jag spelar om spelet för att låsas upp då jag valde Brotherhood of Steel som min allians. Vet dock inte om jag pallar.

Medlem

har precis börjat jobba efter att ha varit ledig hela Juli..........

signatur

Avstängd

Ska ut i skogen och leka Mudrunner, fast inte med lastbil då, utan ATV med timmervagn 😁
Björkar ska kvistas, sågas upp och fraktas därifrån för att göras till ved till nästa säsong.

signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Får perspektiv på livet:

signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Skulle bara prova Dredge litegrann men det blev flera timmar. Så avslappnande, mysigt, mystiskt och spännande. Tänker på det ofta och vill fortsätta nysta i storyn och öarnas befolkning.

Grafiken är avskalad men väldigt läcker. Stil före teknik.

Musiken är pricken över iet. Stämningsfulla pianoslingor varvas med hotfulla stycken.

Perfekt spel en mörk regnig kväll.

Varm rekommendation.

signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Spelar lite "bärbart"

Medlem

Jag är på bröllop för andra helgen i rad. Inte alls lika mycket drag på det här bröllopet men vi jobbar på det

signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Spelar brädspelet "D-Day at Omaha Beach" och undrar om detta kan bli första gången jag tar mig förbi första fasen och får fortsätta inåt land eller om det likt alla tidigare försök blir en katastrofal förlust då och invasionen avbryts.

signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Ligger i badet

signatur

Medlem

Sitter ute och röker min pipa efter en formidabel köttfärsås som min sambo lagat

Medlem
Skrivet av Madridaren:

Sitter ute och röker min pipa efter en formidabel köttfärsås som min sambo lagat

Vilken tobak?

Ser på Sopranos.

NU sover kidsen och allt är förberett för skolstart imorgon. Dags att bingea X-Files!

Medlem

Kom precis hem från föräldrarna och deras nya Jacuzzi Min lägenhet känns inte alls så spännande längre, kanske dags att flytta hem igen x)

Medlem
Skrivet av Dreijer:

Vilken tobak?

Ser på Sopranos.

Davidoff Scottish Mixture - trevlig med en hint av whiskey

Medlem

Nu jäklar, två dagar i rad inloggad på forumet! Älskar ju forum, ändå glömmer jag alltid bort det..

Medlem
Skrivet av Spylooo:

Nu jäklar, två dagar i rad inloggad på forumet! Älskar ju forum, ändå glömmer jag alltid bort det..

Bra jobbat. 👍

Själv har jag precis kommit från ena jobbet och hoppar nu på det andra.

Men först, McDonalds.

signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Droppar antibiotika i ögonen, inte säker på att det hjälper. Ögonen är fortsatt "gäggiga" med förhårdnader på ögonlocken och ögonen är fortsatt ljuskänsliga.

Medlem

Precis köpt ett begagnat grafikkort, så nu väntar man ivrigt på att åka och hämta det.

Medlem
Skrivet av Madridaren:

Davidoff Scottish Mixture - trevlig med en hint av whiskey

Jag är ingen kunnig eller van rökare men varje jul köper jag ett paket Original Choice, fullständigt ÄLSKAR lukten av den tobaken och röken!

En fråga, vid något tillfälle längesedan var jag i närheten av någon som rökte en tobak som luktade starkt av tjära. Förde tankarna till tjärpastiller. Var dum som aldrig frågade vilken tobak det var, har du någon ide om vilken det kan vara eller någon liknande?

signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Snedseglar som alltid i mina båtar

https://warships.net/Apiiii

Medlem

Ligger i spat på den nya altanen för första gången sen jag köpte den efter mörkrets inbrott! Självklart smuttas det på en mörk rom.
Stjärnklart, så en underbar kväll för en riktig invigning

signatur

Skrivet av Issue:

Ligger i spat på den nya altanen för första gången sen jag köpte den efter mörkrets inbrott! Självklart smuttas det på en mörk rom.
Stjärnklart, så en underbar kväll för en riktig invigning

Gratulerar till ett bra köp, 👍 Ha en strålande fin kväll,

Skriv svar