Armored Core VI når tre miljoner sålda exemplar

Robot
Armored Core VI når tre miljoner sålda exemplar
Medlem

Riktigt bra för ett så nischat spel. Tack vare att det är gjort av From såklart.

Jag tänker också köpa det i sinom tid trots att jag alltid tyckt att mechas är jättelöjligt.


signatur

Memento Mori

Medlem

Kul! Var aldrig särskiljt intresserad av mechs men detta spelet knockade mig fullständigt. Älskar det och det glädjer mig att det når framgång. DLC och uppföljare pls 😁

Medlem

Haha, ”mechta”, jag skrattade högt.

Medlem

Ett spel jag är väldigt sugen på att spela men samtidigt inte kan motivera mig till att köpa.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Välförtjänt, fantastiskt spel(som även var mitt första mecha-spel). Låt er inte avskräckas på den punkten, gameplayet känns förbaskat fint, även om man är en stor och tung mech. Det känns att Masaru Yamamura är inblandad som var lead designer för Sekiro.

Går ju alltid att testa på Steam och göra en refund. Skulle kanske behövt ett demo så folk fick känna på det lite. Får hoppas på en vinterrea för er som är intresserade framöver.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Välförtjänt, fantastiskt spel(som även var mitt första mecha-spel). Låt er inte avskräckas på den punkten, gameplayet känns förbaskat fint, även om man är en stor och tung mech. Det känns att Masaru Yamamura är inblandad som var lead designer för Sekiro.

Går ju alltid att testa på Steam och göra en refund. Skulle kanske behövt ett demo så folk fick känna på det lite. Får hoppas på en vinterrea för er som är intresserade framöver.

Jag litar på ditt omdöme och kommer inom kort att köpa spelet!


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Kan också lägga in mina varmaste rekommendationer av det här spelet, trots att jag inte varit intresserad av mechs eller spelat något mechspel på mellan 15-20 år. Att testa på ett par uppdrag i AC6 räckte för att övertyga mig om dess förträfflighet och det var nog ett av fjolårets allra bästa spel i mitt tycke.

På sedvanligt FS-manér är det ju väldigt gameplayfokuserat med en berättelse som utspelar sig i bakgrunden, om än mindre kryptisk än i SoulsBorneRing-spelen. Det ger även spelarna en oöverträffad möjlighet till olika builds och spelstilar; vill du flyga runt och regna napalm från ovan? Kör på! Skutta runt som en ömtålig kanin med närstridsvapen och sköldar? Absolut! Vill du vara en tank (bokstavligt talat)? Inga problem! Närstrid? Medeldistans? Långdistans? Laser? Explosioner? Gammalt hederligt bly? Got you covered.

För en sådan vedervärdig casual som mig själv är det också väldigt generöst med belöningar då det är uppdragsbaserat och uppdragen ofta ligger på 5-20 minuter så de kvällar jag bara har en dryg halvtimme att spela kan jag ändå göra mätbara och tydliga framsteg. Gratis och obegränsade "respeccs" i form av att man köper och säljer utrustning till samma pris är även det en QoL-funktion fler borde ta efter.

Så ett stort grattis till dem för framgångarna, för egen del hoppas jag verkligen att det kommer DLC eller något annat som bygger på spelet, även om det blir svårt att bygga vidare på vissa av sluten. Till de som inte har testat det än men är sugna på det kan jag inte annat än att uppmana att ta steget.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Jag litar på ditt omdöme och kommer inom kort att köpa spelet!

Hehe vette fasen om man ska lita på mitt omdöme. Med det sagt hoppas jag du kommer gilla det. Det kan kanske ta ett tag innan man kommer in i det. Likt Elden Ring, som jag vet att du gillar, så finns det väldigt mycket olika builds att testa på för att passa ens spelstil.

Skrivet av Ugly_Bob:

Kan också lägga in mina varmaste rekommendationer av det här spelet, trots att jag inte varit intresserad av mechs eller spelat något mechspel på mellan 15-20 år. Att testa på ett par uppdrag i AC6 räckte för att övertyga mig om dess förträfflighet och det var nog ett av fjolårets allra bästa spel i mitt tycke.

På sedvanligt FS-manér är det ju väldigt gameplayfokuserat med en berättelse som utspelar sig i bakgrunden, om än mindre kryptisk än i SoulsBorneRing-spelen. Det ger även spelarna en oöverträffad möjlighet till olika builds och spelstilar; vill du flyga runt och regna napalm från ovan? Kör på! Skutta runt som en ömtålig kanin med närstridsvapen och sköldar? Absolut! Vill du vara en tank (bokstavligt talat)? Inga problem! Närstrid? Medeldistans? Långdistans? Laser? Explosioner? Gammalt hederligt bly? Got you covered.

För en sådan vedervärdig casual som mig själv är det också väldigt generöst med belöningar då det är uppdragsbaserat och uppdragen ofta ligger på 5-20 minuter så de kvällar jag bara har en dryg halvtimme att spela kan jag ändå göra mätbara och tydliga framsteg. Gratis och obegränsade "respeccs" i form av att man köper och säljer utrustning till samma pris är även det en QoL-funktion fler borde ta efter.

Så ett stort grattis till dem för framgångarna, för egen del hoppas jag verkligen att det kommer DLC eller något annat som bygger på spelet, även om det blir svårt att bygga vidare på vissa av sluten. Till de som inte har testat det än men är sugna på det kan jag inte annat än att uppmana att ta steget.

Väl skrivet.

Hoppas också på DLC. Men om det inte dyker upp lär vi få se en uppföljare så småningom. Bara det inte tar lika lång tid som för 5an till 6an(11 år).


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

399:- för ”Day 1 Edition” till PS5 nu på Amazon. Bra pris!

Medlem

Hade köpt det om det inte var för att det ligger på 60 euro... 19.95 plz


signatur

1# FZ Troll

Skribent

Tycker det är lite synd denna serie och detta spel överskuggas av alla Souls-spel. Serien förtjänar bättre.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

La till detta spel på önskelistan för framtiden.

Kör ni med mus och tangentbord eller med kontroller? Läste lite kommentarer på en youtubevideo att det går lättare att fri sikta med mus och tangentbord och då kunna skjuta bort fiender på längre avstånd.

Önskar det fanns ett demo att pröva.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

La till detta spel på önskelistan för framtiden.

Kör ni med mus och tangentbord eller med kontroller? Läste lite kommentarer på en youtubevideo att det går lättare att fri sikta med mus och tangentbord och då kunna skjuta bort fiender på längre avstånd.

Önskar det fanns ett demo att pröva.

Jag körde med kontroll(PC), tycker det funkade bra. Men kan tänka mig att m+t funkar minst lika bra eller bättre vid visa moment.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av lonian:

La till detta spel på önskelistan för framtiden.

Kör ni med mus och tangentbord eller med kontroller? Läste lite kommentarer på en youtubevideo att det går lättare att fri sikta med mus och tangentbord och då kunna skjuta bort fiender på längre avstånd.

Önskar det fanns ett demo att pröva.

M&k eller kontroll funkar i stort sätt lika bra. Jag spelade kontroll i början men bytte till m&k då jag ofta får problem med tummarna. Det är inte så många knappar att hålla reda på. Egentligen ganska enkla kontroller så fort man ”fattat vad man spelar”. Först var det dock svårt att ha koll på 4 vapen samtidigt som man skulle skjuta vid rätt läge osv men sen när man insåg att det egentligen bara är som en skill-bar med 4 skills så lossna det 😂

1
Skriv svar