Märklig fråga kanske men kan hyresvärden spana på min nätaktivitet över routern?

Medlem
Skrivet av Nomman:

Låter verkligen som om du på något vis connectat till en högtalare hos dem. Kan det finnas wifi-högtalare som på något vis autoconnectar? Har ni kanske ljudsystem i samma serie som synkar för att ni är på samma wifi? Om du spelar upp musik, hörs den där nere? (Om ja, börja spela upp spöklika ljud från 00 till 03 varje natt. Alternativt mjukporr)

Kan tipsa om att vänta med att spela upp erotiska ljud tills dom har ett släktkalas eller liknande. Inget livar upp ett släktkalas som lite upphetsade stön från svårt definierat ursprung.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Kan tipsa om att vänta med att spela upp erotiska ljud tills dom har ett släktkalas eller liknande. Inget livar upp ett släktkalas som lite upphetsade stön från svårt definierat ursprung.

Hahaha! Håller med! Jag skulle busa så mycket de gick!


signatur

-:Observe the masses and do the opposite:-

---------Avoid the mass psychosis----------

Medlem
Skrivet av Soulless:

Så ur hyresvärdens synvinkel har du först bussat kommunen på dem och nu sitter du uppe om nätterna och försöker hacka deras nya router!

Haha detta. Gå och förklara läget, att du hört ljudet och tror det är kopplat till din dator på nått sätt. Blir ju mer weird om de får reda på att du vetat om det en längre tid utan att berätta, väl?

Du verkar inte kunna lösa det utan dem och de kan kanske inte lösa det utan dig så gå snällt och knacka på istället.

Eller formatera datorn..

Medlem

Erbjud dig att felsöka efter som du också hör ljudet upp till dig.

Medlem

Nu har du gjort hela forumet nyfiket. Nu måste du leta upp ljudkällan och berätta vad det är som låter.

Medlem
Skrivet av Nomman:

Låter verkligen som om du på något vis connectat till en högtalare hos dem. Kan det finnas wifi-högtalare som på något vis autoconnectar? Har ni kanske ljudsystem i samma serie som synkar för att ni är på samma wifi? Om du spelar upp musik, hörs den där nere? (Om ja, börja spela upp spöklika ljud från 00 till 03 varje natt. Alternativt mjukporr)

Jag har ingen högtalare/ljudlimpa/biosystem utan kör intern högtalare på både iMacen och TV:n. Musik lyssnar jag mestadels genom Youtube och den hörs inte nerifrån när jag spelar (oaktat varifrån jag spelar den) och heller inte när jag ser på film på TV:n så även om jag misstänker att du har rätt att de på något sätt råkat koppla högtalare till mig är det just bara detta fliköppnande som tycks trigga ljud. Av någon anledning.

När routern var ny försökte någon av dem connecta till min dator, varför jag trodde det var därför de hade köpt routern och försökte få tillgång till datorn genom den, men de har även försökt Airplaya min TV så jag tror att de bara är otekniska och inte vet vad de kopplar in sig på.

Skrivet av Soulless:

Så ur hyresvärdens synvinkel har du först bussat kommunen på dem och nu sitter du uppe om nätterna och försöker hacka deras nya router!

Haha jag är rädd att det är så de ska se på saken ja

Medlem

Tydligen har man lyckats få Wi-Fi routrar att fungera som videokameror nu.

AI turns wi-fi routers into "cameras" that see people through walls

https://x.com/cooltechtipz/status/1813436104416367035


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Jag skulle ju aldrig dela wifi med en hyresvärd, sen beror det kanske vad det är för personer och hur uthyrning ser ut.
Men man ska ju vara medveten att man kan läsa av allt som händer på ett nätverk om man har kontroll över routern.

Rent generellt skulle jag nog gått ned o frågat och försökt rätt ut det hela. Flesta frågor brukar lösas enklast och smidigast att man knackar på och frågar, än att konspirera på internet. 😛

Skrivet av Hanzo:

Tydligen har man lyckats få Wi-Fi routrar att fungera som videokameror nu.

AI turns wi-fi routers into "cameras" that see people through walls

https://x.com/cooltechtipz/status/1813436104416367035

Ah, precis vad Gertzy behövde just nu!

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Tydligen har man lyckats få Wi-Fi routrar att fungera som videokameror nu.

AI turns wi-fi routers into "cameras" that see people through walls

https://x.com/cooltechtipz/status/1813436104416367035

Skrivet av Sebastian Lind:

Ah, precis vad Gertzy behövde just nu!

Haha verkligen. Hoppas den inte kan se mig genom taket och det är vad de använder det till

12
Skriv svar