Star Wars Outlaws är inte stort för sakens skull: "Ska alltid vara kul"

Medlem
Skrivet av Mirage:

För du aldrig får spela dem. Och Hon Solina är noll nytänk. Det är en Mary Sue rehash av Han Solo. Men eftersom det är en tjej, så var det tvunget att ha en gulligt husdjur istället för en stor vrålande sak som Chewbacca.

Men visst, fortsätt du med din "fakta" för att visa hur hemsk jag är.

Fakta är även att du aldrig spelat spelet, så du vet inte om hon faktiskt är en "Mary Sue". Är hon orealistiskt perfekt? Det vet du inte. Saknar hon betydande brister? Det vet du inte. Är hon en önskedröm utifrån spelskaparnas perspektiv? Det vet du inte. Alla dessa är väl kriterier som gör en Mary Sue till en Mary Sue? Jag försöker inte visa hur hemsk du är, och du är inte på något vis ett offer i den här diskussionen. Du saknar bara fakta att backa upp ditt påstående, och det är det jag försöker få fram.

Kom tillbaka när spelet är ute, då kan du med mer trovärdighet försöka döma ut karaktären.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Fakta är även att du aldrig spelat spelet, så du vet inte om hon faktiskt är en "Mary Sue". Är hon orealistiskt perfekt? Det vet du inte. Saknar hon betydande brister? Det vet du inte. Är hon en önskedröm utifrån spelskaparnas perspektiv? Det vet du inte. Alla dessa är väl kriterier som gör en Mary Sue till en Mary Sue? Jag försöker inte visa hur hemsk du är, och du är inte på något vis ett offer i den här diskussionen. Du saknar bara fakta att backa upp ditt påstående, och det är det jag försöker få fram.

Kom tillbaka när spelet är ute, då kan du med mer trovärdighet försöka döma ut karaktären.

Har du sett gameplay? Tanig tjej ger en högersving och knockar precis vem som helst på ett slag. Med den muskelmassan lär hon inte knocka någon som inte har en glaskäke. Ett exempel. Fortsätt titta så hittar du säkerligen fler själv.

signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Har du sett gameplay? Tanig tjej ger en högersving och knockar precis vem som helst på ett slag. Med den muskelmassan lär hon inte knocka någon som inte har en glaskäke. Ett exempel. Fortsätt titta så hittar du säkerligen fler själv.

Lite komiskt låg ribba för en Mary Sue tycker jag, speciellt när vi snackar om datorspel, i en sci-fi/fantasy-värld. Har hon en koppling till Kraften? Är hon cybernetiskt förstärkt? Det vet vi inte, för vi har inte spelat spelet ännu.

Om du har fler exempel får du gärna påpeka dem.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Lite komiskt låg ribba för en Mary Sue tycker jag, speciellt när vi snackar om datorspel, i en sci-fi/fantasy-värld. Har hon en koppling till Kraften? Är hon cybernetiskt förstärkt? Det vet vi inte, för vi har inte spelat spelet ännu.

Om du har fler exempel får du gärna påpeka dem.

Du kan kalla det komiskt låg om du vill. Har du sett slagsmål mellan tjejer? De slår på varandra i en kvart, båda går därifrån utan synliga skador och ingen knockas.

Jag har sett en hel del Star Wars - cyberteknik fungerar inte så som du vill få det att fungera. Lemmar ersätts - that's it. De är inga Cyberpunk förstärkningar som gör de apstarka (pun intended). Ersatta lemmar fungerar som en vanlig lem, fast den är mekanisk.
Så även om hon skulle ha en ersatt lem (vilket hon inte har, om vi ska döma från gameplay) så ger den inte övermänsklig styrka.

Men ja, du kan tycka det är realistiskt och inte alls "hon måste kunna knocka för storyn kräver det, skit i logik!" resonemang.

signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Det är det jag menar, att världen ska kännas levande men inte så att du springer på saker varannan minut. Det måste få finnas platser där saker faktiskt inte hela tiden händer. Som det är nu i de flesta open world-spel så springer du ju på saker precis hela tiden. Exempel är ju om du går rakt ut i skogen där du bor lär du inte stöta på någon, men följer du stigen så kan du mycket väl stöta på någon joggare eller någon som promenerar. Allt handlar om balans.

Jag tror inte att de menar att man ska springa på aktiva events varannan (tredje) minut. Utan mer att något av värde ska dyka upp. Exempelvis något spännande i horizonten som man kan utforska eller något annat i miljön. En ruin, en by, en kataktär som vandrar osv.

Läste något om en 40-sekunders regel och att From utgick från den i skapandet av världen i Elden Ring. Vilket, för mig, förklarar varför deras värld är bland det bästa jag någonsin har upplevt. Även om det är dött så är det ändå spännande och för fantasin kittlande.

signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Mirage:

Så du tycker att en tanig tjej är för overkligt, men aliens, kraften, rymstationer som är stora som månar (och planeter), färdas i ljusets hastighet går givetvis bra?

Märklig gräns du har må jag säga. Lite rolig också.

Medlem
Skrivet av Jissespls:

Så du tycker att en tanig tjej är för overkligt, men aliens, kraften, rymstationer som är stora som månar (och planeter), färdas i ljusets hastighet går givetvis bra?

Nej, att en tjej är normalt byggd är inte för overkligt, det är inte overkligt alls. Resten du nämner är säkert tekniskt möjligt mer rätt kunskap.
Brist på muskelmassa är en annan sak. Men fortsätt greppa efter halmstrån, det är roande

signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Jissespls:

Jag tycker hon inte är en Mary Sue precis men det du skrev är helt verklighetsfrånvänt .. Förstår du verkligen inte skillnaden mellan fysik och styrka för män/kvinnor kontra att det finns aliens, rymdskepp osv ?` Är du indoktrinerad på nåt sätt? Gått på södertörn ?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Nej, att en tjej är normalt byggd är inte för overkligt, det är inte overkligt alls. Resten du nämner är säkert tekniskt möjligt mer rätt kunskap.
Brist på muskelmassa är en annan sak. Men fortsätt greppa efter halmstrån, det är roande

Skrivet av lajklajk:

Jag tycker hon inte är en Mary Sue precis men det du skrev är helt verklighetsfrånvänt .. Förstår du verkligen inte skillnaden mellan fysik och styrka för män/kvinnor kontra att det finns aliens, rymdskepp osv ?` Är du indoktrinerad på nåt sätt? Gått på södertörn ?

Ni passar stereotypen som handen i handsken det får jag medge.

Medlem
Skrivet av Jissespls:

Ni passar stereotypen som handen i handsken det får jag medge.

Vad för stereotyp, vad vet du om mig ?
Och du svarade inte på min fråga.

Medlem
Skrivet av lajklajk:

Så du har 100% bevis utomjordingar inte existerar? Jag ser inte kopplingen. Om det gör dig lyckligare, så kommer hon knocka människor på exakt samma sätt, det är en spelmekanik som inte bryr sig om vem den utlöses på.

Menar du att det är verklighetsfrånvänt att tycka att det är orealistiskt, inte ens i närheten av realism, att en tjej som inte är en närstridsexpert (och även om hon varit det, hade det inte varit trovärdigt) knockar folk med en högerkrok på käken? Inte många MÄN klarar av att göra det.

Om du inte vill ha realism, varför använder hon inte sina mentala krafter att upplösa fiender i beståndsdelar mindre än atomer? jag menar, fuck realism, right? Aliens och rymdskepp! Klart tjejen ska ha gudalika krafter!

signatur

I drank what?

12
Skriv svar