Once Human släppt – många spelare, en del kritiska Steam-recensioner

Robot
Once Human släppt – många spelare, en del kritiska Steam-recensioner
Medlem

Vi är 4 st som spelar, det är super-roligt! Kört sen release nu och de har redan fixat buggar. Man kan även göra fler karaktärer nu per server.

Vi har inte stött på några fel hittils alls. Spelet är snyggt, kreativt och väldigt roligt tillsammans.

signatur

i5-10600K | 4080 SUPER | 32GB DDR4 | nVME 1TB | 34” Oled
Vanilla-PS5

Medlem

Håller med. Riktigt roligt. Massor att göra.

Medlem

Kört några timmar idag och här lär man bli fast ett tag!
Lite Rust och Fallout. Och till precis lagom pris också

Medlem

Vill spela, men det kraschar konstant på min Steam Deck…

Testpilot
Skrivet av theBoosing:

Vi är 4 st som spelar, det är super-roligt! Kört sen release nu och de har redan fixat buggar. Man kan även göra fler karaktärer nu per server.

Vi har inte stött på några fel hittils alls. Spelet är snyggt, kreativt och väldigt roligt tillsammans.

Inte varit det bästa första intrycket för egen del än så länge, men får se.. kanske kan få de jag brukar lira med att hoppa på tåget till helgen, se om det är bättre som ett gäng att lira med tillsammans. Annars blir det att återgå till Nightingale, kanske kolla in senaste patchen på Enshrouded.

signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MT/s | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | ROG RTX 3090 Ti >

B < Pixel 8 | WF-1000XM4 | XB900N >

Medlem

Efter att barnen somnade så hann jag med drygt 3 timar igår.
Är normalt inte för "survival" genren men spelade betan och gillade detta så bler mer igår.
Ruskigt kul under de 3 timmar vi spelade och inga stora problem alls. Rekommenderar en starkt att testa, speciellt om du har 1-3 polare att spela med.

Flyter även på riktigt bra med väldigt lite dippar och mestadels ligger det runt 120 FPS med 99% FPS på runt 98-101

signatur

R7 5800X3D | 6950XT Red Devil | 32GB DDR4 | 2x27" 1440p
Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Medlem

Ett spel som verkar vara i min stil. Tyvärr så verkar inverted mouse inte funka vilket gör att jag inte kan spela. Många som klagat på detta och att det tydligen fanns i betan. Dom måste ju ha missat nåt och det borde vara en enkel grej att fixa tycker man..

Medlem

Kört bara lite men kändes mycket bättre optimerat från betan.

Medlem

Riktigt kul spel. Turas om nu att spela det här och The First Descendant.

Releasehästryttare
Skrivet av Fedorov:

Ett spel som verkar vara i min stil. Tyvärr så verkar inverted mouse inte funka vilket gör att jag inte kan spela. Många som klagat på detta och att det tydligen fanns i betan. Dom måste ju ha missat nåt och det borde vara en enkel grej att fixa tycker man..

Folk som kör inverted måste identifiera sig som flygplan /S

Medlem

varför tar det så lång tid att fixa sånt enkelt som inverted grejen? jag blir tokig,

Medlem
Skrivet av Fedorov:

Skrivet av JennieGlau:

varför tar det så lång tid att fixa sånt enkelt som inverted grejen? jag blir tokig,

Finns input invert Y finns under settings. Kollade bara snabbt remote från jobbet precis, kunde inte testa det då gubben bara står och snurrar hehe

signatur

1# FZ Troll

Medlem

Går det bra att köra själv också eller måste man vara flera för att det ska vara roligt?

signatur

MVH Milky
AMD Ryzen 7 7800X3D, AMD 7900XTX, 2 x 16 GB DDR5 6000 MHz

Medlem

Kommer inte in på några servrar...säger overloaded på alla jag testar...low som mid!?

Medlem

Funkar visst att inventera musstyrningen... Testat på riktigt nu... fattar inte vad alla pratar om!

signatur

1# FZ Troll

Geeks Gaming
Skrivet av robbis:

Funkar visst att inventera musstyrningen... Testat på riktigt nu... fattar inte vad alla pratar om!

Det har kommit några patcher under gårdagen, kanske har fixat det?

Medlem
Skrivet av Devan:

Folk som kör inverted måste identifiera sig som flygplan /S

https://fullfatthings-keyaero.b-cdn.net/sites/keyaero/files/s...

När jag började spela dator som barn så spelade jag mycket flygsimulatorer. Sedan förblev det att det kändes "rätt" att invertera musen.

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Det har kommit några patcher under gårdagen, kanske har fixat det?

Ja, det verkar fixat nu, skönt med utvecklare som är snabba på att fixa dom enkla grejerna.
I Ready or Not så har dom aldrig brytt sig om att fixa att man måste aktivera kompassen varje gång man börjar en bana trots att kompassen är aktiv i "settings".. Det är segt.

Medlem
Skrivet av Fedorov:

När jag började spela dator som barn så spelade jag mycket flygsimulatorer. Sedan förblev det att det kändes "rätt" att invertera musen.

Om du spelar t.e.x skjutspel som cod eller dylikt. Kör du inverted då med? Alltså musen neråt siktet går uppåt? Ifall du gör det. Kan du vara competitive på det viset?

Intressant

Medlem
Skrivet av Milky_81:

Går det bra att köra själv också eller måste man vara flera för att det ska vara roligt?

Jag kör både ensam och med flera, och tycker nog att det är snäppet roligare själv.

Medlem
Skrivet av Reizung:

Om du spelar t.e.x skjutspel som cod eller dylikt. Kör du inverted då med? Alltså musen neråt siktet går uppåt? Ifall du gör det. Kan du vara competitive på det viset?

Intressant

Tror det har att göra med hur man väljer att tolka kontrollen. Lite som med ballerinan som snurrar både medsols och motsols beroende på hur man väljer att se det.

Medlem
Skrivet av Reizung:

Intressant

Jag spelar alltid med inverted, för referens så började jag spela datorspel på mitten av 80-talet, sen på 90-talet då Amiga 500 släpptes så började jag spela flygsimulatorer och sen dess har det suttit i med inverted.

Jag var väl som bäst "medioker" på COD/BF men jag tror inte det har med musen att göra, det har mer med brist på talang att göra

Geeks Gaming

Blir inte riktigt klok på spelet.
Det är ganska kul men känns ofärdigt på något vis. Känns som där är någon spelmekanik jag antingen missar eller som fattas.
Ska tillägga att jag bara är 6,5h in så det kanske kommer

Medlem
Skrivet av Fedorov:

Funkar för mig, men måste efter varje omstart flytta till "no" å sedan "yes" igen under inställningar

1
Skriv svar