Factorio: Space Age släpps den 21:a oktober

Robot
Factorio: Space Age släpps den 21:a oktober

Factorios spejsiga expansion får släppdatum.

#Factoria-Space-Age, #Wube-software

Medlem

Satisfactory kom även de ut med releasedatum i veckan, släpps 10 Sept. Känns som att vi som gillar automationspel har att göra från september och resten av året.

Releasehästryttare
Skrivet av Lasrod:

Satisfactory kom även de ut med releasedatum i veckan, släpps 10 Sept. Känns som att vi som gillar automationspel har att göra från september och resten av året.

För nära varandra!

Hade önskar minst 2 månader isär!

Skribent
Skrivet av Lasrod:

Sluta spoila mina kommande nyheter

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Factorio? Med utvecklaren som försvarar pedofili? Jag skippar nog Space Age, tack.

Medlem
Skrivet av Broshimitsu:

Factorio? Med utvecklaren som försvarar pedofili? Jag skippar nog Space Age, tack.

Finns det någon källa till dina påståenden? Kollade lite snabbt och hittar inget.

Medlem
Skrivet av Maysay:

Finns det någon källa till dina påståenden? Kollade lite snabbt och hittar inget.

https://www.reddit.com/r/GamerGhazi/comments/o34v6h/factorio_...

Medlem

Var försvarar han pedofili?

Medlem
Skrivet av Lasrod:

Nästan mer taggad för det faktiskt

signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem
Skrivet av Curik:

Var försvarar han pedofili?

Antar att inlägget där han säger att barn och vuxna som håller på är ibland "completely fine and consensual".
Känns ganska klart att han försvarar pedofili.

signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Broshimitsu:

De hade kunnat ägna sig åt pedofili om de så vill. Spelet är fantastiskt oavsett.

Medlem
Skrivet av russinkungen:

De hade kunnat ägna sig åt pedofili om de så vill. Spelet är fantastiskt oavsett.

Du är sjuk

Medlem

Klart som fan man bojkottar spelet om utvecklaren är pedofil

signatur

i5-10600K | 4080 SUPER | 32GB DDR4 | nVME 1TB | 34” Oled
Vanilla-PS5

Medlem
Skrivet av theBoosing:

Klart som fan man bojkottar spelet om utvecklaren är pedofil

Alla gör som de vill.

Men står ingenstans att utvecklarn är pedofil heller

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Antar att inlägget där han säger att barn och vuxna som håller på är ibland "completely fine and consensual".
Känns ganska klart att han försvarar pedofili.

Han säger aldrig något om barn och vuxna, du har klippt citatet för att passa dig.
Såhär skrev han:
"Neither of that. The thing is, that sometimes teacher gets romantically involved with his/her student, and it might be completely fine and consensual. In some other cases, it might be very wrong. The point is that making one law for all cases is just too blunt."

Lärare och elev betyder inte automatiskt förskola, det finns vuxna som går i skolan också du vet.
En tjejkompis till mig dejtade en lärare från hennes högskola, hon var 23 han var 29, de är gifta idag.
Det Kovarex menade var alltså att man kan inte införa en lag mot lärare/elev relationer rakt av, "some cases might be fine and others it might be very wrong".

Medlem

Jag läste någon reddit-tråd som det länkades till och det verkar ju bedrivas en hel kampanj mot utvecklaren, vem hen nu än är. Förrutom peddo-anklagelserna, som verkar härstamma härifrån(?) så ska denne person också vara en otroligt dålig utvecklare. Så pass dålig att man lägger ner tid på att skriva spaltmeter om just detta. Jag har aldrig spelat spelet men med tanke på att det är populärt så lär det inte vara så många buggar i det? Det stinker av avundsjuka och enbart därför ska jag köpa spelet.

1
Skriv svar