Jag saknar Hollywood struten, Eller Smack Choklad,

Medlem

Lakritsglass.
Svårt att hitta någon vettig i butik tycker jag dock.

Medlem

Finns det något godare?

Skribent
Skrivet av Holonyaa:

Lakritsglass.
Svårt att hitta någon vettig i butik tycker jag dock.

Salmiakki från Fazer. Finns i 4-pack som standard i de flesta butiker och styckesak i vissa som har Triumfglass vid sidan av GB.

https://www.triumfglass.se/vara-glassar/pinnar/salmiakki

Medlem
Skrivet av Shadee:

Salmiakki från Fazer. Finns i 4-pack som standard i de flesta butiker och styckesak i vissa som har Triumfglass vid sidan av GB.

https://www.triumfglass.se/vara-glassar/pinnar/salmiakki

Den ska jag hålla utkik efter, tack för tipset!

Releasehästryttare

Det va nästan halva priset på denna när jag handlade i morse så gissa vad som ligger i frysen nu ...

Releasehästryttare
Skrivet av Menige_Erik:

Väldigt svag för Ben & Jerrys Half Baked, synd de är så förbannat dyra.

Trodde nån skulle säga b&j eller hägen längre upp i tråden, men folk här verkar gillar klassikerna som vi blev matade med som barn

Medlem

Jag saknar Sia's ägglikör.

Medlem

Piggelin.

Har en 18 klassiker förpackning i frysen och måste påpeka att ananas split är riktigt nice.

Skribent
Skrivet av LancelotSwe:

Honung & Saffransglass är riktigt gott. Annars gillar jag det mesta, har alltid glass i frysen om man blir sugen

Saffransglass låter förjäkla spännande. Varför har jag aldrig testat det? Måste letas reda på.

KoP
Medlem
Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Saffransglass låter förjäkla spännande. Varför har jag aldrig testat det? Måste letas reda på.

Jag provade saffransglass för första gången i Lund (kulglass) för cirka en månad sedan! Över förväntan!

Moderator | Testpilot

Piggelin helt klart!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Saffransglass låter förjäkla spännande. Varför har jag aldrig testat det? Måste letas reda på.

Väldigt populärt på Gotland av någon anledning Guteglass har en god sån!


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Det är en klassiker av en anledning.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem
Skrivet av magma:

En daim för 14 kr? Nu kostar de 30....
Sandwich 8 kr till 20 kr.

Billigast är att bara köra ett större glasspaket.

Haha ja det är helt sjukt. Och jag kommer ihåg att jag bara fick en Daimstrut vid speciella tillfällen för den var så stor och dyr.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Haha ja det är helt sjukt. Och jag kommer ihåg att jag bara fick en Daimstrut vid speciella tillfällen för den var så stor och dyr.

haha, samma här. Vi turades om i familjen att få en daim


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro |

Skrivet av bluebird:

Vad som helst från historiens bästa glassår: 1996.

https://storage.googleapis.com/gcp-bloggse-storage/1690/16909...

Kanske Brizz, som presenterades som "en glass, som är som en läsk, som är som en glass"?
Eller Fresh, som enklast kan beskrivas som en Cornetto med citronsmak, men som av nån anledning inte fick vara med i familjen?
Fast kanske ändå Banana Joe, en bananglass formad som en banan. Så genialt!

Those were the days.

Då toppar jag med 1985. X-15 som var läskande. Tip Top är och kommer förbli en klassiker. Bubbel Pop med inbyggt tuggummi.

Idag är det nog Sandwich och 88:an som smäller högst.


signatur

What ⏱ Is ♥?

Medlem
Skrivet av Sphere Of No-Form:

Då toppar jag med 1985. X-15 som var läskande. Tip Top är och kommer förbli en klassiker. Bubbel Pop med inbyggt tuggummi.

Också riktigt bra, även om jag bara var fyra–fem år så minns de flesta av de där glassarna som glassar som jag drömde om men aldrig fick av min mamma. X-15 (coolt namn!) var en sån, liksom den geniala Finger!

Medlem

Vad som helst från Rättviks glass, goaste kul-glassen.

Medlem

Allt med Körsbär eller granatäpple

Medlem

En av mina absoluta favoriter var glassbilens Viol & Lakrits Glassbåt, men tyvärr fans den bara en eller två år.

Annars är en bra Pistage glass oslagbar


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

ZF
Medlem

Perfekt att slita ut tungspetsen på.

Finns även i fler knasiga färger och smaker.

Skrivet av Beertagne:

<Uppladdad bildlänk>

Den finns inte längre men gud så god den var!

Är det mango? Känns som jag nyss åt en.. : /

Medlem

Grythyttan glass är alldeles överjävligt god, tycker jag. Tyvärr får jag lika överjävligt diarre varje gång jag äter den, men det får det vara värt när jag har vägarna förbi. Tack och lov inte jätteofta. (Ska sägas att det inte är glassens fel, utan jag som inte tål något i den. Ingen annan jag känner reagerar på samma sätt.)

Bland de gamla klassikerna tycker jag nog bäst om Magnum Mandel. Och Rocky Road.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Romrussin givetvis. Ohotad.

Medlem
Skrivet av Shadee:

Salmiakki från Fazer. Finns i 4-pack som standard i de flesta butiker och styckesak i vissa som har Triumfglass vid sidan av GB.

https://www.triumfglass.se/vara-glassar/pinnar/salmiakki

Tveklöst den godaste glassen.

Medlem

SIA hade en vanilj glass med hjortron i som var riktigt god för något år sedan.

Medlem

Romrussin <3


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

123
Skriv svar