Spel du önskar du kunde spela för första gången igen

Medlem

Okami älskar det spelet håller fortfarande att det kommer ett nytt spel

Releasehästryttare

Dead space 1+2

Medlem

WoW utan tvekan, det skulle alla få återuppleva på nytt alltså.

Phantasy Star II eller Final Fantasy VII. Fast WoW var rätt mäktigt när alla sprang ut ur Ironforge för att ha ihjäl kaniner.


signatur

What ⏱ Is ♥?

Medlem

dark age of camelot under sin prime time


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Kotor 1 det bästa spelet någonsin nostalgi mässigt

Kingdom Come: Deliverence


signatur

Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.

Medlem

World of warcraft.

Skribent

Ultima Online och Shenmue var två upplevelser som var så totalt annorlunda mot allt annat jag spelat. Jag fastnade fullständigt i de där världarna och hoppas att jag får uppleva det igen – känslan av något helt nytt, storslaget och ambitiöst som jag inte vill släppa taget om. World of Warcraft vid lanseringen, Red Dead Redemption 2 och Morrowind är uppe och nosar i nästan samma höga nivå.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Quake 1, 2 och 3.
WoW utan expansioner
System Shock 2 (för det spelade jag aldrig)
Dessa räcker ganska långt.

Några har nämnt RDR2 och Bioshock infinite, jag har dessa kvar att spela... så det känns ju najs.

Medlem

Tibia och Red Dead Redemption 2

Medlem
Skyrim

Skyrim.

Medlem

The Elder Scrolls II: Daggerfall, utan tvekan.

Andra val skulle nog bli World of Warcraft.

Som tredje väljer jag Mass Effect trilogin.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Until dawn eller Cyberpunk 2077

Medlem

Freelancer och Bioshock


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Pirates
IK+
Zac mccracken

Monkey Island
Lemmings
Another world

Mario kart
Megaman
Shadowrun

Medlem

No one lives forever 1 och 2

Medlem

Fallout 4, Skyrim och Red dead redemption 2 utan tvekan. måste jag välja en så blir det red dead.


signatur

//monster

Medlem

Fallout-spelen!

Medlem
Skrivet av Mikael Berg:

Disco Elysium hade varit något att sätta sig med för första gången igen.

Även Subnautica. Vilken upptäckarglädje!

Instämmer i Disco, jisses vad den berättelsen har legat kvar länge i mitt sinne. Är ungefär en gång i veckan som jag drar igång deras soundtrack också.

Lägger även till Outer Wilds och Return of the Obra Dinn, båda två som gör sig bara en gång, men jävlar vad de lämnar spår efter sig.

Medlem

Wow Vanilla till Lich King.

Medlem

För mig.. mest för de spel jag minns varmast

Half life
LA NOIRE
Zelda a link to the past
Diablo 2

Medlem

Hade varit kul att ha varit med och lirat WoW när det kom, missade det tåget på gott och ont.
Att få resa tillbaka till när Zelda Ocarina of Time släpptes och spela det för första gången hade också varit coolt men det spelet har jag trots allt spelat.

Medlem

Spelade aldrig wow men tycker det verkar coolt. Det hade varit kul att få vara med i wow-starten, men jag vill inte ändra hur mitt liv i gaming varit. Typ en time machine till ungdomen o vara nörd med polarna i några år sen återkomma till detta liv med minnen kvar på något sätt

Medlem

Tibia (Var lite för ung och hade bara en kusin som spelade och som också introducerade mig)

Morrowind

Zelda A Link To The Past

Stardew Valley

Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Tibia (Var lite för ung och hade bara en kusin som spelade och som också introducerade mig)

Morrowind

Zelda A Link To The Past

Stardew Valley

Det där zelda spelet var väldigt magiskt, spelade igenom det med farsan när jag var väldigt ung.

Medlem

Another world (Amiga), Half-life Alyx (nog nr ett för mig), Subnautica, Impossible mission (c64), Wings (Amiga), IT came from the desert (Amiga), Mafia (originalet inte remaken)

Medlem

Utan tvekan Outer Wilds och Echoes of the Eye. Jösses, vilket spel och framförallt vilken upplevelse. Älskar man rymden och försöker förstå ens plats i universum så är det inget likt det.

Medlem

Mass Effect-trilogin, The Witcher 3, GTA 5, Skyrim, Fallout 4.


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem
Skrivet av perihelion74:

Another world (Amiga), Half-life Alyx (nog nr ett för mig), Subnautica, Impossible mission (c64), Wings (Amiga), IT came from the desert (Amiga), Mafia (originalet inte remaken)

Half life alyx var otroligt, jag slog sönder en lampa samt dukade för en headcrab o skadade knät i golvet. Sprang in i en vägg också men det gjorde inte ont. Otroligt läskigt spel vid ett speciellt kapitel..

Skriv svar