Diablo 4 får ett nytt End Game-läge i säsong 5

Robot
Diablo 4 får ett nytt End Game-läge i säsong 5
Gnällkuk

Oväntat stor förändring för en så pass kort säsong. Vad var det, över 50 nya unika föremål också?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Oväntat stor förändring för en så pass kort säsong. Vad var det, över 50 nya unika föremål också?

Förmodligen väldigt mycket förarbete inför expansionen så att visa saker finns på plats redan vid start.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Ser sjukt mycket fram emot detta!

Skrivet av trickeh2k:

Oväntat stor förändring för en så pass kort säsong. Vad var det, över 50 nya unika föremål också?

Legendaries (Aspects) + Uniques, så inte 50 av varje men 50 sammanlagt.

Gnällkuk
Skrivet av Vileoxe:

Förmodligen väldigt mycket förarbete inför expansionen så att visa saker finns på plats redan vid start.

Sen kan det ju vara så att en hel del av detta var avsett för S4 men att man valde att prioritera basspelet först. De har ju sagt att PTR inte kommer finnas inför varje säsong utan enbart när det är större förändringar. Tror dock inte på PTR inför expansionen.

Skrivet av Luciphear:

Ser sjukt mycket fram emot detta!

Legendaries (Aspects) + Uniques, så inte 50 av varje men 50 sammanlagt.

Ah, ok! Väldigt mycket nytt oavsett


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Äntligen börjar d4 bli riktigt bra


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro |

Medlem

Har Gameplay blivit förbättrat något? Det var ju det värsta när jag testade open beta och jag har inte sett någon patch som ska förändra det något?

Medlem
Skrivet av noreason:

Har Gameplay blivit förbättrat något? Det var ju det värsta när jag testade open beta och jag har inte sett någon patch som ska förändra det något?

Vad var det som du tyckte inte funkade? När jag körde det ett tag efter full release så var det inga konstigheter under vanlig levling, men det fanns inget att göra när man väl nådde 100 då så jag lade ned.

Medlem
Skrivet av magma:

Äntligen börjar d4 bli riktigt bra

Ja men det sjuka är, och jag FATTAR INTE hur spelutvecklare aldrig lär sig.
D4 kom, folk var PEPP som fan, insåg efter 1-2 veckor att spelet var LÅÅÅÅNGT ifrån färdigt, det fanns knappt något endgame content, Folk tröttnar, går vidare till andra spel.

När detta händer så är det sjukt låg chans att vinna tillbaka dem igen.

Skulle spelet släppts som det är idag, så hade det varit ett skit stort spel med en lojal playerbase som spelade varje dag.
Vilket borde ge mer profit än att bara kasta ut ett halvfärdigt spel och sen försöka säga förlåt och vinna tillbaka folk de tappat som de aldrig kan lyckas med.

Medlem
Skrivet av jawik:

men det fanns inget att göra när man väl nådde 100 då så jag lade ned.

Är det stor skillnad nu? Många menar fortfarande att det inte är värt att börja igen för det lilla man får. Att man klarar ut allt på nolltid och sedan är det relativt dött igen.

Jag funderar på att börja spela D4 igen men jag är tveksam då communityn verkar vara splittrad angående Diablo fyras nuvarande status.

Medlem
Skrivet av EYEtriforce:

Ja men det sjuka är, och jag FATTAR INTE hur spelutvecklare aldrig lär sig.
D4 kom, folk var PEPP som fan, insåg efter 1-2 veckor att spelet var LÅÅÅÅNGT ifrån färdigt, det fanns knappt något endgame content, Folk tröttnar, går vidare till andra spel.

När detta händer så är det sjukt låg chans att vinna tillbaka dem igen.

Skulle spelet släppts som det är idag, så hade det varit ett skit stort spel med en lojal playerbase som spelade varje dag.
Vilket borde ge mer profit än att bara kasta ut ett halvfärdigt spel och sen försöka säga förlåt och vinna tillbaka folk de tappat som de aldrig kan lyckas med.

Får hoppas att den kommande expansionen "Vessel of Hatred" förbättrar spelet ytterligare.
Jag har nu kört en rouge till lvl 100 och D4 är betydligt roligare nu, men är fortfarande inte i närheten av lika intressant loot-system som D2 har.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro |

Medlem

Jag blev nyfiken på vad som hänt med diablo 4:a sedan release dagen, jag spelade några veckor då, inte rört det sedan dess. Men ska faktiskt installera och ge spelet ett till försök nu .

Medlem

För lite, för sent.

Plus att det är gratis på gamepass, så Blizzard tror att jag tänker betala fullpris för PS5 versionen?

Tungt beslut efter alla år, men hejdå Blizzard. Tack för fisken.

Medlem

Men fortfarande ett sjukt dåligt spel när det kommer till denna genre.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

snart blir det division 2 i diablo 4 lol :D...


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Skrivet av Lindhenberg:

För lite, för sent.

Plus att det är gratis på gamepass, så Blizzard tror att jag tänker betala fullpris för PS5 versionen?

Tungt beslut efter alla år, men hejdå Blizzard. Tack för fisken.

Finns ju att hitta under 450kr numera om man kan tänka sig att ha det på skiva. Ganska långt från releasepriset. Spelet är ju inte gratis på gamepass heller. Du betalar en månadsavgift för den tjänsten.
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=7299570


signatur

What ⏱ Is ♥?

Medlem
Skrivet av Sphere Of No-Form:

Finns ju att hitta under 450kr numera om man kan tänka sig att ha det på skiva. Ganska långt från releasepriset. Spelet är ju inte gratis på gamepass heller. Du betalar en månadsavgift för den tjänsten.
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=7299570

Diablo 4 tappade allt som var kul med trean, i min mening. Kan köra storyn en gång sen i framtiden när det även är "gratis" på PS5.

Medlem
Skrivet av Lindhenberg:

Diablo 4 tappade allt som var kul med trean, i min mening. Kan köra storyn en gång sen i framtiden när det även är "gratis" på PS5.

Sånt är ju så tröttsamt, går ju inte jämföra 3'an med 4'an. Vad hade 3' an i endcontent? Greater rifts thats it.....

Folk klagar & klagar är det inte priset så är det något annat. D2 var ju mycket bättre, men spela D2 då finns ju remasterd.

Skrivet av Lindhenberg:

Diablo 4 tappade allt som var kul med trean, i min mening. Kan köra storyn en gång sen i framtiden när det även är "gratis" på PS5.

Så du har inte köpt Diablo 4 men har bestämt dig för att det är sämre än trean? Hur kan du veta att det är "för lite för sent" isf? Spelet är för övrigt i väldigt bra skick nu. Dom allra flesta som faktiskt spelar spelet verkar vara överens om det. Dessutom var Diablo 3 i rätt risigt skick långt efter lanseringen (error 37, väldigt obalanserat och trasig ekonomi iom auction house t.ex.). Men det är alltid lätt att glömma sånt och bara minnas det bra.


signatur

What ⏱ Is ♥?

Medlem

Path of Exile 2 kommer slå spiken i kistan för D4 i November.

Gnällkuk
Skrivet av Sviskon:

Path of Exile 2 kommer slå spiken i kistan för D4 i November.

Det är som att säga att EM kommer slå ut VM. Nej, det kommer det inte.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Två frågor till mina fantastiska fzaianer!

1 Om man inte är en person som har tid att spela upp till och förbi lvl 100 (jobb och familj): är singleplayer-spel och story kul?

2 är lokal coop kul? (hade snorkul i D3)

phi
Medlem
Skrivet av GenitaliskaGardet:

Två frågor till mina fantastiska fzaianer!

1 Om man inte är en person som har tid att spela upp till och förbi lvl 100 (jobb och familj): är singleplayer-spel och story kul?

2 är lokal coop kul? (hade snorkul i D3)

1. Det tar längre tid att spela igenom singleplayer än att levla 0-100 idag. Men ja, kampanjen är bra.

2. Gillade du co-op i D3 så kommer du att gilla det i D4.

Medlem
Skrivet av magma:

Får hoppas att den kommande expansionen "Vessel of Hatred" förbättrar spelet ytterligare.
Jag har nu kört en rouge till lvl 100 och D4 är betydligt roligare nu, men är fortfarande inte i närheten av lika intressant loot-system som D2 har.

Det där är ju också en grej. Jag orkade till ca lvl 73-75 innan jag uppgiven la ner. Antagligen det dyraste spelet jag köpt på release, och samtidigt den största besvikelsen. Nu har det tydligen blivit bra igen...lagom till den första expansionen då jag förväntas betala ännu mera pengar?
Motivationen för det är liksom lika med noll.

If you fool me once, shame on you. If you fool me twice, shame on me.

Skrivet av Sphere Of No-Form:

Så du har inte köpt Diablo 4 men har bestämt dig för att det är sämre än trean? Hur kan du veta att det är "för lite för sent" isf? Spelet är för övrigt i väldigt bra skick nu. Dom allra flesta som faktiskt spelar spelet verkar vara överens om det. Dessutom var Diablo 3 i rätt risigt skick långt efter lanseringen (error 37, väldigt obalanserat och trasig ekonomi iom auction house t.ex.). Men det är alltid lätt att glömma sånt och bara minnas det bra.

Även Diablo 2 hade ju en del problem vid start, tog ett par patcher innan det blev riktigt bra, och det blev ju inte mästerverket alla pratar om förrän efter expansionen.

Diablo 3 blev också spelet folk ville att det skulle bli efter expansionen.

Om något hoppas jag Diablo 4 följer samma mönster,

Medlem
Skrivet av Ender:

Det där är ju också en grej. Jag orkade till ca lvl 73-75 innan jag uppgiven la ner. Antagligen det dyraste spelet jag köpt på release, och samtidigt den största besvikelsen. Nu har det tydligen blivit bra igen...lagom till den första expansionen då jag förväntas betala ännu mera pengar?
Motivationen för det är liksom lika med noll.

If you fool me once, shame on you. If you fool me twice, shame on me.

Prova spelet igen. Det är inte desamma som vid release. Lyckas du inte nå 100 på några dagar är problemet du, inte spelet.

Medlem

Ska bli kul att hoppa in igen, tycker D4 är grymt bra efter Loot uppdateringen.

Medlem
Skrivet av Jonlissla:

Ska bli kul att hoppa in igen, tycker D4 är grymt bra efter Loot uppdateringen.

VIsst har det blivit lite bättre men långt ifrån vad jag förstod det som.

Gula items skulle ju bara vara materials som droppade istället då de mer eller mindre var värdelösa efter en viss level. Men det droppar minst lika många gula items som innan. Sedan skulle ju legendarys droppa mindre men i gengäld var bättre, det har inte heller hänt, visserligen bättre, men legenderys ligger över hela skärmen så man till slut inte ens orkar kolla igenom. 99% är bara skräp som man får och då ska man gå igenom statsen på alla dessa items. Skit irriterande. Om de inte kan lösa så får de skaffa, enligt mig en rätt medioker lösning, loot filter.

Att man ännu inte heller har lyckats baka in själva kampanjen i gameplayet är också rätt b. Har visserligen inte med patchen att göra men ändå. Känns som allt är helt separerat. Säsongens "kampanj" med iron wolf var också pinsamt kort, ett uppdrag ungefär sen "farma wolf honor till level 5" sen ett litet uppdrag följt av "farma till level 10" följt av ett litet uppdrag, klart. Men det är kanske vad folk gillar. Känns dock långt ifrån vad det skulle kunna vara.


signatur

The King is Back

Medlem
Skrivet av FortuN:

VIsst har det blivit lite bättre men långt ifrån vad jag förstod det som.

Gula items skulle ju bara vara materials som droppade istället då de mer eller mindre var värdelösa efter en viss level. Men det droppar minst lika många gula items som innan. Sedan skulle ju legendarys droppa mindre men i gengäld var bättre, det har inte heller hänt, visserligen bättre, men legenderys ligger över hela skärmen så man till slut inte ens orkar kolla igenom. 99% är bara skräp som man får och då ska man gå igenom statsen på alla dessa items. Skit irriterande. Om de inte kan lösa så får de skaffa, enligt mig en rätt medioker lösning, loot filter.

Jag upplever då i alla fall att det är färre leggydrops nu än tidigare. Och även om det inte är ett riktigt lootfilter så fungerar stjärnorna (greater aspects) som ett lootfilter-light på högre levlar.

Medlem

Kan bara prata för mig och dom jag spelar med. Men vi har spelat season 4 mer än någon d4 säsong, möjligen också mer än de flesta d3 säsongerna.
Spelar sorc så är lite ledsen för vart dom ligger nu. Men för folk som tvivlar så kan jag bara säga att det bara blir bättre och bättre.

Det är sommar och ändå spelas det mer än någonsin. Säger ganska mycket.
Personligen vill jag inte att en säsong ska vara rolig 3 månader i sträck, vem fan har tid med det ändå! Men många d3 säsonger varande inte längre än en helg i många fall. Detta baserat på mig och mina vänner men tittar man på spelar siffror och på streamers etc. Så är det fortfarande väldigt aktivt så långt in i säsongen.

12
Skriv svar