Här är skådespelarna i den kommande filmadaptionen av Until Dawn
Gryningsmöte med skådisarna från den uppkommande filmadaptionen
Det är lite ovanligt att spelet har mer kända skådespelare än filmatiseringen.
Hur kända är egentligen spelets skådisar idag? Det var väl mest Peter Stormare och sen hon från Heroes. Hon var väl stekhet då, men har väl sedan inte gjort något så där jätte märkvärdigt?
Men kollar man hur de i spelet var kända då och de som är med i filmen nu så är det väl ungefär på samma nivå i kontext. Tror jag?
"Writer and Fighter"
Hur kända är egentligen spelets skådisar idag? Det var väl mest Peter Stormare och sen hon från Heroes. Hon var väl stekhet då, men har väl sedan inte gjort något så där jätte märkvärdigt?
Men kollar man hur de i spelet var kända då och de som är med i filmen nu så är det väl ungefär på samma nivå i kontext. Tror jag?
Rami Malek är väl hyfsat känd, spelade Freddie Mercury i Bohemian Rhapsody och var med i serien Mr Robot. Och nu senast i Oppenheimer.
00:00:02:42
Kul med svensk regissör! Han började ju inom skräck med den väldigt uppmärksammade kortfilmen Lights Out - som dock inte fungerade lika väl i långfilmsformat (imho). Men ska ändå bli intressant att se hur han tar sig an denna. Ser också fram emot att få spela detta till PS5!
Edit: Hittade kortfilmen från hans egna officiella Youtube-kanal!
Rami Malek är väl hyfsat känd, spelade Freddie Mercury i Bohemian Rhapsody och var med i serien Mr Robot. Och nu senast i Oppenheimer.
Rami är kung och känd nu, men var han det då?
"Writer and Fighter"
Ja, det var han nog. Mr. Robot kom samma år åtminstone. Kanske efter spelet(?).
Läste nog ditt inlägg lite för snabbt. Du har rätt, han var inte någon superkändis då.
Edit: Ska nog ta och se om Heroes nu bara för att det kom på tal. Skönt att bara ta fram boxen på blu-ray.
Ja, det var han nog. Mr. Robot kom samma år åtminstone. Kanske efter spelet(?).
Läste nog ditt inlägg lite fel/snabbt. Du har rätt, han var inte någon superkändis då.
Skulle nog säga hans Freddie-roll blev lite av en breakthru för massorna, men han har alltid varit duktig.
"Writer and Fighter"
Spel inspirerat av film blir film. Cirkeln sluten?
hans Freddie-roll blev lite av en breakthru..
..that door!
Spel inspirerat av film blir film. Cirkeln sluten?
Om den sen gör en film för Netflix där man kan välja "väg" genom storyn, som det där avsnittet i Black Mirror...då är vi tillbaka skulle jag säga
"Writer and Fighter"
Undrar hur filmen blir då i spelet kunde man köra på olika sätt med följd av att olika antal i gänget dör🤣
Mitt mål var att få ALLA att dö. XD
"Writer and Fighter"
"Writer and Fighter"
Undrar hur filmen blir då i spelet kunde man köra på olika sätt med följd av att olika antal i gänget dör🤣
Perfekt för sju uppföljare ju!
från spelet visste iaf jag vilka 4 av skådespelarna var innan jag spelade de, men av dom ni listade nu vet jag inte vem någon av dom alls är
Tror hon var kall redan då 5år efter Heroes så nja. Peter Stormare är nog mest Sverige känd de senaste två decennierna så stjärnspäckad var det inte vid release heller.
Skulle nog ändå säga spelet hade kändare personer än filmen.
Som du säger själv Peter Stormare och Hayden Panettiere var givetvis mest kända men även Rami Malek hade vart med i många stora filmer även om han inte vart huvudrollen, innan spelet släpptes, Så man kände igen honom men man kanske inte visste exakt från vilken roll då. Efter det har han givetvis blivit mycket mer känd.
Filmen skådespelare har inte direkt gjort några roller som jag känner igen i alla fall. Odessa A’zion var huvudkaraktären i senaste Hellraiser, en film jag har sett. Men har inget minne av hennes prestation alls. Så generellt sett skulle jag säga att denna grupp har inte direkt lämnat ett intryck som gör att man kommer ihåg dom, till skillnad mot åtminstone 3 av skådespelarna från spelet.