Sommarens demofest har dragit igång på Steam

Robot
Sommarens demofest har dragit igång på Steam

Testa för fullt i en dryg vecka och tipsa om guldklimpar.

#Steam-next-fest


Medlem

Testade Alters igår, otroligt intressant spel. Kommer definitivt spela det vid release!


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem

Var sugen på att pröva Riven i VR för gamla goda tiders skull. Men demot hade inget VR-stöd 😢

Releasehästryttare

Medlem

Demos som jag har kvar att testa (listan lär växa):
Caravan Sandwich
Once Human
Subside

Demos som jag har testat:
Test Drive Unlimited Solar Crown (Vilken dynga)
Tiny Glade (Väldigt begränsat, men mysigt med stor potential)
The Alters (Riktigt häftigt! Kommer definitivt att skaffa detta)
Moon Mystery (Finns potential, men riktigt uselt optimerat i dagsläget)

Chefredaktör
Skrivet av Force:

Testade Alters igår, otroligt intressant spel. Kommer definitivt spela det vid release!

Åh vad kul! Har inte hunnit testa demon men var pepp efter trailers.

Moderator | Testpilot

Demo för Metal Slug Tactics?! Sign me up!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Gnällkuk

Tog och sökte på demos och listade dem efter datum på Steam. Helvete vad det är fullt med shovelware-mög. Moonless Moon, Mr Elevator, Let's Minesweeper och andra fantastiska titlar med minst ett par timmar i utvecklingstid. Enda jag såg som jag laddade hem var CarGo! som skulle kunna ha soffpotential när man vill bli ovänner med sina vänner.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Demos som jag har kvar att testa (listan lär växa):
The Alters
Caravan Sandwich
Once Human
Subside

Demos som jag har testat:
Test Drive Unlimited Solar Crown (Vilken dynga)
Tiny Glade (Väldigt begränsat, men mysigt med stor potential)

Hur fritt eller styrt är byggandet i Tiny Glade? Det ser ju så mysigt ut, men får känslan att man inte kan bygga vad man vill var man vill.


signatur

Memento Mori

Medlem

Wild Bastards va rätt tufft...

Litt besviken dock - älskade VOID Bastards.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Hur fritt eller styrt är byggandet i Tiny Glade? Det ser ju så mysigt ut, men får känslan att man inte kan bygga vad man vill var man vill.

Jag tror att fullversionen kommer vara väldigt fritt, men i just demot så var det mycket som var låst och byggytan var väldigt begränsad. Men med det som fanns så kunde man placera ut det i stort sett hur man ville.

Chefredaktör

Ok, startade just upp demon på Alters och det första man får är en dikt av Tomas Tranströmer! 😍

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Jag tror att fullversionen kommer vara väldigt fritt, men i just demot så var det mycket som var låst och byggytan var väldigt begränsad. Men med det som fanns så kunde man placera ut det i stort sett hur man ville.

Fanns det än färdig yta där du måste placera ett större hus (det finns nåt slott-liknande i trailern) eller kan man placera det hyfsat där man vill?


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Daniel Sjöholm:

Ok, startade just upp demon på Alters och det första man får är en dikt av Tomas Tranströmer! 😍

Vem är det? 😄


signatur

Memento Mori

Medlem

https://youtu.be/6INAcaQpqso?si=hf49SUFMIn6e_Fd_
Här är något FPS som utspelar sig i norra Sverige ser lite intressant ut ändå !

Medlem

Ska testa Aero GPX (F-Zero X/GX-inspirerat med lite ändringar) och Old School Rally (Colin McRae-inspirerat).

https://store.steampowered.com/app/2160360/Aero_GPX/

https://store.steampowered.com/app/2824660/Old_School_Rally/

Edit: och Tricky Madness, ser ut som SSX.

https://store.steampowered.com/app/2743850/Tricky_Madness/

Avstängd

Har spelat Once Human några dar nu,det är riktigt bra tycker jag.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Fanns det än färdig yta där du måste placera ett större hus (det finns nåt slott-liknande i trailern) eller kan man placera det hyfsat där man vill?

I demot så börjar du med en färdigbyggd mur, men den kan du ta bort. Här har du ett klipp som visar vilka begränsningar du har i demot, och vad du kan göra med de begränsningarna.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

I demot så börjar du med en färdigbyggd mur, men den kan du ta bort. Här har du ett klipp som visar vilka begränsningar du har i demot, och vad du kan göra med de begränsningarna.

https://www.youtube.com/watch?v=NUDee11j_O8

Klart friare än jag befarade, på flera sätt - friheten med placering på marken och hur man tillåts forma olika utbyggnader på huset, fönster mm.

Grafiken och designen är så otroligt smakfull och vacker.


signatur

Memento Mori

Medlem

Jag testade
Mirthwood - mysigt open world crafting och farming
och
Aska - också survival crafting

Verkar vara nästan för många survival crafting spel nu. Man blir lite lamslagen.

Ska ladda ner och testa även Once Human

Medlem

Once Human var intressant - väldigt själsligt likt PalWorld fast har klart gått steget längre vad gäller PvE "content", story och world building.

Valheim har dom ju slaktat, dom här två spelen.
Dom tog plockade upp bollen och sprang.

Men precis som Vailheim och PalWorld så känns det ganska rejält rufft i kanterna - och lätt plottrigt. Typ för många system osv, än för få.

Skulle gärna sett att dom kanske gjorde lite färre saker, men gjorde dom lite bättre ist.

Tajtare.

Tycker Rust bräcker alla 3 men problemet med Rust är att det inte går att casual-lira, som man kan i dom här.
Varje gång man kommit igång lite med sin ört-trädgård å strosar runt å påtar så kommer det nån och tvingar en att äta gödselbaj, och sen sätter dom eld på hela skiten.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av SkogsTrollet:

Var sugen på att pröva Riven i VR för gamla goda tiders skull. Men demot hade inget VR-stöd 😢

Ja, synd. Och lite märkligt. Borde locka fler köpare om man får testa demot i VR också. Borde göra sig väl. Ser riktigt fint ut redan i 2D, så.

1
Skriv svar