Se 20 minuter gameplay från Dragon Age: The Veilguard
Finns inget som är moderna färger. Färger har alltid funnits.
Många fans av Dragon Age-serien känner sig förvirrade eller besvikna över den nya estetiken i det kommande spelet. Dragon Age har historiskt sett haft en mörk, fantasy-inspirerad visuell stil, med jordnära färger och en medeltida atmosfär. Denna stil har varit en del av seriens identitet och har hjälpt till att skapa en djup och engagerande värld som många spelare har älskat.
Kolla in den nya trailern, den har 1,6 miljoner visningar, och 36k likes vs 200k dislikes... Det ser inget vidare ut.
Följer David gaider(storyn till exempelvis dao) på x. Han hade den korrekta kommentaren att dragon age trailers sällan motsvarar spelens faktiska grafiska stil. Art bilderna till spelet har också en helt annan ton en trailern.
Med det sagt de som säger att det liknar fortnite överdriver sanslöst mycket, testa sätt en bild från trailern bredvid en från fortnite och övertyga mig om att dom är liknande…
https://www.youtube.com/watch?v=aOAiUwz7Zt8
Att säga att dom är identiska? Nej såklart inte, men menar du på riktigt att du inte ser likheterna?
https://www.youtube.com/watch?v=CTNwHShylIg
2 minuter kvar till game trailern är ute
Wow... det där var konsolanpassat. Så långt ifrån DA:Origins man kan komma. Men väldigt väntat. Kommer förmodligen bli ett OK spel, men inte en uppföljare värdig Origins.... Ingen chock.
CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort: TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua
Typ samma grafiska stil som SW TOR, samma typ av gränssnitt också... nej tack. Inget för mig.
Skulle snarare säga att det märks(egentligen sen länge) att mass effect var populäras hos ea. Känns som kopior snart, nu älskar jag mass effect så blir köp, men hade hellre sätt att det låtit dragon age vara mer bara RPG, men den striden förlorades nog för länge sen.
Skulle snarare säga att det märks(egentligen sen länge) att mass effect var populäras hos ea. Känns som kopior snart, nu älskar jag mass effect så blir köp, men hade hellre sätt att det låtit dragon age vara mer bara RPG, men den striden förlorades nog för länge sen.
THIS ^
Jag älskade storyn i Mass Effect. Striderna var rätt kassa. Det roliga med fantasy RPGs är ju alla olika förmågor som man kan använda taktiskt i varje strid. Button mashing och Action-RPGs finns redan i Elden Ring och liknande. Kan inte bara var sak ha sin plats.
CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort: TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua
Snyggt som attan men dragon age-magin saknas. Jag vet inte vilka kopplar Veilguard har till origins, men riktningen de har tagit spelet är ju helt "off".
Origins hade fokus på PC och det märks på UI och hur spelet är uppbyggt, detta hade helt annat gameplay som speglar vad som brukar vara konsolfokus. Ser ut som man knappt har någon kontroll över sina medhjälpare?
Bioware, precis som Blizzard, är inte vad de än gång varit.
Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro |
Jag gillade verkligen Solas i Inquisition, och jag har sett fram emot att se hur hans berättelse fortsätter. Med det sagt så har lååång tid passerat, och jag är osäker på hur väl ”nya Bioware” förvaltar det arvet. Redan DA:I haltade, och de har tappat ännu fler centrala personer sedan dess.
Med det sagt, trots att det här känns väldigt linjärt, och scriptat så finns ändå något där. Jag hoppas det räcker hela vägen. Vi får se vad recensionerna säger!
Konsolgubbe
Jag gillade verkligen Solas i Inquisition, och jag har sett fram emot att se hur hans berättelse fortsätter. Med det sagt så har lååång tid passerat, och jag är osäker på hur väl ”nya Bioware” förvaltar det arvet. Redan DA:I haltade, och de har tappat ännu fler centrala personer sedan dess.
Med det sagt, trots att det här känns väldigt linjärt, och scriptat så finns ändå något där. Jag hoppas det räcker hela vägen. Vi får se vad recensionerna säger!
De som skriver storyn har visst till stor del varit samma genom alla spelen, om jag tolkade gaider rätt.
Lite kontrast mot Da:O om man säger så.
https://youtu.be/mRcrlgN7Dk4?si=gokP8Ewjdr16Gx_u
Minns att även DA: Origins blev konstigt marknadsfört med malplacerad typ Marilyn Manson-musik, men vilket gudomligt spel det var.
Idag vill man istället bara kräkas.
Memento Mori
De som skriver storyn har visst till stor del varit samma genom alla spelen, om jag tolkade gaider rätt.
Ett stort plus isf - tack för info!
Konsolgubbe
Så man kan bara spela sig själv? Det går inte att kontrollera andra karaktärer?
Känns som Dragon Age och jag tror det här kan bli riktigt kul!!!
“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci
Minns att även DA: Origins blev konstigt marknadsfört med malplacerad typ Marilyn Manson-musik, men vilket gudomligt spel det var.
Idag vill man istället bara kräkas.
Vill minnas en trailer med This is the new shit från Manson, nu när du säger det.
Vill minnas en trailer med This is the new shit från Manson, nu när du säger det.
Haha japp, riktigt gräslig trailer som verkligen inte fångade känslan i spelet för fem öre.
Många fans av Dragon Age-serien känner sig förvirrade eller besvikna över den nya estetiken i det kommande spelet. Dragon Age har historiskt sett haft en mörk, fantasy-inspirerad visuell stil, med jordnära färger och en medeltida atmosfär. Denna stil har varit en del av seriens identitet och har hjälpt till att skapa en djup och engagerande värld som många spelare har älskat.
Kolla in den nya trailern, den har 1,6 miljoner visningar, och 36k likes vs 200k dislikes... Det ser inget vidare ut.
Kollade klippet nu och det var ju mörkt och fantasy-igt Förstår inte vad alla bölar över. Är pepp!
Gameplay såg ju klart bättre ut åtminstone! Väldigt snyggt men... manuset kändes rätt platt? Visades nog upp för tidigt, alla fighterna var ju helt identiska med ungefär samma monster hela tiden. Sen antar jag att de bara har en röstskådespelare för huvudkaraktären? Han var ju svart, men lät misstänkt vit, kändes lite malplacerat.
Ens companions verkade ju rätt meningslösa i strider, får hoppas att man antingen kan ta kontroll över dem och byta lite sinsemellan eller om det finns co-op, låtar någon kompis ratta dem.
Mja, det här känns som en stor gamble. Vet inte riktigt om jag hade vågat det som BioWare. Lyckas inte detta så är det ju tveksamt om de överlever. Men men, bättre än väntat så ska inte vara allt för negativ. Frågan är bara om majoriteten är på? Känns som man behöver locka de som inte är bekant med serien och inte har några förutfattade meningar.
..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2
Hade inga större förhoppningar, men är otroligt besviken. Detta är så långt man kan komma från Dragon Age: Origins, vilket känns trist när Baldur's Gate III blev så otroligt bra. Får hoppas att nästa titel går tillbaka till att bli lik första spelet.
Så actionspel igen.
Hade hoppats på isometriskt i stil med DA:O, men Fortnite gänget behöver sitt fantasyspel antar jag.
Pass.
Haha jag gillar hur majoriteten av boomers kallar allt för Fortnite så fort det finns minsta lilla likhet med det spelets grafiska stil eller användning av färger. Hur känns det att vara så trångsynta och bittra? Spelet ser skitsnyggt ut och kul att spela, isometriskt i all ära men det säljer sällan (finns undantag) tillräckligt hos den breda massan.