Phil Spencer om nedskärningarna: "Jag måste fatta tuffa beslut"

Robot
Phil Spencer om nedskärningarna: "Jag måste fatta tuffa beslut"
Medlem

Kan dom inte säga upp Phil Spencer?

Medlem

Ni måste inte alls skära ner på något annars skulle ni inte köpa upp 30 bolag till efter ni sparkade personerna bakom hifi rush

Medlem

Jag föredrar när Phil Spencer inte säger något genom att helt enkelt inte säga något, istället för att slösa vår tid med tomma ord.

Medlem

Jag tvivlar ju inte på att det var ett svårt beslut och är rätt säker på att det finns flera och vettiga affärsargument bakom beslutet, men jag förstår verkligen inte varför man inte är mera öppna med dom.

Hi-fi Rush må se ut som ett mindre spel med en mindre budget, men då en stor del av Tango som är en stor studio, jobbade på spelet aktivt i nästan fem år, antar jag att budgeten mer närmade sig ett AAA. Att det sedan haft få spelare, precis som majoriteten av deras spel, lär ju inte hjälpa tyvärr. Men som sagt, undra vad dom har att förlora på att inte bara mera öppna kring det.

Medlem
Skrivet av BroderTuck:

Gör en nedskärning på din egen lön annars snackar du rappakalja.
Elon musk ska få 500 miljarder kronor i bonus när han slutar medan det fortfarande är hemlösa och fattiga.
Vad är det för samhälle vi lever i egentligen?

Vi (västvärlden) lever i de överlägset bästa samhällen som någonsin har existerat.

Finns brister såklart, men överlag är det väldigt bra för väldigt många.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Vi (västvärlden) lever i de överlägset bästa samhällen som någonsin har existerat.

Finns brister såklart, men överlag är det väldigt bra för väldigt många.

Va snackar du om ? väst håller på att gå under, vanliga människor med hederliga jobb har knappt råd med något...

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av SWEBarb:

Va snackar du om ? väst håller på att gå under, vanliga människor med hederliga jobb har knappt råd med något...

Jämfört med vad...? Var har människor det bättre?


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av gundemannen:

Jag tvivlar ju inte på att det var ett svårt beslut och är rätt säker på att det finns flera och vettiga affärsargument bakom beslutet, men jag förstår verkligen inte varför man inte är mera öppna med dom.

Hi-fi Rush må se ut som ett mindre spel med en mindre budget, men då en stor del av Tango som är en stor studio, jobbade på spelet aktivt i nästan fem år, antar jag att budgeten mer närmade sig ett AAA. Att det sedan haft få spelare, precis som majoriteten av deras spel, lär ju inte hjälpa tyvärr. Men som sagt, undra vad dom har att förlora på att inte bara mera öppna kring det.

Det kan ju finnas interna saker inom Tango som vi inte känner till. Osämja, samarbetssvårigheter eller annat som har påverkat beslutet. Jag säger inte att det är så, men vi har ju ingen insyn i dessa studior och kan bara spekulera.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av PixelGamer:

Kan dom inte säga upp Phil Spencer?

Spencer är nu chef för Microsoft Gaming, som är viktigare än lilla Xbox. Satya Nadella vill se avkastning på de enorma investeringar som moderbolaget har gjort, vilket innebär effektiviseringar, nedstängningar och uppsägningar.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Ser ganska dåligt ut att tala om "tuffa beslut" efter att ha lagt oändligt med pengar på att tvinga genom ett studioköp för ytterligare oändligt med pengar men lögner och gaslighting är ju lite av Phil Spencers expertis.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Va snackar du om ? väst håller på att gå under, vanliga människor med hederliga jobb har knappt råd med något...

Det är en stökig tid, absolut. Men faktum kvarstår att det är väldigt många som har det väldigt bra jämfört med övriga världen. Kraftig majoritet av de i väst lever bättre än människan någonsin har gjort. Detta gäller på många andra platser även utanför väst, men där finns, tyvärr, fortfarande mycket skit i form av extem fattigdom, svält och annan misär.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av gundemannen:

Jag tvivlar ju inte på att det var ett svårt beslut och är rätt säker på att det finns flera och vettiga affärsargument bakom beslutet, men jag förstår verkligen inte varför man inte är mera öppna med dom.

Hi-fi Rush må se ut som ett mindre spel med en mindre budget, men då en stor del av Tango som är en stor studio, jobbade på spelet aktivt i nästan fem år, antar jag att budgeten mer närmade sig ett AAA. Att det sedan haft få spelare, precis som majoriteten av deras spel, lär ju inte hjälpa tyvärr. Men som sagt, undra vad dom har att förlora på att inte bara mera öppna kring det.

Ja, folk är så enkelspåriga.

Tango var som du säger en stor studio och gjorde bla The Evil Within-spelen som ju inte tog fart alls.

Helt omöjligt att ett litet nischat Hi-fi Rush kan rädda en studio som kostar 300 miljoner kr per år att driva.


signatur

Memento Mori

Medlem

Phil är så jäkla klassisk Microsoft.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Vi (västvärlden) lever i de överlägset bästa samhällen som någonsin har existerat.

Det beror ju på vad du baserar "bästa" på.
Själv anser jag att vi lever fruktansvärt dåligt, vi har tappat allt och kommer säkerligen ha ihjäl varandra med kärnvapen till slut. Om vi inte redan dödat varandra i girighetens namn innan dess.
Västvärlden är smutsig, girig, egoistisk, enkelspårig, onaturlig, korkad, ful och besatt av ägande.
Pengar > Hälsa


signatur

-:Observe the masses and do the opposite:-

ZF
Medlem

Man måste inse att när man tävlar främst om tid så kanske det inte är den hållbarast strategin att kasta skit på väggen för att se vad som sitter uppe längst innan det faller av.

Det verkar fortfarande vara den modellen främst som alla de stora utgivarna och plattformarna går efter.

Och desto mer det går mot prenumeration och multiplattform desto mer likriktat berkar det bli.

Aldrig sett så många förvillande lika spel med samma stilgrepp och karaktärer oavsett genre. Det börjar verkligen kännas som löpande band oavsett om det är AAAA eller indies.

Skrivet av Freakon:

Vi (västvärlden) lever i de överlägset bästa samhällen som någonsin har existerat.

- Rom. Vanlig kommentar från average Cladivs, precis innan det gick åt skogen.

Medlem

Ett annat tufft beslut (riktigt tufft kan jag tänka mig) blir väl där de "tvingas" höja priset på Game Pass.
"Ojojoj, nu har vi investerat så mycket pengar på strategiska uppköp för att nå marknadsdominans att vi änli..jag menar, att vi tyvärr måste höja priserna på samtliga prenumerationsmodeller".

Medlem
Skrivet av Mr_Qi:

Det beror ju på vad du baserar "bästa" på.
Själv anser jag att vi lever fruktansvärt dåligt, vi har tappat allt och kommer säkerligen ha ihjäl varandra med kärnvapen till slut. Om vi inte redan dödat varandra i girighetens namn innan dess.
Västvärlden är smutsig, girig, egoistisk, enkelspårig, onaturlig, korkad, ful och besatt av ägande.
Pengar > Hälsa

Det är sant angående bästa. Jag menar på hälsa, ekonomi, utbildning, frihet, teknik, med mera. Rent generellt så lever alla längre och friskare liv med enorma möjligheter att forma sin framtid. Till och med hemlösa har smartphones liksom.

Håller inte alls med om ditt sista stycke. Skit finns, absolut. Men det är inte så nattsvart och hemskt som du målar upp. Västvärlden är fri och skänker möjligheter för mer eller mindre vem som helst att göra något bra av sitt liv. Att folk inte gör det är trist, men det är individers fel, inte samhällets.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Va snackar du om ? väst håller på att gå under, vanliga människor med hederliga jobb har knappt råd med något...

Väst håller inte på att gå under för att folk inte kan lyxkonsumera under en period lika mycket.
Inflation och kriser har vi klarat flera ggr.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av ZF:

- Rom. Vanlig kommentar från average Cladivs, precis innan det gick åt skogen.

Hehe, sant. Men det är ändå bara så det är. Allt kan gå åt pipan, likt Rom, men innan dess är det bara att njuta och ta del av alla möjligheter.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Om MS släpper bra spel så kommer folk köpa.
Men blir spelen för dyra att utveckla och dom släpps på gamepass så är det ju klart uppförsbacke till lönsamhet. Då måste pengarna in på andra sätt. Butiker, DLC mm

@Razken


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

KoP
Medlem

Så funkar det inom business. Inget nytt, överraskande eller chockerande.

Medlem

Många tror att det är sämre än vad det är. Men det är det väldigt snabba informations samhällets "fel". Alltså det blir för mycket att smälta även om det är mycket bättre än tidigare. Sen kan enskilda människor ha haft det bättre när dom var yngre nu pratar vi om ett genomsnitt. Tydligen så tror Amerikanerna tex att dom lever i en lågkonjunktur och har hög arbetslöshet. Men när det i själva verket är bättre än tidigare med väldigt låg arbetslöshet. Dom som skriker att allt är pest hörs högst. Med det sagt så kan ju annat vara värre så klart men kanske inte det man först tror är det.

Redaktör
Skrivet av BroderTuck:

Friskare ? Var tredje person i USA går på någon slags medicin med fetma man aldrig tidigare skådat som kommer leda till oändligt många hälsoproblem den kommande tiden.
Vi är sjukare och mer ohälsosamma idag än någonsin men har också ett sjukvårdssystem för att hantera det.

Det finns flera faktorer att ta med i beräkningen. Ökad övervikt leder till ökning av en rad sjukdomar. Samtidigt lever vi mycket längre, sett på både kort och lång sikt. Och med det kommer andra sjukdomar. Osv.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Det finns flera faktorer att ta med i beräkningen. Ökad övervikt leder till ökning av en rad sjukdomar. Samtidigt lever vi mycket längre, sett på både kort och lång sikt. Och med det kommer andra sjukdomar. Osv.

Jag kan dock inte se fördelen av att leva länge om man ska vara sjuk och medicineras för allt hela tiden.
Du lever länge men är långt ifrån frisk.
Hellre ett kortare liv fullt frisk än ett långt liv fullt av diverse sjukdomar och åkommor.

Medlem
Skrivet av svartlock:

Jag kan dock inte se fördelen av att leva länge om man ska vara sjuk och medicineras för allt hela tiden.
Du lever länge men är långt ifrån frisk.
Hellre ett kortare liv fullt frisk än ett långt liv fullt av diverse sjukdomar och åkommor.

Jobba på att vara frisk och lev så nyttigt du bara kan. Har du tur får du ett långt och friskt liv men det finns inga garantier.
Vissa blir sjuka andra klarar sig bra.
Jag kan se fördelar med ett inte dö bara för man åker på någon sjukdom. Visst vill jag hellre vara frisk men jag vill inte sluta leva för att jag råkar få någon skit.

Men detta kanske är lite långt ifrån ämnet som bör diskuteras här.

Medlem

Det är något att fundera över för de som tokjublade över stora uppköp.

Detta har gjort att Xbox-avdelningen nu är i en sits där de verkligen måste redovisa vinster och då blir det nedskärningar av det som inte lönar sig samt att man rör sig mot minskat fokus på hårdvara för att mer fokusera på att vara utgivare till alla format en konsekvens.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Va snackar du om ? väst håller på att gå under, vanliga människor med hederliga jobb har knappt råd med något...

Har du ett hederligt jobb har du råd med mycket.

Medlem

Men är det verkligen Spencer som gör dessa val? Är det han som styr eller är det cheferna på Microsoft?

Skrivet av Ender:

Ett annat tufft beslut (riktigt tufft kan jag tänka mig) blir väl där de "tvingas" höja priset på Game Pass.
"Ojojoj, nu har vi investerat så mycket pengar på strategiska uppköp för att nå marknadsdominans att vi änli..jag menar, att vi tyvärr måste höja priserna på samtliga prenumerationsmodeller".

För min del får dom höja hur mycket dom vill. Men de ser väl själv om det börjar dala i prenumerationer eller inte.

Skrivet av Molotov:

Om MS släpper bra spel så kommer folk köpa.
Men blir spelen för dyra att utveckla och dom släpps på gamepass så är det ju klart uppförsbacke till lönsamhet. Då måste pengarna in på andra sätt. Butiker, DLC mm

@Razken

Som exempelvis släppa spel på Nintendo/playstation plattformar.

Skrivet av svartlock:

Jag kan dock inte se fördelen av att leva länge om man ska vara sjuk och medicineras för allt hela tiden.
Du lever länge men är långt ifrån frisk.
Hellre ett kortare liv fullt frisk än ett långt liv fullt av diverse sjukdomar och åkommor.

Jag vill leva så länge att jag får se Half-life 3


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Board Of Directors hos Microsoft där Brad Smiths (inte Brad Sams) är President där också Satya Nadella plus Phil Spencer sitter i har fått uppgift att se till att så mycket vinst, omsättning och växt maximeras så mycket som möjligt. Därför var det så att Brad Smiths hade en osignerad affärsuppgörelse med Sony's President på sig under hela Activision Blizzard King affären. Tills den federala domaren sa "varför alla spel? Call Of Duty räcker" då rev han upp det och ändrade uppgörelsen till endast det.

Så visst var det ett väldigt svårt och stort beslut. Avgöra vilka som går med vinst eller vilka som kan gå med vinst. Vilka som gör sitt jobb. Si och så här mycket måste skäras ner för att få det si så här mycket mer i vinst. Och så var det beslutat.

123
Skriv svar