Stora ryktestråden för "Switch 2"

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Jaha ok då förstår jag! Nä det kan jag hålla med om, det borde inte vara påtvingat och så central del av Switch 2 och det tror jag inte heller det blir utan det blir nog någonting externt en får köpa om en har det intresset. Och de har gått om resurser så de har råd att leka med VR och göra massvis utav andra saker också

Ja det är sant, kosing har de så det räcker och blir över.

Medlem

Nintendo will take my $$$, längtar verkligen efter vilka launchtitlar som lanseras under släppet

Medlem
Skrivet av Switchlover94:

Nintendo will take my $$$, längtar verkligen efter vilka launchtitlar som lanseras under släppet

Ja absolut, håller med, jag har aldrig haft problem att spendera pengar på Nintendo, det är oftast hög kvalitet och intressanta produkter.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Detta är alltså ingen allmän Switch-tråd där man ska diskutera allt om Nintendo och Switch. Utan det är till för att snacka Switch 2-rykten.

Skrivet av Belgaar:

Kanske att ta med en nypa salt. Ingen aning om det är äkta eller inte, förmodligen inte.

Vänlig påminnelse om att detta är en Switch 2-tråd och ingen allmän Nintendo/Switch-tråd där allt som rör dem bör postas. Utan mer rykten, läckor, spekulation och diskussion om den kommande konsolen. Såg att du postat samma rykte i Switch 2024-tråden, och eftersom Furukawa skrev i sin tweet att det är vad kommande Directen kommer handla om och inte kommande konsolen är det där det ryktet hör hemma. Så det spelar ingen roll om det är sant eller inte. Har därför anmält inlägget för att rensa upp i denna.

Medlem

IGN pratar med representer från Nvidia och Digital Foundry om hur deras tekniker kan förbättra spelupplevelser med AI, DLSS och ray-tracing. Bland annat. Och så kommer de in på bärbara enheter och Rickard från DF tänker direkt och givetvis in på Switch 2! Låter mycket lovande!

Medlem

Tänker att AI hjälper till att rita upp bilder som inte ens finns i spelet.

Tar ett exempel: att det kommer en oväntad grej i Mario kart som en ny öppning som sen i nästa vända på samma bana så existerar den inte ens och den kommer inte ens om man kör samma bana igen.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://youtu.be/5ZEbM_EUUQ8?t=716

IGN pratar med representer från Nvidia och Digital Foundry om hur deras tekniker kan förbättra spelupplevelser med AI, DLSS och ray-tracing. Bland annat. Och så kommer de in på bärbara enheter och Rickard från DF tänker direkt och givetvis in på Switch 2! Låter mycket lovande!

Ska bli sjukt med det nya Mario kart vad nintendo kommer göra med,

Medlem

Nåt nytt som Hänt?

Medlem

Nåt nytt som Hänt?

Superkul att du är taggad på Switch 2 men ett tips, försök få med det mesta du vill skriva in i ett inlägg och vänta på folk som lägger upp info istället för att be om det så att denna tråd håller sig OT

signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | GeForce RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 16GB | 1TB | 165Hz | QHD | Nvidia G-Sync | Sennheiser PC38X |

Medlem

Nåt nytt som Hänt?

Inte säkert att det rör Switch 2, men verkar mest logiskt, då Nintendo börjat rekrytera för att uppgradera och jobba vidare på NSO-tjänsten och vad den kan innebära och leverera för spelarna. Så de verkar storsatsa inför framtiden. Dock säger det inte så mycket vad det innebär än.

Medlem

Kommer flera av de spel som visats nu under t.ex. Microsoft Showcase och Ubisoft Forward komma även till Switch 2 längre fram? Det verkar väldigt troligt. Doom och Doom Eternal släpptes t.ex. på Switch så att nya skulle släppas till nya konsolen är mest logiskt. Perfect Dark vore perfekt att få spela på Switch 2 också och skulle på ett sätt sluta cirkeln så att säga. Hoppas också t.ex. Star Wars Outlaws släpps på S2. Och Prince of Persia: Sands of Time som släpptes på Gamecube way back skulle ju passa på nya Nintendo-konsolen också! Avatar kan jag också tänka mig kan komma. Eller vad tror ni om allt detta?

Medlem

Podd-diskussion om nya och gamla Switch 2-rykten!

Medlem

Verkar som en del utvecklare är oroliga över att Switch 2 blir orelevant rent tekniskt efter bara något år. Vad tror ni, kommer den kännas fräsch första två åren bara sen värdelös? Jag tror absolut inte det. Den kommer nog skina som mest i början såklart, men sen kommer också utvecklare bli mer vana med formatet och sen kunna utveckla både snyggare och bättre flytande spel. Sen bryr sig sällan Nintendo om råstyrka numer utan vad de kan kräma ur den hårdvara de har, även om det inte alltid är den starkaste. Och dlss kommer också hjälpa på allt det så jag tror det blir deras bästa konsol någonsin och mest och störst spelutbud!

Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://youtu.be/I6wavSdmWQU

Verkar som en del utvecklare är oroliga över att Switch 2 blir orelevant rent tekniskt efter bara något år. Vad tror ni, kommer den kännas fräsch första två åren bara sen värdelös? Jag tror absolut inte det. Den kommer nog skina som mest i början såklart, men sen kommer också utvecklare bli mer vana med formatet och sen kunna utveckla både snyggare och bättre flytande spel. Sen bryr sig sällan Nintendo om råstyrka numer utan vad de kan kräma ur den hårdvara de har, även om det inte alltid är den starkaste. Och dlss kommer också hjälpa på allt det så jag tror det blir deras bästa konsol någonsin och mest och störst spelutbud!

Verkar konstigt att de skulle oroa sig för det med tanke på hur bra det går för Switch 1 😀
Jag tror som du att Switch 2 har potential att bli ännu bättre än 1 då många fler kommer vilja släppa spel till den👍🏻🥳

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Tror det kommer bli som med Switch.
Förhoppningsvis en bättre start men sen kommer begränsningarna skina igenom, speciellt när nästa generation xbox och ps dyker upp.

Medlem

Håller Nintendo på att ta tillbaka Streetpass till Switch 2? Ett patent kan tyda på det!

Medlem

Ett patent visar ett eventuellt nytt UI för Switch 2 där förutom spelikoner på startskärmen även bilder från din sparfil och autosaves visar var i spelet du befinner dig just nu och uppdateras automatiskt. Låter det som någonting ni skulle vilja ha i nya konsolen eller hoppas ni det kasseras? Med patent som dessa är det lite 50/50 vilket det blir så...

Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://youtu.be/NRt2ClIpDVM

Ett patent visar ett eventuellt nytt UI för Switch 2 där förutom spelikoner på startskärmen även bilder från din sparfil och autosaves visar var i spelet du befinner dig just nu och uppdateras automatiskt. Låter det som någonting ni skulle vilja ha i nya konsolen eller hoppas ni det kasseras? Med patent som dessa är det lite 50/50 vilket det blir så...

Det skulle jag inte säga nej till.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://youtu.be/NUjeej9qetw?t=92

Håller Nintendo på att ta tillbaka Streetpass till Switch 2? Ett patent kan tyda på det!

Även om jag själv inte använda tjänsten så var det en uppskattad av många, så bra där Nintendo om det nu är sant.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://youtu.be/NRt2ClIpDVM

Hoppas! 🙏

Medlem
Skrivet av lasselason:

Det skulle jag inte säga nej till.

Skrivet av PGR1985:

Även om jag själv inte använda tjänsten så var det en uppskattad av många, så bra där Nintendo om det nu är sant.

Skrivet av PGR1985:

Hoppas! 🙏

Hoppas också de tar tillbaka Streetpass, och har nytt UI för att visa spel på hemskärmen. En annan sak de kan lägga till är trophys/achievements och spara sådana bilder som kan visas som senaste framstegen. Det är dock egen förhoppning snarare än att något rykte pekar på att de jobbar på ett sådant system. Sen hoppas jag de moderniserar och fräschar upp E-shoppen något!

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Hoppas också de tar tillbaka Streetpass, och har nytt UI för att visa spel på hemskärmen. En annan sak de kan lägga till är trophys/achievements och spara sådana bilder som kan visas som senaste framstegen. Det är dock egen förhoppning snarare än att något rykte pekar på att de jobbar på ett sådant system. Sen hoppas jag de moderniserar och fräschar upp E-shoppen något!

Achievements har jag saknat på switchen så det hoppas jag kommer!

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Jag tror att folk som vanligt kommer att klaga på att Nintendo är efter rent prestandamässigt jämfört med Sony och Xbox. Stortitlar som rullar på de feta konsolerna kanske inte dyker upp eller går långsamt. Nintendos egna spel kommer att se snyggare ut än någonsin tidigare och det är väl därför man köper ett Nintendo.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Ugglan:

Achievements har jag saknat på switchen så det hoppas jag kommer!

Ja, samma här! Kul att kunna jämföra med andra, visa att en klarat vissa utmaningar och ger omspelningsvärde och anledning att spendera mer tid i spelet en köpt och därför får mer värde för pengarna!

Skrivet av lonian:

Jag tror att folk som vanligt kommer att klaga på att Nintendo är efter rent prestandamässigt jämfört med Sony och Xbox. Stortitlar som rullar på de feta konsolerna kanske inte dyker upp eller går långsamt. Nintendos egna spel kommer att se snyggare ut än någonsin tidigare och det är väl därför man köper ett Nintendo.

Jag tror inte alls det kommer bli den situationen. Sett till hur många storspel som kom till Switch som många trodde var "omöjligt" kommer nog tvärtom ännu fler spel till Switch 2 med den extra krämen och uppskalningsteknik. Men visst kanske de inte ser lika avancerade ut som på NextBox och Playstation 6 senare men tror absolut de kommer få de flesta spelen till sig ändå även om det inte är lika grafiskt imponerande - vilket Nintendo-publiken bevisat ändå inte bryr sig speciellt mycket i.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Ja, samma här! Kul att kunna jämföra med andra, visa att en klarat vissa utmaningar och ger omspelningsvärde och anledning att spendera mer tid i spelet en köpt och därför får mer värde för pengarna!

Jag tror inte alls det kommer bli den situationen. Sett till hur många storspel som kom till Switch som många trodde var "omöjligt" kommer nog tvärtom ännu fler spel till Switch 2 med den extra krämen och uppskalningsteknik. Men visst kanske de inte ser lika avancerade ut som på NextBox och Playstation 6 senare men tror absolut de kommer få de flesta spelen till sig ändå även om det inte är lika grafiskt imponerande - vilket Nintendo-publiken bevisat ändå inte bryr sig speciellt mycket i.

Håller med. Jag själv köper hellre spelen till switchen än till Xbox series X om möjligheten finns. Trodde jag var mer för fantastisk grafik men jag föredrar switchen alla dagar i veckan. Har till och med köpt om flera spel till switchen som jag redan kört på Xbox

Medlem
Skrivet av Ugglan:

Håller med. Jag själv köper hellre spelen till switchen än till Xbox series X om möjligheten finns. Trodde jag var mer för fantastisk grafik men jag föredrar switchen alla dagar i veckan. Har till och med köpt om flera spel till switchen som jag redan kört på Xbox

Kan relatera, även om det finns vissa spel jag aldrig skulle skaffa till Switch (som Witcher 3 som jag skaffat till PS5 istället) då jag tycker det ser alltför basic ut på den konsolen. Men Nintendos poäng med att spelupplevelsen är viktigare än grafiken kan jag många gånger hålla med om också. Så för mig är det lite från spel till spel. Många spel ser redan fantastiska ut på Switch och ser verkligen fram emot att se vad de kan göra med all den extra kraften nästa vända

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Kan relatera, även om det finns vissa spel jag aldrig skulle skaffa till Switch (som Witcher 3 som jag skaffat till PS5 istället) då jag tycker det ser alltför basic ut på den konsolen. Men Nintendos poäng med att spelupplevelsen är viktigare än grafiken kan jag många gånger hålla med om också. Så för mig är det lite från spel till spel. Många spel ser redan fantastiska ut på Switch och ser verkligen fram emot att se vad de kan göra med all den extra kraften nästa vända

Själv köpte jag Witcher 3 complete edition till switch på rea mest som en kul grej.
Spelar det inte där dock utan då är det pc som gäller där jag har allt också 😅

Men det är ju trevligt med alternativ för folk som bara har en Switch. Kanske kan liknande situationer uppstå för switch 2.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Jag tror inte alls det kommer bli den situationen. Sett till hur många storspel som kom till Switch som många trodde var "omöjligt" kommer nog tvärtom ännu fler spel till Switch 2 med den extra krämen och uppskalningsteknik.

Ja det återstår ju att se om GTA6 dyker upp.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Själv köpte jag Witcher 3 complete edition till switch på rea mest som en kul grej.
Spelar det inte där dock utan då är det pc som gäller där jag har allt också 😅

Men det är ju trevligt med alternativ för folk som bara har en Switch. Kanske kan liknande situationer uppstå för switch 2.

Haha - sugen att köpa DOOM och DOOM Eternal BARA för se hur spelen ser ut på Switchen. 😅 Såg att dom fanns på rea på shopen.

Skriv svar