Film visar The Legend of Zelda-remake i Unreal Engine 5
Jag hoppas verkligen inte detta imspirerar det Nintendo.
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
jag gissar på att det får vara uppe i en vecka innan nintendo tar ner det
Hur funkar detdär egentligen? Så länge skaparen inte sprider spelet är det väl okej för honom att göra det bäst han vill eller är jag helt ute och cyklar nu? 🤔😛
Hur funkar detdär egentligen? Så länge skaparen inte sprider spelet är det väl okej för honom att göra det bäst han vill eller är jag helt ute och cyklar nu? 🤔😛
Tveksamt, Nintendo är ökända för att vara extremt nitiska och det mest oresonliga företag som existerar när det kommer till all form att content som inte kommer från dom.
Du får ju inte ens streama när du spelar deras spel om du inte är en licenserad nintendo partner så dom får en stor del av reklamintäkterna.
Detta är verkligen ett jobb utfört med absolut kärlek! Nintendo borde promota sånt här. Men i vanligt ordning så kommer de döda själen för de fans som skapar sånt här och se till att de aldrig får dela med sig sina alster.
Företag borde promota nya idéer, fanskapade alster och passion för deras varumärken, istället så kväser de dem så fort de bara kan. Inte ett företag att supporta eller stödja tycker jag.
Så illa var det inte. Ser ut som ett hyfsat Flash-spel visserligen, men det gör ju det mesta ifag. Menyerna och UI var däremot fulare än stryk med en påse tvål.
Coolt, minns inte man hade karta i spelet
Har absolut för mig det var en stor karta man kunde vika ut med spelet. Eller om den kom med en tidning eller så.
Den var inte pixelperfekt som jag minns det, men gav en ungefärlig bild av geografin.
Har sagt det förr och säger det igen:
Nästa Zelda hade väldigt gärna fått ta inspiration av Tunic. Kan inte minnas ett spel som mindblowa mig så mycket genom hur det leker med perspektivet. Genvägar finns överallt, men man ser inte dem till en början. Genialisk design.
Ännu en dag i paradiset.
Börjar inte internet tröttna på "jag ska demonstrera att jag försöker göra spel y i en modern motor" som totalt saknar charm och själ.
Det kanske är jag som är gammal och gnällig bara, men tycker vi har sett det här fenomenet i snart två decennier nu, och nästan alltid så det det bedrövligt ut.
Modern motor med modern teknik gör inte per automatik att något ser bra ut. Du behöver ha en identitet, en helhet.