Nvidia visar lite grafikgodis från Star Wars Outlaws
Vilket skämt för raytracing, visst man såg skillnad när man pausade videon när de hade raytracing ON och OFF brevid varandra men inte kunde jag säga att den ena va "snyggare" än den andra...
De hade till o med rutat in området där man skulle titta för att hjälpa till att hitta var man skulle titta för att det knappt märks
Vilket skämt för raytracing, visst man såg skillnad när man pausade videon när de hade raytracing ON och OFF brevid varandra men inte kunde jag säga att den ena va "snyggare" än den andra...
De hade till o med rutat in området där man skulle titta för att hjälpa till att hitta var man skulle titta för att det knappt märks
Båda körde med raytracing tror jag men den en hade ytterligare någon ny funktion. ”DLSS 3.5 with Ray Reconstruction” så uppskalning med lull lull?
Hur spelet ser ut i/med rtx off vore dock intressant men de videorna lär inte komma ut förrän det kommer ut till folk.
Snyggt! Såg ingen större skillnad och om jag spelar det här så blir det ändå på PS5 och det kommer nog vara ”tillräckligt snyggt” där för att spelglädjen inte kommer hänga på grafiken hur som helst.
Hade ändå väldigt kul med ”the Division” när det begav sig så man vet ju att studion i sig har kvalitet och potential att göra bra spel som träffar rätt i mitt svenska medelåldershjärta. Försiktigt positiv, ska bli intressant att se vad de första recensionerna säger sen.
Är fortfarande skeptisk tills release. Jag hade höga förhoppningar om Starfield men dom slog inte in för mig dessvärre.
Lär bli bättre än starfield floppen..
För de som vill veta mer om Ray Reconstruction så finns Digital Foundrys detaljerade video om det i Cyberpunk 2077. Som sagt är det en ytterligare förbättring av RT, så skillnaderna är inte lika stora men de finns där och upplevs i detaljerna.
Exempel börjar runt 5:37.
Cyberpunk 2077 2.0 - PC Tech Review - DLSS 3.5 Ray Reconstruction Deep Dive
https://www.youtube.com/watch?v=hhAtN_rRuQo
Lär bli bättre än starfield floppen..
Underskatta inte hur SBI kan sabba ett spel.
I drank what?
Det tog bort dörrens pixelpopping 0:20 men lade till blinkande "lens flare linjer" vid taklamporna.
Det tog nästan bort reflektionernas flimmer i taket 0:26 men golvet flimmrar mer i förgrunden.
Så +-0 typ.
Har inte mycket över för dlss, detsamma på steroider ännu mindre.
Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.
Låtsaspixlar.
Till skillnad från de äkta eller? ALLA pixlar i spel är på låtsas.
Båda körde med raytracing tror jag men den en hade ytterligare någon ny funktion. ”DLSS 3.5 with Ray Reconstruction” så uppskalning med lull lull?
Hur spelet ser ut i/med rtx off vore dock intressant men de videorna lär inte komma ut förrän det kommer ut till folk.
Dom visar på två ställen i videon, väldigt små skillnader.
Te.x skuggorna runt dörren vid 0:24 i videon.
-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-
Till skillnad från de äkta eller? ALLA pixlar i spel är på låtsas.
Vissa mer än andra.
Till skillnad från de äkta eller? ALLA pixlar i spel är på låtsas.
Digital exakthet satt till kvalitetsnivån som datorn klarar.
VS
Avrundat ai-killgissande.
Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.
Digital exakthet satt till kvalitetsnivån som datorn pallar VS avrundat ai-killgissade.
Vilken exakthet? Förstår du ens hur mycket som händer bakom som tar bort massa saker för dig när du kör spel för att snabba upp?
Finns 0 ”exakthet” i ett enda spel du spelar
Vilken exakthet? Förstår du ens hur mycket som händer bakom som tar bort massa saker för dig när du kör spel för att snabba upp?
Finns 0 ”exakthet” i ett enda spel du spelar
+ @kingzla
Det jag menade.. nedsatt exakthet genom mängder av tekniker, men ändå rakt och utan chansande.
.......................
.__.__.__.__.__.__
ai
... .. ....... ..@...
Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.
Digital exakthet satt till kvalitetsnivån som datorn klarar.
VS
Avrundat ai-killgissande.
Fast det är ingen exakthet alls, det är allan ballan-approximationer i ett fuskbygge i ett korthus som ändå tar massa resurser i anspråk och som kan efterliknas mycket billigare med AI. AIs exakthet är också digital, vad det nu har med saken att göra.
Till skillnad från de äkta eller? ALLA pixlar i spel är på låtsas.
Ekologiska, organiska icke GMO pixlar vill jag ha.
Kul med utveckling som går framåt men lite väl små skillnader. Kan ju hända att dagens spel är så pass snygga rent visuellt att det inte går att göra så mycket mer för tillfället?
Minns när jag spelade Golden Eye på N64 och storknade när man kunde skjuta sönder fönsterrutor^^.
Tja... nVidias marknadsföring ger jag inte så mycket för. Här är ett annat spel de hypade med RTX (ja, det är från deras officiella YouTube-kanal):
Haha så dålig video.
Tja... nVidias marknadsföring ger jag inte så mycket för. Här är ett annat spel de hypade med RTX (ja, det är från deras officiella YouTube-kanal):
tror dock dom mest bara vill visa att deras tekniker finns i så många spel som möjligt, annars kan man ju välja amd
Visst kan man bli imponerad av det grafiska i dagens spel,men är ingen annan förbryllad över hur lite fokus det verkar vara över gameplay delen? Jag har knappt sett hur själva Star Wars Outlaws fungerar ens. Just likadant nu med AC Shadows,där det regnar ner in game fakta men baserad på en cg filmad trailer vilket säger inte mycket.