Nvidia visar lite grafikgodis från Star Wars Outlaws

Robot
Nvidia visar lite grafikgodis från Star Wars Outlaws
Inaktiv

Vilket skämt för raytracing, visst man såg skillnad när man pausade videon när de hade raytracing ON och OFF brevid varandra men inte kunde jag säga att den ena va "snyggare" än den andra...

De hade till o med rutat in området där man skulle titta för att hjälpa till att hitta var man skulle titta för att det knappt märks

Medlem

Är fortfarande skeptisk tills release. Jag hade höga förhoppningar om Starfield men dom slog inte in för mig dessvärre.

Medlem
Skrivet av anon_4660:

Vilket skämt för raytracing, visst man såg skillnad när man pausade videon när de hade raytracing ON och OFF brevid varandra men inte kunde jag säga att den ena va "snyggare" än den andra...

De hade till o med rutat in området där man skulle titta för att hjälpa till att hitta var man skulle titta för att det knappt märks

Båda körde med raytracing tror jag men den en hade ytterligare någon ny funktion. ”DLSS 3.5 with Ray Reconstruction” så uppskalning med lull lull?

Hur spelet ser ut i/med rtx off vore dock intressant men de videorna lär inte komma ut förrän det kommer ut till folk.

Medlem

Snyggt! Såg ingen större skillnad och om jag spelar det här så blir det ändå på PS5 och det kommer nog vara ”tillräckligt snyggt” där för att spelglädjen inte kommer hänga på grafiken hur som helst.

Hade ändå väldigt kul med ”the Division” när det begav sig så man vet ju att studion i sig har kvalitet och potential att göra bra spel som träffar rätt i mitt svenska medelåldershjärta. Försiktigt positiv, ska bli intressant att se vad de första recensionerna säger sen.

Medlem
Skrivet av Raid25:

Är fortfarande skeptisk tills release. Jag hade höga förhoppningar om Starfield men dom slog inte in för mig dessvärre.

Lär bli bättre än starfield floppen..

Skribent

Bara för att förtydliga så är det en jämförelse med och utan "ray reconstruction", som städar upp ray tracing-effekterna så att man bland annat blir av med flimret som annars är vanligt. Båda sidorna har alltså ray tracing-effekter aktiverade.

Medlem

För de som vill veta mer om Ray Reconstruction så finns Digital Foundrys detaljerade video om det i Cyberpunk 2077. Som sagt är det en ytterligare förbättring av RT, så skillnaderna är inte lika stora men de finns där och upplevs i detaljerna.

Exempel börjar runt 5:37.

Cyberpunk 2077 2.0 - PC Tech Review - DLSS 3.5 Ray Reconstruction Deep Dive
https://www.youtube.com/watch?v=hhAtN_rRuQo

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Lär bli bättre än starfield floppen..

Underskatta inte hur SBI kan sabba ett spel.


signatur

I drank what?

Medlem

Låtsaspixlar.

Medlem

Det tog bort dörrens pixelpopping 0:20 men lade till blinkande "lens flare linjer" vid taklamporna.
Det tog nästan bort reflektionernas flimmer i taket 0:26 men golvet flimmrar mer i förgrunden.
Så +-0 typ.

Har inte mycket över för dlss, detsamma på steroider ännu mindre.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Avstängd
Skrivet av pazu:

Låtsaspixlar.

Till skillnad från de äkta eller? ALLA pixlar i spel är på låtsas.

Medlem
Skrivet av Sur Apan:

Båda körde med raytracing tror jag men den en hade ytterligare någon ny funktion. ”DLSS 3.5 with Ray Reconstruction” så uppskalning med lull lull?

Hur spelet ser ut i/med rtx off vore dock intressant men de videorna lär inte komma ut förrän det kommer ut till folk.

Dom visar på två ställen i videon, väldigt små skillnader.
Te.x skuggorna runt dörren vid 0:24 i videon.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Massive är jävligt duktiga. Hoppas dom lyckas leverera.

Medlem
Skrivet av kingzla:

Till skillnad från de äkta eller? ALLA pixlar i spel är på låtsas.

Vissa mer än andra.

Medlem
Skrivet av kingzla:

Till skillnad från de äkta eller? ALLA pixlar i spel är på låtsas.

Digital exakthet satt till kvalitetsnivån som datorn klarar.
VS
Avrundat ai-killgissande.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem
Skrivet av Tobbe:

Digital exakthet satt till kvalitetsnivån som datorn pallar VS avrundat ai-killgissade.

Vilken exakthet? Förstår du ens hur mycket som händer bakom som tar bort massa saker för dig när du kör spel för att snabba upp?
Finns 0 ”exakthet” i ett enda spel du spelar

Medlem
Skrivet av Karmak:

Vilken exakthet? Förstår du ens hur mycket som händer bakom som tar bort massa saker för dig när du kör spel för att snabba upp?
Finns 0 ”exakthet” i ett enda spel du spelar

+ @kingzla
Det jag menade.. nedsatt exakthet genom mängder av tekniker, men ändå rakt och utan chansande.
.......................
.__.__.__.__.__.__
ai
... .. ....... ..@...


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Avstängd
Skrivet av Tobbe:

Digital exakthet satt till kvalitetsnivån som datorn klarar.
VS
Avrundat ai-killgissande.

Fast det är ingen exakthet alls, det är allan ballan-approximationer i ett fuskbygge i ett korthus som ändå tar massa resurser i anspråk och som kan efterliknas mycket billigare med AI. AIs exakthet är också digital, vad det nu har med saken att göra.

Medlem
Skrivet av kingzla:

Till skillnad från de äkta eller? ALLA pixlar i spel är på låtsas.

Ekologiska, organiska icke GMO pixlar vill jag ha.

Medlem

Tja... nVidias marknadsföring ger jag inte så mycket för. Här är ett annat spel de hypade med RTX (ja, det är från deras officiella YouTube-kanal):


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Som ägare av ett PS4 och en PC med 960 grarifkort så är allt sådant här långt bortom min värld.
Men det ser onekligen väldigt fint ut! De grafiska stegen blir ju bara mindre och mindre tydliga, men ... jäklar vad fina dagens spel ändå är.

Medlem

Kul med utveckling som går framåt men lite väl små skillnader. Kan ju hända att dagens spel är så pass snygga rent visuellt att det inte går att göra så mycket mer för tillfället?

Minns när jag spelade Golden Eye på N64 och storknade när man kunde skjuta sönder fönsterrutor^^.

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Tja... nVidias marknadsföring ger jag inte så mycket för. Här är ett annat spel de hypade med RTX (ja, det är från deras officiella YouTube-kanal):

https://www.youtube.com/watch?v=MbxDocKUZRM

Haha så dålig video.

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Tja... nVidias marknadsföring ger jag inte så mycket för. Här är ett annat spel de hypade med RTX (ja, det är från deras officiella YouTube-kanal):

https://www.youtube.com/watch?v=MbxDocKUZRM

tror dock dom mest bara vill visa att deras tekniker finns i så många spel som möjligt, annars kan man ju välja amd

Visst kan man bli imponerad av det grafiska i dagens spel,men är ingen annan förbryllad över hur lite fokus det verkar vara över gameplay delen? Jag har knappt sett hur själva Star Wars Outlaws fungerar ens. Just likadant nu med AC Shadows,där det regnar ner in game fakta men baserad på en cg filmad trailer vilket säger inte mycket.

Medlem

Blev förbok på Gold Edition kunde inte hålla mig borta är super hype verkar bli ett riktigt kanon spel:)

Medlem

Ser fint ut! Är glad för de 4% som kan spela det med bra framerate och det på.

1
Skriv svar