God of War Ragnarök bekräftas till pc
Ser ingen som helst legitim anledning för singleplayer spel att kräva PSN konto på PC.
Det är ett sätt för dem att kunna samla in information om oss, som de sedan kan använda själv eller sälja vidare. Köper du spelet genom exempelvis Steam så ger du dem tillgång till allt när du tvingas koppla ihop dina konton.
175 länder på Steam kan inte köpa och spela Ghost of Tsushima, för det krävs ett PSN konto för MP
Är fortfarande så för Helldivers också.
Kommer bli samma sak för Dad and Boy 2.
Men jag antar att det här inte är ett problem för oss som bor i ett "i-land"
Fuck resten right?
Finns det ingen jäkla anledning för kontot att existera än att bara boosta Sonys PSN siffror på aktiva konton, så kan dom dra åt skogen.
Här kan ni se infon för Ghost of Tsushima
https://steamdb.info/sub/962153/info/
Här kan ni se infon Helldivers.
https://steamdb.info/sub/137730/info/
(Bor du på Åland som är precis bredvid Sverige, nope, du får inte spela)
"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"
För att? Det tar högst någon minut sen är det gjort och du behöver aldrig bry dig om det igen. Förstår verkligen inte hur det ens kan frambringa minsta lilla känsla av irritationen och verkligen inte hur man kan tycka det är så hemskt att man måste lipa om det över hela nätet. Köper dock helt att de som bor i länder där ett PSN konto faktiskt hindrar de från att spela spelet, men då slutar det också vara ett icke-problem.
Du lipar ju över att han lipar... att det är onödigt är nog orsak att det inte ska behövas.
Du behöver inte förstå, du behöver bara acceptera att du objektivt har fel.
Fast om något är det ju objektivt fel att bli irrationellt irriterad över att behöva registrera sig?
Antingen gör man det bara, eller spelar något annat. Det är inte ett monopol, det finns massa utgivare, utvecklare och spel att vraka mellan på marknaden.
Och övriga försök till sakargument likt "finns ingen teknisk anledning" och "säkerhet" är svaga som bäst;
Den tekniska anledningen är att företaget vill ha kontroll över sin plattform, spä på sina kvartals- och årsrapporter samt föra statistik – detta utöver att agera som en form av DRM-skydd. Det innebär dessutom bara en säkerhetsrisk om du som användare låter det bli en säkerhetsrisk. Även om du behöver registrera dig behöver du aldrig göra det med dina riktiga uppgifter.
I värsta fall tar det en minut extra att behöva gå igenom processen, en minut du kan spendera medan du ändå väntar på installationen av spelet, istället för att skrolla memes eller vad nu folk gör för att slå ihjäl tid på dasset
175 länder på Steam kan inte köpa och spela Ghost of Tsushima, för det krävs ett PSN konto för MP
Fuck resten right?
[...]
Finns ingen som säger att köpa spel är en rättighet.
Vill jag sälja ett spel på Steam, men sedan regionlåsa det till bara Sydkorea, ja då är det mitt val. Om något är det en förlust för mig, då jag artificiellt begränsar mina möjliga intäkter. I fallet Sony är det oklart varför PSN inte finns i dessa 175 regioner (inte länder), men de har säkert sina anledningar.. Inget företag vill gå miste om pengar.
R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MT/s | RTX 3070 >
G < R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | ROG RTX 3090 Ti >
B < R5 5600 | 16GB 3200 MT/s | RTX 2060 >
Fuck resten right?
Finns det ingen jäkla anledning för kontot att existera än att bara boosta Sonys PSN siffror på aktiva konton, så kan dom dra åt skogen.
Här kan ni se infon för Ghost of Tsushima
https://steamdb.info/sub/962153/info/
Här kan ni se infon Helldivers.
https://steamdb.info/sub/137730/info/
(Bor du på Åland som är precis bredvid Sverige, nope, du får inte spela)
Men steam konto är bra för gaben är snäll. Och Microsoft. För Phil är en gamer.
Fast om något är det ju objektivt fel att bli irrationellt irriterad över att behöva registrera sig?
Antingen gör man det bara, eller spelar något annat. Det är inte ett monopol, där det finns en utgivare och en speltillverkare.
Den tekniska anledningen är att företaget vill ha koll på sina kunder, spä på sina kvartals- och årsrapporter och föra statistik – detta utöver att agera som en form av DRM-skydd. Och det innebär bara en säkerhetsrisk om du som användare låter det bli en säkerhetsrisk. Även om du behöver registrera dig behöver du aldrig göra det med dina riktiga uppgifter.
I värsta fall tar det en minut extra att behöva gå igenom processen, en minut du kan spendera medan du ändå väntar på installationen av spelet, istället för att skrolla memes eller vad nu folk gör för att slå ihjäl tid på dasset
Finns ingen som säger att köpa spel är en rättighet.
Vill jag sälja ett spel på Steam, men sedan regionlåsa det till bara Sydkorea, ja då är det mitt val. Om något är det en förlust för mig, då jag artificiellt begränsar mina möjliga intäkter. I fallet Sony är det oklart varför PSN inte finns i dessa 175 regioner (inte länder), men de har säkert sina anledningar.. Inget företag vill gå miste om pengar.
Okay att vara en shill, but god damn
Men steam konto är bra för gaben är snäll. Och Microsoft. För Phil är en gamer.
Vet inte vad det har med den nuvarande konversationen att göra.
"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"
https://imgb.ifunny.co/images/ed16fba2d18613aaa597c9a616f4917...
Okay att vara en shill, but god damn
Shill? För vad eller vem ens?
Om det är Sony du åsyftar har jag ingen större förkärlek, och det gäller alla företag för den delen.
Jag ser bara ingen poäng att bli upprymd och upprörd över något som knappt kan klassas som ett i-lands-problem. Vill du inte registerera ett konto med utgivare X och deras spel kräver det, då är det väl bara att spela något annat? Är inte mer märkvärdigt än så. Det är inte någons rättighet att spela ett givet spel ovillkorligt, punkt.
Kontokrav har funnits i jag vet inte hur många år redan, det börjar bli sjukt tröttsamt att var och varannan forumtråd ska fyllas med gnällande kring något som varit, och kommer vara framöver. Ingen nivå av forum-knot kommer helt plötsligt få företagen att vända om och tänka; "Ah, vi kanske ska sluta spåra våra användare och skita i investerare, för kundernas egna bästa".
Allt tramsande jag läst kring ämnet och dess kontext går med enkelhet att komma runt. Och särskilt tröttsamt blir det när givna förslag faller på döva öran för att folk är så inbitna i sina känsloargument.. extra ointressant blir det när sakfrågan går runt i en ekokammare, och i förlängning tekniskt sett inte ens berör personen i fråga.
Det är ett sätt för dem att kunna samla in information om oss, som de sedan kan använda själv eller sälja vidare. Köper du spelet genom exempelvis Steam så ger du dem tillgång till allt när du tvingas koppla ihop dina konton.
Det är inte därför de vill att du kör deras egen, även om uppgifterna säljs vidare (men det tror jag inte de gör?).
Det är samma anledning till att Ubisoft, EA, Blizzard, Rockstar, mfl vill att du gör det. Det är för att sälja mera produkter till dig direkt i deras egen butik.
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Tyckte 2018 versionen var snygg, hade bra story, men var extremt repetitiv. Blev lite som en interaktiv story istället för ett spel.
Glo på en assnygg cutscene > frustrerande yxkastar-pussel > fight mot samma fiender om och om igen, med samma finisher om och om igen.
Är Ragnarök mer varierande?
Du behöver inte förstå, du behöver bara acceptera att du objektivt har fel.
Haha såklart, ska bli mer som dig och gnälla över saker som inte spelar någon roll alls, tack för inspo:)
Intressant hur kravet på PSN har blivit en så stor kontrovers medan krav på Xbox konto, Ubisoft konto, EA konto, Steam konto osv anses helt okej. Vad är det som gör PSN annorlunda än alla andra konto krav?
Eller det är så att alla som bojkottar detta pga PSN krav även bojkottar alla andra spel som kräver tredjeparts konto? Dvs de flesta spelen på steam från stora studios.
Eller är det så att det är lite trendigt att hata på PSN medan det inte är trendigt att hata på andra konto krav? Och man vill ju inte missa att följa den senaste trenden. Dvs "I support the current thing" tankesättet.
Eller det är så att alla som bojkottar detta pga PSN krav även bojkottar alla andra spel som kräver tredjeparts konto? Dvs de flesta spelen på steam från stora studios.
Kan ju inte svara för andra men för mig är svaret: Ja, så länge det inte finns legitima tekniska skäl för att det behövs.
Kan ju inte svara för andra men för mig är svaret: Ja, så länge det inte finns legitima tekniska skäl för att det behövs.
Vad anses vara legitima tekniska skäl? Egentligen borde väl allt kunna göras utan tredje part inloggning?
Vad anses vara legitima tekniska skäl? Egentligen borde väl allt kunna göras utan tredje part inloggning?
Det mest uppenbara är när MMORPG:n ska säljas på andra plattformar eller digital butiker än det egna, vilka kräver ett centraliserat system för att hantera användare och karaktärer i spelet.
Om man ska skapa en brygga mellan olika konto-system så blir det väldigt rörigt, väldigt snabbt och fullständigt ohållbart i längden.
Allt tramsande jag läst kring ämnet och dess kontext går med enkelhet att komma runt. Och särskilt tröttsamt blir det när givna förslag faller på döva öran för att folk är så inbitna i sina känsloargument.. extra ointressant blir det när sakfrågan går runt i en ekokammare, och i förlängning tekniskt sett inte ens berör personen i fråga.
Kan slå vad om att 99% av de som gnällde och var mest högljudda, var aldrig negativt påverkade av PSN-kravet. De passade hellre på att hänga på "veckans gnälltrend" för att de egentligen inte pallade skapa ännu ett konto som tog max en minut att fixa och var en engångsgrej. Sedan fick de som de ville efter att de hade låtsas bry sig om personer i de låsta regionerna.
Jag tycker det är synd för de riktigt drabbade, och hoppas de fick pengarna åter, men kan verkligen inte tycka synd om gnällspikarna här i väst som har tillgång till PSN, speciellt inte när folk har massa andra spelkonton från EA, Ubisoft etc utan problem. Om Rockstar imorgon hade krävt ett speciellt konto inför GTA 6, så hade varenda en som har minsta lilla intresse för spelet, skapat ett konto utan att blinka. Därav är det extra märkligt att just detta krav var det som fick bägaren att rinna över hos vissa.
Idag laddar t.ex. folk ner appar som i vissa fall kräver personlig information. Som gammal kund hos HBO/MAX, fick jag skapa en ny email adress, som jag egentligen inte har användning av, bara för att jag skulle kunna ta del av erbjudandet på 49 kr/mån livet ut, då det inte funkade med mitt redan vanliga. Inte tänkte jag, "nej, nu fan ska jag bojkotta skiten!".
Som vissa har nämnt, så har de högljudda gjort en höna av en fjäder, av ett ickeproblem för oss med tillgång till PSN. Vissa trodde t.o.m att Sony inte hade lärt sig av misstaget med H2, med GoT och nu GoW. Jo, de lärde sig snarare att vara extra tydliga med PSN-kravet redan dag ett, låsa regioner som inte har tillgång, och att de inte tänker skippa kravet för framtida spel.
Kan slå vad om att 99% av de som gnällde och var mest högljudda, var aldrig negativt påverkade av PSN-kravet. De passade hellre på att hänga på "veckans gnälltrend" för att de egentligen inte pallade skapa ännu ett konto som tog max en minut att fixa och var en engångsgrej. Sedan fick de som de ville efter att de hade låtsas bry sig om personer i de låsta regionerna.
Jag tycker det är synd för de riktigt drabbade, och hoppas de fick pengarna åter, men kan verkligen inte tycka synd om gnällspikarna här i väst som har tillgång till PSN, speciellt inte när folk har massa andra spelkonton från EA, Ubisoft etc utan problem. Om Rockstar imorgon hade krävt ett speciellt konto inför GTA 6, så hade varenda en som har minsta lilla intresse för spelet, skapat ett konto utan att blinka. Därav är det extra märkligt att just detta krav var det som fick bägaren att rinna över hos vissa.
Idag laddar t.ex. folk ner appar som i vissa fall kräver personlig information. Som gammal kund hos HBO/MAX, fick jag skapa en ny email adress, som jag egentligen inte har användning av, bara för att jag skulle kunna ta del av erbjudandet på 49 kr/mån livet ut, då det inte funkade med mitt redan vanliga. Inte tänkte jag, "nej, nu fan ska jag bojkotta skiten!".
Som vissa har nämnt, så har de högljudda gjort en höna av en fjäder, av ett ickeproblem för oss med tillgång till PSN. Vissa trodde t.o.m att Sony inte hade lärt sig av misstaget med H2, med GoT och nu GoW. Jo, de lärde sig snarare att vara extra tydliga med PSN-kravet redan dag ett, låsa regioner som inte har tillgång, och att de inte tänker skippa kravet för framtida spel.
Tack!
Det är så skönt att läsa en väl grundad och genomtänkt kommentar för omväxling skull
Tyckte 2018 versionen var snygg, hade bra story, men var extremt repetitiv. Blev lite som en interaktiv story istället för ett spel.
Glo på en assnygg cutscene > frustrerande yxkastar-pussel > fight mot samma fiender om och om igen, med samma finisher om och om igen.
Är Ragnarök mer varierande?
Att striderna blir repetiva är ju för att du använder samma skills och finishers hela tiden (eller så misstolkar jag dig). Variation finns om man vill. Och Ragnarök erbjuder mer.
Ännu en dag i paradiset.
Att striderna blir repetiva är ju för att du använder samma skills och finishers hela tiden (eller så misstolkar jag dig). Variation finns om man vill. Och Ragnarök erbjuder mer.
Kan man välja finishers på nåt sätt?
Jag körde bara på det jag tyckte var effektivast.
Kan man välja finishers på nåt sätt?
Jag körde bara på det jag tyckte var effektivast.
Nej man kan inte välja finishers.
Spelar du med det effektivaste attackerna blir det repetitivt, säger sig själv. Finns väldigt många variationer i Ragnarök om man vill leka med det.
De har fixat fiendevariationen även. Du slåss inte mot tex 12 bosstroll som i första liret, utan jag tror de blev 1, möjligen 2 och då gjorde jag allt spelet har att erbjuda.
Jag har PSN eftersom jag har en PS4a, men känner ändå att det är en dealbreaker på PC. Varför? För att Helldivers har visat att PSN är helt onödigt. Alltså bör vi PC-spelare fortsätta uppfostra Sony genom att bara ge dem våra pengar om de släpper spelet utan en massa onödigt skräp.
(Men EA och Ubisoft då? Jag avskyr deras konton också. Den dag det växer en rörelse mot dem kommer jag att 'grab a pitchfork' och bojkotta dem också. Men just nu verkar det bara vara Sony som folk sätter press på.)
On topic för er som faktiskt ska köpa spelet och spela det så är det mycket mycket bra. Och ett tips, följ hunden.
Jag ska inte ens köpa spelet, men blev ändå lite upprörd by proxy. Låter som någon easter egg/överraskning som du gör mindre överraskande för folk nu! xD
När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.
Nej man kan inte välja finishers.
Spelar du med det effektivaste attackerna blir det repetitivt, säger sig själv.
Det var det jag misstänkte. Kass design ärligt talat.
Det var det jag misstänkte. Kass design ärligt talat.
Det får du tycka. Ha en bra dag!