Kör Volvo 240 i Gran Turismo 7

Robot
Kör Volvo 240 i Gran Turismo 7
Medlem

Ser reflektionerna ut så i spelet eller är det bara fotoläget? Oskärpan får det att se ut som en PS2-titel. Men roligt med 240. Tycker alltid att det är betydligt roligare att trimma och köra med vanliga bilar från olika generationer än diverse banracingbilar man har noll erfarenhet av i verkligheten.

Medlem

Den är så ful att det nästan slår över till att bli snyggt.

När kommer Rickard Rydells 850 Kombi som man brukade få se när SVT sände BTCC när man var ung? Den var kanske ännu kantigare vill jag minnas?

Medlem
brrap brrap pew pew

Här är lite 240 touring-kärlek


signatur

Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen

brrap brrap pew pew
Skrivet av Margy:

Den är så ful att det nästan slår över till att bli snyggt.

När kommer Rickard Rydells 850 Kombi som man brukade få se när SVT sände BTCC när man var ung? Den var kanske ännu kantigare vill jag minnas?

Helt riktigt! Kan rekommendera denna video om ämnet:


signatur

Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen

Medlem

Gillade variationen kring bilar och banor i GT7 och fysiken var väl helt okej men tröttnade till sist på upplägget i single player att man i de allra flesta race skulle starta sist och sen köra ikapp. Blev en för repetitiv formula för mig. Är det fortfarande sådär eller har det förändrats?


signatur

Det blir bara mer och mer data...

Medlem

Jag köpte PS 1/2/3 för DVD och Bluray och Gran Turismo och allt annat var bonus för jag är en PC gamer. Köpte en Xbox för att jag kan köra samma spel på båda. Enda anledningen jag skulle köpa en PS5 är Gran turismo.... svårt att bara köpa för det, men kanske en begagnad.

ZF
Medlem

Köper en bil när det är en tvåtakts SAAB.

Pruttpruttprutt!

Medlem

Kommer ihåg när Gran Turismo 4 lanserades till Playstation 2 och dom snackade mycket om att Volvo och Saab skulle finnas med, men fanns bara två Volvos i slutändan vid lansering om jag minns rätt

ZF
Medlem
Skrivet av rewoX:

Kommer ihåg när Gran Turismo 4 lanserades till Playstation 2 och dom snackade mycket om att Volvo och Saab skulle finnas med, men fanns bara två Volvos i slutändan vid lansering om jag minns rätt

Men de två tog platsen från andra bilar. Det är därför det bara var 46 stycken Mitsubishi Lancer istället för 48 som det var tänkt.

Medlem

Mums! Fram med mitt PSVR2 för min del. Absolut bästa spelet i VR. Ska bli kul att köra skiten ur Volvon.

Medlem
Skrivet av B-main:

Mums! Fram med mitt PSVR2 för min del. Absolut bästa spelet i VR. Ska bli kul att köra skiten ur Volvon.

Ja det ska bli riktigt skoj att köra 240 med PSVR2, GT7 är så sjukt bra i VR att man aldrig tröttnar.


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem

signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Medlem

Vänta nu särskilt 245? Minns jag rätt så är kombin lättare än sedanen så 245an är den man föredrar när det kommer till racing av 240 modellerna =o

ZF
Medlem
Skrivet av norrby89:

Vänta nu särskilt 245? Minns jag rätt så är kombin lättare än sedanen så 245an är den man föredrar när det kommer till racing av 240 modellerna =o

Bättre plats för reklam.

Medlem

Saknar 242an i senaste Forza - 850 skåpet är kul men 242an är roligare!

Medlem

sjukt tråkig bil att köra

Medlem

Jag hade en 245a , -81a. Sålde den 2006. Det är ju ett romantiskt skimmer, men jag minns att den alltid startade och jag fick plats med hur mycket som helst.


signatur

Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.

Redaktör
Skrivet av demagog:

Jag hade en 245a , -81a. Sålde den 2006. Det är ju ett romantiskt skimmer, men jag minns att den alltid startade och jag fick plats med hur mycket som helst.

En polare i gymnasiet med 242:a körde in i en lyktstolpe. Stolpen föll, bilen fick inte en skråma. En arbetshäst. Sen kom de med nackdelar som obefintlig väghållning och betydande soppatörst.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

En polare i gymnasiet med 242:a körde in i en lyktstolpe. Stolpen föll, bilen fick inte en skråma. En arbetshäst. Sen kom de med nackdelar som obefintlig väghållning och betydande soppatörst.

Prejade en polo av vägen på e18 sen in i mitträcket med min 745a (inte med flit såklart) polon 0kte till skroten och jag körde hem med en trasig lyckta!

Bilarna var en aning mer robusta förr! Speciellt Volvo som man nu mera behöver göra framvagnsinställning så fort man kommer inom 2,4 meter av en trottoar! =o

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

En polare i gymnasiet med 242:a körde in i en lyktstolpe. Stolpen föll, bilen fick inte en skråma. En arbetshäst. Sen kom de med nackdelar som obefintlig väghållning och betydande soppatörst.

Haha soppatörst. Såg ett avsnitt av Trafikmagasinet på tuben där dom testade motorvärmare på en Volvo 240 typ, med motorvärmare så drar den bara 1.5litermilen istället för typ 5 liter milen dom första två milen 😂

Kommer i håg hur folk satte nått plastskydd för att täcka luftinflödet i grillen till kylaren på vintern så att motorn skulle bli varmare snabbare också.

Om 40år så kommer ungarna att skratta åt dagens elbilar som bara gick 20mil på vintern😂


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Redaktör
Skrivet av norrby89:

Prejade en polo av vägen på e18 sen in i mitträcket med min 745a (inte med flit såklart) polon 0kte till skroten och jag körde hem med en trasig lyckta!

Bilarna var en aning mer robusta förr! Speciellt Volvo som man nu mera behöver göra framvagnsinställning så fort man kommer inom 2,4 meter av en trottoar! =o

Skrivet av Crank:

Haha soppatörst. Såg ett avsnitt av Trafikmagasinet på tuben där dom testade motorvärmare på en Volvo 240 typ, med motorvärmare så drar den bara 1.5litermilen istället för typ 5 liter milen dom första två milen 😂

Kommer i håg hur folk satte nått plastskydd för att täcka luftinflödet i grillen till kylaren på vintern så att motorn skulle bli varmare snabbare också.

Om 40år så kommer ungarna att skratta åt dagens elbilar som bara gick 20mil på vintern😂

😀
Det var love-hate relationship till den bilen. Men hate-hate för en kompis när han upptäckte att den drog norr om 2 l/milen.

Det är märkligt att svenska bilar länge var så törstiga: spekulerade på en 9-5:a från ca 2009 som drog en bra bit över litern. Landade istället på en V70 från samma år, den drog nära litern trots usel effekt. Aja, off-topic.


signatur
1
Skriv svar