Överraskning! Hades II har plötsligt släppts i early access

Robot
Överraskning! Hades II har plötsligt släppts i early access

Föga förvånande till svinbra omdömen.

#Hades-2, #Supergiant-games


Medlem

Härligt. Ser fram emot att spela fullversionen.

Medlem

Ser fram emot detta spel när det släpps på riktigt, på konsol👍

Medlem

Har så svårt att förstå charmen med Hades. Den grafiska stilen tilltalar inte alls och progression verkar rätt meh. Var är all cool utrustning? Djupa skillträd osv? Kanske finns, har inte lirat men från vad jag sett känns det rätt ytligt.

Medlem
Skrivet av DieZe:

Har så svårt att förstå charmen med Hades. Den grafiska stilen tilltalar inte alls och progression verkar rätt meh. Var är all cool utrustning? Djupa skillträd osv? Kanske finns, har inte lirat men från vad jag sett känns det rätt ytligt.

Ge det en chans om du har tid och lust. Istället för att anta saker. Vem vet, du kan ju bli glatt överraskad och tycka det är kul.
Du lär hitta det billigt nu för tiden på någon rea. Testa!

Medlem

Jag gör så att jag köper Hades 1 och väntar med denna.

Första är spelad några timmar på gamepass men har det gärna på steam

Medlem
Skrivet av Therant:

Ge det en chans om du har tid och lust. Istället för att anta saker. Vem vet, du kan ju bli glatt överraskad och tycka det är kul.
Du lär hitta det billigt nu för tiden på någon rea. Testa!

Fast det saknar det jag uppskattar mest i spel: Djup och meningsfull progression (loot, visual progression, skillträd, stat points osv osv). Sen är det något med den grafiska stilen som är riktigt ful så tveksam till att det blir ett test även om jag gärna hade dragits med i hypen.

Medlem
Skrivet av DieZe:

Har så svårt att förstå charmen med Hades. Den grafiska stilen tilltalar inte alls och progression verkar rätt meh. Var är all cool utrustning? Djupa skillträd osv? Kanske finns, har inte lirat men från vad jag sett känns det rätt ytligt.

Hades har ett större djup än vad du tror!
Jag var också skeptisk till Hades men köpte det en semester till Switchen. Bland det bästa spelet jag spelat! Efter det har jag spelat alla Supergiants spel och Transistor är också riktigt riktigt bra!

Medlem

Köpte EA igår, får se om jag spelar eller håller mig

Medlem
Skrivet av DieZe:

Fast det saknar det jag uppskattar mest i spel: Djup och meningsfull progression (loot, visual progression, skillträd, stat points osv osv). Sen är det något med den grafiska stilen som är riktigt ful så tveksam till att det blir ett test även om jag gärna hade dragits med i hypen.

Det som Hades lyckas med som ingen annan roguelite gör är framförallt storyn. Djupet hittar du i hur alla boons förändrar dina vapen och skills.

Medlem
Skrivet av DieZe:

Fast det saknar det jag uppskattar mest i spel: Djup och meningsfull progression (loot, visual progression, skillträd, stat points osv osv). Sen är det något med den grafiska stilen som är riktigt ful så tveksam till att det blir ett test även om jag gärna hade dragits med i hypen.

var det som fick mig att sluta spela första spelet också. känndes som samma sak om och om igen. ville gärna ha mer build-creation verktyg i spelet.

Medlem

Kanske köper det och väntar in full release, får se lite. Ettan var fantastiskt, klarade det ett par gånger. Gillar hur de får till striderna, fastnade för Bastion ordentligt också.


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Tycker ettan har väldigt mycket djup. Man kan spela det om och om igen med olika vapen och boons. Det är fascinerande på hur många olika sätt man kan spela spelet. Sen när man kommer in på att justera svårighetsgraden öppnar det upp sig med ännu fler strategiska val.

De väver också in storyn på ett bra sätt, även om jag skippar det mesta av dialogerna, om jag ska vara ärlig.

Ser verkligen fram emot tvåan, det är väl det spelet jag framför allt väntar på i år. Jag skippar EA och satsar på full release till konsol.

Medlem
Skrivet av Ro-Jaws:

Det som Hades lyckas med som ingen annan roguelite gör är framförallt storyn. Djupet hittar du i hur alla boons förändrar dina vapen och skills.

Story bryr jag mig sällan om i spel och framför allt inte i roguelites så det blir tyvärr ingen USP för mig

Medlem

Det var hundra gånger bättre än man trodde faktiskt, det säger inte lite.. 😅


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av DieZe:

Fast det saknar det jag uppskattar mest i spel: Djup och meningsfull progression (loot, visual progression, skillträd, stat points osv osv). Sen är det något med den grafiska stilen som är riktigt ful så tveksam till att det blir ett test även om jag gärna hade dragits med i hypen.

Okej, skit i det då. Det är ett fantastiskt spel du går miste om, vad du än antar och tror.

Gen
Medlem

Bör man lira 1an först? Lite småsugen men det verkar rätt svårt.

Medlem
Skrivet av Therant:

Okej, skit i det då. Det är ett fantastiskt spel du går miste om, vad du än antar och tror.

Haha fast det är ju inte ett fantastiskt spel för mig om det saknar allt som jag anser gör spel roliga och meningsfulla att spela Men det är kul att så många uppskattar det och verkar riktigt nöjda med uppföljaren med

Medlem
Skrivet av Gen:

Bör man lira 1an först? Lite småsugen men det verkar rätt svårt.

Ja, kör 1an först. Det är svårt, iaf i början, men ju fler rundor man kör ju mer uppgraderingar får man så att det blir lättare och lättare att ta sig vidare. Plus att man lär sig vad fienderna har för attacker osv osv.

Medlem
Skrivet av Gen:

Bör man lira 1an först? Lite småsugen men det verkar rätt svårt.

Det är utmanande i början, man dör om och om igen. Men du får med dig valuta du kan köpa permanenta uppgraderingar med, så det blir lite enklare för varje run. Dessutom lär du dig spelets mekanik och vilka boons, vapen och builds som är bra och fungerar för dig. Till slut kommer du till en brytpunkt där du klarar spelet. Om jag startar upp spelet med allt jag byggt upp och inte skruvar upp svårigheten självmant så tycker jag det är enkelt.

Jag tycker det är värt att lira ettan! Särskilt om du hittar en bra deal nånstans.

Medlem
Skrivet av Gen:

Bör man lira 1an först? Lite småsugen men det verkar rätt svårt.

Tycker absolut du ska spela ettan om du är nyfiken på tvåan men inte för att du måste hänga med i storyn eller nått. Det handlar mer om att ettan och tvåan är väldigt lika varandra samt att ettan är ny nog att inte kännas som ett gammalt spel. För en ny spelare anser jag att ettan eller tvåan inte spelar någon roll. Spelen är ”likadana” fast olika innehåll. Om du skulle lira ettan och fastna i det så kommer du ha mycket nöje framför dig medan tvåan biffar upp sig och får mer content. Det är samma gameplay, typ av content osv men olika vapen, modifiers och skills etc. Jag skulle nästan jämföra det som om du lirar två olika klasser i ett aarp som börjar på två olika kontinenter.

Spelet är svårt men du kommer att få meta progression etc som gör det lättare i takt med att du själv blir bättre. Du kommer märka ganska snabbt att saker du hade problem med i början är No brainer efter ett tag. Det som är extra kul är att spelet sedan kommer märka att du är bra och storyn kommer slänga in twists. Vill inte spoila vad för jag tyckte det var en kul överaskning. Du är van vid något som händer på x men nu händer y istället och allt det knyts ihop bra med storyn.

Gen
Medlem
Skrivet av aeqvist:

Ja, kör 1an först. Det är svårt, iaf i början, men ju fler rundor man kör ju mer uppgraderingar får man så att det blir lättare och lättare att ta sig vidare. Plus att man lär sig vad fienderna har för attacker osv osv.

Skrivet av Casimir2323:

Det är utmanande i början, man dör om och om igen. Men du får med dig valuta du kan köpa permanenta uppgraderingar med, så det blir lite enklare för varje run. Dessutom lär du dig spelets mekanik och vilka boons, vapen och builds som är bra och fungerar för dig. Till slut kommer du till en brytpunkt där du klarar spelet. Om jag startar upp spelet med allt jag byggt upp och inte skruvar upp svårigheten självmant så tycker jag det är enkelt.

Jag tycker det är värt att lira ettan! Särskilt om du hittar en bra deal nånstans.

Skrivet av Govein:

Tycker absolut du ska spela ettan om du är nyfiken på tvåan men inte för att du måste hänga med i storyn eller nått. Det handlar mer om att ettan och tvåan är väldigt lika varandra samt att ettan är ny nog att inte kännas som ett gammalt spel. För en ny spelare anser jag att ettan eller tvåan inte spelar någon roll. Spelen är ”likadana” fast olika innehåll. Om du skulle lira ettan och fastna i det så kommer du ha mycket nöje framför dig medan tvåan biffar upp sig och får mer content. Det är samma gameplay, typ av content osv men olika vapen, modifiers och skills etc. Jag skulle nästan jämföra det som om du lirar två olika klasser i ett aarp som börjar på två olika kontinenter.

Spelet är svårt men du kommer att få meta progression etc som gör det lättare i takt med att du själv blir bättre. Du kommer märka ganska snabbt att saker du hade problem med i början är No brainer efter ett tag. Det som är extra kul är att spelet sedan kommer märka att du är bra och storyn kommer slänga in twists. Vill inte spoila vad för jag tyckte det var en kul överaskning. Du är van vid något som händer på x men nu händer y istället och allt det knyts ihop bra med storyn.

Tack för svaren, känns lite som Dead Cells gällande hur det är uppbyggt enligt vad ni sagt.

Ettan kostar ju bara 8€ på Steam just nu vilket är otroligt billigt

Skribent
Skrivet av DieZe:

Haha fast det är ju inte ett fantastiskt spel för mig om det saknar allt som jag anser gör spel roliga och meningsfulla att spela Men det är kul att så många uppskattar det och verkar riktigt nöjda med uppföljaren med

Så är det. Alla spel är inte för alla, och det är precis så det ska vara.

Jag har t.ex. försökt spela RDR2 flera gånger, men jag gillar det helt enkelt inte. Har ledsnat redan när jag kommer ut från snöladskapet och till första lägret, och det är inget fel med det trots många säger det är ett av de bästa spelet genom tiderna.

Medlem
Skrivet av Shadee:

Så är det. Alla spel är inte för alla, och det är precis så det ska vara.

Jag har t.ex. försökt spela RDR2 flera gånger, men jag gillar det helt enkelt inte. Har ledsnat redan när jag kommer ut från snöladskapet och till första lägret, och det är inget fel med det trots många säger det är ett av de bästa spelet genom tiderna.

Håller med dig helt om RDR2, fastnar verkligen inte alls för det. Fastnade inte för Hades först heller, men det växte sig fast och blev ett roligt spel trots allt för min del. Dock "tröttnade" jag lite efter att ha klarat det rätt många gånger.

Medlem

Har varit sugen på 1an länge, sen nu 2an..
Sen kom jag till kommentarerna som klargjorde nåt jag missat helt. Att det är en roguelite.
Då blev det pass på båda 😁


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Körde första ett par timmar, fastnade aldrig tyvärr utan tröttnade ganska fort.

Av det jag sett så tror jag inte uppföljaren är något för mig heller.

Kanske ger Hades en chans till en dag, får se om det klickar då.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av DieZe:

Haha fast det är ju inte ett fantastiskt spel för mig om det saknar allt som jag anser gör spel roliga och meningsfulla att spela Men det är kul att så många uppskattar det och verkar riktigt nöjda med uppföljaren med

Ja du säger det. Så du antar väl rätt👍

Medlem
Skrivet av Gen:

Bör man lira 1an först? Lite småsugen men det verkar rätt svårt.

Finns också ett lite lättare alternativ där du ökar lite i styrka varje gång du dör, jag spelade på det läget i slutet och det fungerade bra. Du blev absolut inte övermäktig utan bara lite starkare.

Rekommenderar spelet då det är en höjdare!


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Skribent
Skrivet av piddau:

Håller med dig helt om RDR2, fastnar verkligen inte alls för det. Fastnade inte för Hades först heller, men det växte sig fast och blev ett roligt spel trots allt för min del. Dock "tröttnade" jag lite efter att ha klarat det rätt många gånger.

Eftersom ettan kanske får ett uppsving nya spelare drar jag kommentaren i en spoilertagg. Läs inte om ni inte spelat, men funderar på att ta tag i det.

Kanske inte är så mycket spoiler, men eftersom jag själv hatar spoilers så blev det så.

"Rätt många gånger, har du kommit till "eftertexterna"?

Medlem
Skrivet av Shadee:

Så är det. Alla spel är inte för alla, och det är precis så det ska vara.

Jag har t.ex. försökt spela RDR2 flera gånger, men jag gillar det helt enkelt inte. Har ledsnat redan när jag kommer ut från snöladskapet och till första lägret, och det är inget fel med det trots många säger det är ett av de bästa spelet genom tiderna.

Då säger jag väl Dark Souls, man är väl för kass och det är svårt att avancera för mig.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

12
Skriv svar