Capcom lovar fixa vissa saker efter Dragon's Dogma 2-kritiken
Det här känns mest tveksamt. Betala för fast travel...ser en framtid där det medvetet är långa avstånd i spel och man får betala 2 dollar per resa.
"Writer and Fighter"
Verkar som de missat skriva att ferrystone också fås i spelet. Jag kliar mig lite i huvudet för det känns som dessa grejerna är avsevärt mindre meningsfulla att köpa än de flesta mtx, samtidigt som de är extremt enkla att få i spelet och även då kan du fuska dom lokalt. Jag har bara kört 7 timmar så kanske ändrar synen på dom senare, men känns inte som något oväntat.
Har svårt att se att de verkligen tänkt sig många ska köpa detta, känns som någon exec/investor som vill ha token mtx. Samtidigt borde man kunna lista ut backlash skulle ske oavsett då det inte är så nyanserad syn på mtx.
Min average perf över 7 timmar var 150 fps med 7800xtx och 5800x3d. Städerna är typ 60-80 tills du rör runt på kameran, varvid det blir weird drops som knappt märks på fps mätaren men känns riktigt bad. Det är 'spelbart' men inte acceptabelt.
Field of view är under all kritik(och nej fov är inte samma sak som distance till kameran).
Med allt det sagt, har jag skitkul med spelet. Det är mer eller mindre vad jag väntade mig och hoppats på.
När det gäller mtx borde folk testa lite innan dom avgör hur illa dom är. Ferrystones specifikt innebär att spela på annorlunda sätt än tänkt, mindre exp och mats för upgrades. Det är paid cheats liknande annat capcom gjort. De finns för 10k guld med om jag såg rätt och hade typ 40k på lvl 11
Vissa rapporterar om att deras Steam bibliotek har frusits och problem uppstått efter att de har trixat med borttagning av sparfiler i mappen.
Skumma val av mikrotransaktioner minst sagt. Eftersom inget av det egentligen behövs. Framförallt fast travel borde plockas bort, men fortsätta vara ett ovanligt item i spelet som kan användas i absoluta nödfall (fast travel är annars inget som riktigt hör hemma i Dragons Dogma).
Det är lite en höna av en fjäder som gjorts här. Precis som i det gamla fallet med horse armor. Det var löjligt i Oblivion, men det gjorde inte ett bra spel dåligt o slutändan. Och om några år kommer Dogma 2 troligen att bli ihågkommet som ett faktiskt bra rollspel.
Som sagt, helt fel att det ens går att köpa. Det är riktigt dåligt. Sen tror jag verkligen att Hideaki Itsuno menar vad han säger där.
Rätt tröttsam reviewbombning då alla items redan finns ingame för ingame valuta - mikrotransaktionerna blir bara för de som har råd och vill köpa sig en genväg. Jag har spelat mig till all content som man kan köpa. Men idioter förblir idioter
To late
Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* MSI X670E Tomahawk* Amd 7800X3D * 32GB G-Skill DDR5 6000Mhz/32* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB
Snart får man betala för att ladda en save. Det här går åt fel håll med spelutvecklingen. Har man köpt spelet så har man. Ska inte behöva pumpa in 800 spänn till för att få 100% av spelupplevelsen. Fast vissa verkar gilla att strössla pengar över produkter man redan köpt.
Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz
Är det verkligen review bombing om man inte får vad som lovas eller förväntar sig och bara lämnar en... negativ review? Låter för mig som betyget är välförtjänt om du måste betala för att skapa en ny karaktär eller för att snabb förflytta sig för varför skulle man rekommendera det till sina kompisar?
Ja, det är tråkigt att lanseringen av ett sånt här mästerverk saboteras av microtransactions och synd att många därmed missar ett otroligt spel, men Capcom har alltid varit vedervärdigt pengakåta så det är inte mer än rätt att de straffas.
Memento Mori
- Det går visst att spela utan mtx, det har jag gjort. Det tog bara bra mycket mer tid än för dom som slängde in en slant... vilka idioter dom var för övrigt som betalade, jag klarade det ändå! Inte alls P2W...
Good for you. Du får en guldstjärna i kanten. Men vem var idioten?
För det påverkar ju inte spelets balans det minsta.
Och bara tanken att betala för fast-travel...
Whats next, att alla fusk koder i gta 6 singleplayer ligger bakom 3$ i en shop ?
Ska man kanske göra det till ett olagligt att fuska på egen väg i singleplayer spel med tex trainers.
Hur ska man motivera värdet på en linje kod i ett spel som representerar 3% av total värdet på spelet ?
Är spelet bara värt 30 fasttravels. Det är ju larvigt.
Har hittat Ferry Stones(fast travel) ganska simpelt och sedan finns det häst och vagn i varje stad typ. Detta spelet är gjort för att utforska och att varje monster du möter ska ha en konsekvens. Inte bara att använda fast travel och vara ute ur situationen. Detta är inte Skyrim. Jag har haft väldigt kul med spelet iaf och inte känt såhär på länge med ett spel där man känner att utforska är roligt och intressant. Sedan är dlc inget jag direkt förespråkar om det inte är story tillägg eller så.
En bra balans vore ju om företagen kunde göra sina spel för både de som kan tänka sig lägga pengar på extra saker, och de som inte vill, men ändå ha ett trevligt spel, som jag. Så att behöva betala extra om jag vill testa en till gubbe (ny class, nya val, etc), är för mig en dealbreaker, då slipper de mig som kund.