Spelvärldens bästa skurkar – nominera
Dessutom är Saren nog den som är mest "formulär 1A-skurken" i alla spel.
Jo... Ifs
subterranean homesick alien
Klar vinnare
"When I grow up, I want to be a Blitzball!" -Kid in Kilika
http://alxeskapader.bloggplatsen.se/
Sovereign, Mass Effect. Alla andra skurkar finns ju bara för att Reapers tillåter dem att finnas.
-With great moustache comes great responsibility!
<Uppladdad bildlänk>
Klar vinnare
Jääh!
Rolig tråd! Många bra redan nämnda. Men jag vill tillföra om de inte redan nämnts.
1. Diablo - har ju till och med egna spel uppdöpta efter sig och de spelen håller klass! Ikonisk och djävulsk!
2. Jokern - jag vet. Han är från filmer men han är så genial att han även passar in här då han även gör framträdanden i spel (Arkham Asylum).
3. Dracula (Castlevania). Likt Diablo ikonisk. Behöver man ens motivera?
| Ryzen 5 3600, 16gb DDR4, GTX 1070, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Windows 10 Pro | Nintendo Switch| Wii U| PS4 | Xbox Series X | PSvita OLED |New 3DS XL |+Diverse retrokonsoler|
Arthas slängs fram var och varannan post verkar det som. Oftast med wow och wrath som hänvisning. Detta tycker jag är märkligt då arthas i wrath är närmare en morgontv barnprogramsonding som dyker upp i varje avsnitt med en ondsint plan enkom för att vara ond. Men som alltid blir stoppad av hjältarna. Arthas i wrath är överexponerad med märkliga planer som i det stora hela inte resulterar i någonting
Ja - det är väldigt få av mina favoritspel som har en tydlig och påtaglig skurk... Men GLaDOS i Portal är ju en briljant skurk i ett briljant spel.
Känner redan nu att typ inte kommer acceptera att någon annan vinner - som skurk är hon(?) ju fanimej perfekt.
Hon är en påtagligt och enerverande/olustigt hot från ruta ett till eftertexterna rullar.
Hon blir starkt karaktäriserad över narrativets gång.
Hon står för odödlig dialog med sjukt olusigt karaktäriserande implikationer.
It ends with a solid-ass bang.
Om man skulle översätta dom här raderna till måttstockar för vad som gör en stark skurk men kommer fram till en annan vinnare så har du fanimej str8 up fel - jag skiter i om jag aldrig ens spelat ditt motbud!
Det kan inte bli bättre.
subterranean homesick alien
Blinky... värstingen i spökgänget😨 (Pac-Man)
◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX3080 10GB V2 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍ Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍ Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11
◍◯◍ C64, Atari ST, Nintendo Switch, Archimedes, Amiga, ZX Spectrum, PSP, Amstrad CPC, Dreamcast.. etc
Lägger till några fler som jag inte tror har kommit upp redan
Dracula från Castlevania
Firebrand, Ghosts 'n Goblins/Ghouls 'n Ghosts
Donkey Kong, skurken i flera Mario/DK-spel
Mario, den lömska skurken i Donkey Kong Jr!
The Crones från The Witcher 3.
Visserligen tre stycken, men jag ser dom som en enhet.
Förstår inte ens varför vi har en omröstning. Det där är vinnaren. ^