Snabbkollen – Solo, co-op eller multiplayer?
Jag väljer solo i mp-spel.... Ett udda får måhända. Jag gillar att se livet av andra spelare - det ger även spelvärlden mer dynamik och inlevelse. Men avskyr att samarbeta med folk. Så antingen är jag ledare eller lone warrior.
🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI
Mest Solo men i From Softwares värld kan det vara kul att ta an en boss tillsammans med andra spelare eller att stöta på en multiplayer spelare och få hjälp att döda den tillsammans med mina random co-op spelare.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Solo sedan många år. Jag jobbar natt så kan sällan spela på kvällarna ändå när många andra spelar. Sen vill jag spela i lugn och ro i min egen takt.
Jag spelar hellre Warhammer eller brädspel med kompisarna, tycker det är mer socialt än att spela online. Hade jag inte haft den hobbyn hade jag säkert spelat mer multiplayer.
Coop, solo, mp, i den ordningen.
Multiplayer var roligt förr men nu tycker jag det blir alldeles för enformigt. Dessutom tycker jag att det tappade sin charm lite grann när grupper av spelare började snacka i privata chattrum istället för via ingame-chatten. BF 64v64 hade naturligtvis blivit grötigt om alla pratar samtidigt, men i mindre konstellationer är det trevligt om alla kan prata och samarbeta 😊