Testa ett modernt Outcast
who needs lipsync anyways eh?
Imponerande! Outcast tillhör toppen. Den mäktiga musiken var underbar. Första spelet med voxlar också va?
Nej, det fanns fler titlar som körde med voxlar innan Outcast, t.e.x Delta Force.
Det första spel jag körde på pc överhuvudtaget hade det. Minns jag rätt hette det "Comanche" (stavning?). Var ett röjigt helikopterspel som fick mig att tappa hakan när det begav sig.
“All thinking people are atheists.”
Stargate och Assassins Creed på en och samma gång, verkar ju trevligt. Vem är det måhända som har knepat ihop denna skapelse? Originalspelet kunde jag inte spela eftersom det var så buggigt...
Jag har nyligen kört igenom originalspelet på min PIII dator och det funkar hur bra som helst. Det funkar även att spela på min nyaste dator med Dual Core Quad processor, men jag måste ha CPU Killer igång om jag ska springa i det gröna vattnet i Shamazaar. Men det är bara där som CPU killer behövs.
Jag testade Open Outcast och har även kollat in videos från utvecklingen, men det är låååååååååååååååångt till färdigt spel och jag tror inte det blir ens i närheten av orginalet, även om det produceras med modern grafik. Det är ju så många andra bitar som ska finnas med än modern grafik, för att göra ett dataspel bra.
Outcast är ett helt fantastiskt spel i originalversion och man kan spela igenom det bara för att höra dialogerna. Cutter Slade (David Gasman) gör en fantastisk insats med sin röst i spelet och är värd en oscar tycker jag.
Här följer en länk till alla röstskådespelare i spelet: http://www.imdb.com/title/tt0371051/
Det jag funderar på är om man skulle kunna skriva om spelet och putsa upp det med modern grafik, genom att köra om det i en modern grafikmotor? Jag har sett andra äldre spel som polerats upp på det sättet. Tomb Rider bl.a har förbättrats på det sättet och varför skulle det inte gå att göra samma sak med Outcast.
Man skulle kunna fixa till så att Cutter Slade springer lite snyggare, men i övrigt så tycker jag fienden rör sig bra och att endast små justeringar skulle behövas.
Jag vet att det krävs att man köper loss alla rättigheter till spelet om man ska göra en kommersiell satsning, men anser att det ändå skulle vara en bättre lösning, än att producera ett helt nytt spel från grunden. Tror inte att det skulle bli så fruktansvärt dyrt, eftersom det är ett så gammalt spel. Vem äger rättigheterna till Outcast idag? Appeal finns ju inte längre.
Kan någon svara på dessa frågor om det skulle vara möjligt att köra om voxelgrafiken i en modern grafikmotor (cryengine t.ex)? Svara inte om du inte är insatt.
Vill passa på att lägga upp två länkar som visar produktionen av Outcast och även teamet som utvecklade spelet. Intressant för videos som jag missat tidigare:
Part 1 http://www.youtube.com/watch?v=yJ537PnZUaM
Part 2 http://www.youtube.com/watch?v=l_hCffzEFA0