"Konstiga och underbara" Avowed släpps i höst
Striderna - vilket verkligen tycks vara huvudfokus i det här spelet utifrån de trailers jag har sett- påminner inte så lite om Dark Messiah of Might & Magic. Inte för att jag klagar. Älskade Dark Messiah när det begav sig.
Tänkte samma. Mycket dark messiah-ish. Det känns dock som något saknas, men ja, är ju ett tag kvar till hösten så..
Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro |
Fyfan vilken usel presentation av avowed, va det chatgpt som skrev manuset eller wtf, fick typ spya i munnen för det va så ogenuint
Dessutom såg spelet riktigt illa ut. Dark Messiah som är 20 år gammalt ser bättre ut. Fan va gaming bara är en besvikelse numera, allt blir bara sämre
Stridssystemet är ju komedi! Fienderna står still som om det var ett VR-spel. Det här spelets stela combat kommer folk skratta åt. Kinect-vibbar skrev nån däruppe.
Och likt The Outer Worlds (urk) kommer det ha separata, pyttesmå zoner som känns konstgjorda och plastiga. Det är inte open world.
Förutom den grälla färgpaletten är dock grafiken väldigt snygg och miljöerna verkar sköna. Ser next-gen ut.
Memento Mori
Inte för att vara sån men är inte det här samma trailer som dom visade förra gången?
jo ;/
Inte för att vara sån men är inte det här samma trailer som dom visade förra gången?
Nej skulle jag inte säga. Några få klipp som är från samma plats i spelet men annars inte mycket som är samma.
Jag har gått från väldigt pepp till opepp till... ganska pepp igen? Det ser ändå mysigt ut på något vis. Dark Messiah-vibbar (som nämnt).
Det ser mycket bättre ut än förra trailern, men det är uppenbart att det vassa författarskapet från Pillars-spelen saknas. Troligtvis jobbar alla från Obsidians A-team på Josh Sawyers hemliga projekt.
Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.
Det ser mycket bättre ut än förra trailern, men det är uppenbart att det vassa författarskapet från Pillars-spelen saknas. Troligtvis jobbar alla från Obsidians A-team på Josh Sawyers hemliga projekt.
Oh!? Vad är detta? Pillars 3? Med jättebudget, som han önskade.
En Bamseponny av folket
Oh!? Vad är detta? Pillars 3? Med jättebudget, som han önskade.
Man kan önska, men troligtvis gäller det ett nytt IP. Min personliga dröm är antingen en uppföljare till Alpha Protocol med ordentlig budget och utvecklingstid. Eller ett nytt Fallout, det hade varit riktigt smutt.
Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.