FZ nyårsfirar i Valhalla – hur ser din spelhelg ut?
Tänker köra lite mer Dredge. Vilket spel! Lite som Dave the Diver, man kan koppla av riktigt fint och ha det mysigt även om Dredge är mycket mörkare än Dave the Diver rent visuellt. Jag Kommer plöja ner några timmar över helgen med Dredge men har också planer på att testa Detroit: Become Human som legat i biblioteket längre än vad jag vill erkänna. Läste en artikel här på FZ om att det hade sålt bra och då kom tanken att man borde testa ändå. Det har fått ett bra omdöme av många så det ska bli intressant.
Jag jobbar 🙁 men blir det någon tid över så fortsätter jag nog med Star Ocean: First Departure R på Switchen.
Tänker köra lite mer Dredge. Vilket spel!
Dredge lät ju kanon!
Försökte och körde nån timme nyss innan jag gav upp och avinstallerade.
"Överprisat gratis-mobilspel" sa nån på Steam-reviews angående fiskandet, och precis så kände jag också.
Kanske kul om man ger det mer tid, men jag gav upp.
Förvånad över de höga Steam-betygen, så kanske mig det är något fel på
Jag hoppas på att runda av Hearts of Stone-expansionen till Witcher 3 som påbörjades förra veckan. Innan detta så var min senaste sparfil från 2017. Det tog ett tag innan jag kom in i stridssystemet igen men nu sitter jag här och gör allt annat än main quest. Så det återstår att se om jag kanske äntligen samlar ihop till ett komplett witcher gear istället. Eller båda. Eller något helt annat.
Jag fortsätter med eskapaderna i Far Cry 6.
Trots den knäppa designen med hur olika typer av ammunition funkar så är det ändå rätt underhållande spel.
Jag kör mest stealth men
när skiten brakar loss (vilket det ofta gör) så funkar explosiva samt incendiary ammo bra på det mesta — vilket är ett utmärkt sätt att komma runt den knäppa ammodesignen.
Jag försöker klara storyn i Gow Ragnarök någon gång. Så att jag kan börja spela Valhalla! Tyvärr så spelar jag så många andra spel samtidigt så det kommer att ta ett tag och jag vill inte stressa ett så bra spel som GoW! Spelar också Dave the diver,Apex,Coral Island,Outer Wilds, Megan 11, pixel junk Monsters 2 just nu. Och önskar att jag kunde spela Spiderman 2 igen för det spelet är inte färdigspelat.....(och spelar varje dag Slay the spire på Switch för att kunna somna).
Hade tänkt att flyga lite MSFS, men köpte en Thrustmaster airbus joystick, så jag valde att vänta tills den kommer.
Det blev EA WRC till en billig prislapp, blev väldigt positivt överraskad.
Var så vackert att höra karläsaren säga "bumps" och jag är van vid att det bara är tuta och köra. Fronten slängs upp i luften, jag missar kurvan och rullar några varv ut på savannen i Kenya.