FZ testar Cyberpunk och bankrån – vad spelar du i helgen?
Är det årets svåraste spelhelg för den med beslutsångest? Eller är det nästa helg?
Starfield, Bg3, Armored core 6, cyberpunk eller lies of P, det är frågan?
Själv blir det nog armored core 6, just denna helg.
Denna, nästa och alla helger! Hälsar Fredrik.
"Det är för väl att lögnen finns, tänk om allt man hörde var sant."
Albert Engström - Sverige
"En lögnare tror man inte, inte ens när han talar sanning."
Marcus Tullius Cicero - Italien
"Det krävs två för en lögn - En som ljuger och en som lyssnar."
Homer Simpson - USA
"En god lögn kan gå från Bagdad till Konstantinopel, medan sanningen letar efter sina sandaler."
Arabiskt ordspråk
"En lögn springer fort, men sanningen hinner alltid ifatt den."
Italienskt ordspråk
Med andra ord, jag ljuger vidare i Lies of P.
The more I practice, the luckier I get.
EAFC 24 (kommer nog aldrig välja mig vid denna abomination till namn...) släpptes i Early Access så kommer varva det med lite jobb och plugg.
Det blir The Expanse på PS5. Jag gillar Telltales tidigare spel och jag gillar TV-serien så det kommer nog att passa mig bra.
Sedan blir det givetvis en del Sunless Sea också. Jag börjar komma in i spelet nu efter en något trög start på grund av den rätt höga tröskeln — har inte googlat alls utan lär mig vartefter av egna misstagen, osv. Ett fascinerande roguelike som passar bra att spela i lagom doser då och då.
Klarade nyss Starfield efter att ha lallat runt i dryg 300 timmar. Tydligt nu hur mycket viktigt material de klippt bort för att hinna bli klara med spelet. Så finns en hel del som säkert kommer i DLC senare. Så nu blir det Baldurs Gate 3 (PC) för hela slanten.
Det mest graverande som man klippt bort läger jag inom spoiler tag.
Man har starka referenser och tie ins från main story, side stories samt en Companion som alla tätt hör samman med House Varuun. Men hela denna faction är bortklippt. Den existerar inte i Starfield. Det går inte att hitta deras hemliga planet varuunkai med staden Darza och det enda som finns är zealots som fungerar mer som random spawned enemies. Det är jäkligt synd för det är en av de mest intressanta factions de hade skrivit och den har en mycket viktig del i den story som finns. Chansen finns att Shattered space DLCt för in lite av denna faction när det släpps senare. Den som lever får se.
Klarade nyss Starfield efter att ha lallat runt i dryg 300 timmar. Tydligt nu hur mycket viktigt material de klippt bort för att hinna bli klara med spelet. Så finns en hel del som säkert kommer i DLC senare. Så nu blir det Baldurs Gate 3 (PC) för hela slanten.
Det mest graverande som man klippt bort läger jag inom spoiler tag.
Man har starka referenser och tie ins från main story, side stories samt en Companion som alla tätt hör samman med House Varuun. Men hela denna faction är bortklippt. Den existerar inte i Starfield. Det går inte att hitta deras hemliga planet varuunkai med staden Darza och det enda som finns är zealots som fungerar mer som random spawned enemies. Det är jäkligt synd för det är en av de mest intressanta factions de hade skrivit och den har en mycket viktig del i den story som finns. Chansen finns att Shattered space DLCt för in lite av denna faction när det släpps senare. Den som lever får se.
Du måste nött starfield varje vaken timme sen det släpptes ?
Du måste nött starfield varje vaken timme sen det släpptes ?
Verkligen inte. Men väl på kvällar och en hel del nätter