Användarna totalsågar nysläppta NBA 2K24 på Steam
Eftersom de fått en last gen-version med massor av mikrotransaktioner.
#2k-games, #Nba-2k24, #Visual-concepts
pc-spelarna får dras med en version av spelet som baseras på Playstation 4- och Xbox One-diton. Playstatioin 5 och Xbox Series X/S får istället en betydligt mer modern och funktionsrik version av spelet.
Hur in i helvete tänkte de här?
Jag förstår inte hur utvecklarna kom fram till ett sånt här beslut?
Hoppas att vi gamers kunde börja visa vårt missnöje med plånböckerna på allvar, så att det på sikt sker en förändring i branshen. Mer färdiga produkter, mindre mikrotransaktioner osv. Tyvärr känns det som det är på väg åt fel håll. Succen för BG3 visar tydligt vad gamers vill ha men sällan blir erbjuden.
Cashgrab.
Tror mer det är ett beslut från utgivarna
Om jag får gissa lite så tror jag att utgivaren inte velat spendera pengar/tid på att porta den nya motorn till pc. Utvecklarna hade säkert löst om tillfälle gavs.
Vad gäller mikrotransaktionerna så är det nog bara gammal hederlig girighet.
"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."
PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT
Det här känns igen historiskt i och med fifa och nhl. PC fick alltid en generation bakåt.. ? Gissar som de övriga att tar för mycket resurser att slänga upp den nya versionen även på PC. Dock skumt för xbox är ju också en PC egentligen...
Ursch.
i5-10600K | 4080 SUPER | 32GB DDR4 | nVME 1TB | 34” Oled
Vanilla-PS5
Konsumenterna av sportspel är lite som konsumenterna av bilspel, de köper vilket skräp som än serveras oavsett om det bara är ctrl+c, ctrl+v med några uppdaterade siffror.
Har knappt spelat sportspel sedan Elitserien 95 på SEGA Mega Drive II. (Good times.)
Det var dock lite lockande att köpa senaste fotbollsspelet. Ishockey har alltid varit roligare, men nu gör dom ju inte hockeyspel längre.
Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.
We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.
Hoppas att vi gamers kunde börja visa vårt missnöje med plånböckerna på allvar, så att det på sikt sker en förändring i branshen. Mer färdiga produkter, mindre mikrotransaktioner osv. Tyvärr känns det som det är på väg åt fel håll. Succen för BG3 visar tydligt vad gamers vill ha men sällan blir erbjuden.
Jag längtar efter ett riktigt bra NBA spel. Har bojkottat 2K nu sedan de började med sina vidriga mikrotransaktioner, och en "öppen värld" som bara är ett tragiskt svepskäl till mer reklam och sälja kläder till underåriga som vill visa hur coola deras gubbar ser ut ... Kan basketspel bara vara just ett basketspel?
PC är en bajsplattform för sportspel och ingen bryr sig?
PC är en bajsplattform för sportspel och ingen bryr sig?
Varför skulle den vara det?
Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.
We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.
Har köpt NBA2K sen typ 2013. Spelar inte online utan enbart NBA season och mot/med kompisar. Tycker väldigt mycket om spelen men det är löjligt att de forrtfarande vägrar ge PC spelarna "next gen".
Vi har Last of Us, God of War, Spiderman....tänk er köpa RTX 4090 och sen köra NBA 2K24 som bygger på vanilla versionen av PS4? Idioti...😏