Quake 2-remaster släppt – med helt ny expansion!
Här är lite exempel på arbetet vi gjorde för att restaurera de gamla modellerna:
https://i.imgur.com/BoL3QbD.png
https://i.imgur.com/VycNrwM.png
Mycket bra, snyggt!! 👌😍
🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”
”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”
Aha.. Hade det fenomenet kanske inte riktigt tagit fart ännu då. Då var det inget bra tips! Ursäkta.
Har kollat och spelet saknade serie nyckel men hade stöd för allt mellan win 95 till win xp enligt fodralet
Quake 2 var väl inte planerat att bli en uppföljare till Quake 1 men de insåg att det säljer bättre om de skriver Quake 2 på spelet.
Är nog därför det är helt olikt ettan. 3an ville de fokusera på multiplayer. Så ja det är väldigt mixat. Jag skulle vilja ha en ren uppföljare till Quake 1 där man är Quake killen och inte en Marine som i q2 och q4.
Huvudpersonen i första Quake är också en marine
Huvudpersonen i första Quake är också en marine
Det kanske han är. 😆 Ranger har åtminstone en ball hjälm och Yxa.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Quake 2 var väl inte planerat att bli en uppföljare till Quake 1 men de insåg att det säljer bättre om de skriver Quake 2 på spelet.
Är nog därför det är helt olikt ettan. 3an ville de fokusera på multiplayer. Så ja det är väldigt mixat. Jag skulle vilja ha en ren uppföljare till Quake 1 där man är Quake killen och inte en Marine som i q2 och q4.
Enligt den kommande FPS-dokumentären ville de döpa Q2 till War 🥺
Enligt den kommande FPS-dokumentären ville de döpa Q2 till War 🥺
var det inte Wor?
Är inte fragzone nån gammal quakegrupp från början eller minns jag fel.
Har quake II på skiva och lär väll inte få nån gratis uppdatering antar jag.
Och jag har det på Nintendo 64 så vi borde få spelet helt gratis i form av en uppdatering. 🤣
Verkar som Switch-versionen är bra också!
Den versionen kommer ja köpa, då jag spelade Quake 1 på Switchen och det fungerade utmärkt.
Quake 2 var väl inte planerat att bli en uppföljare till Quake 1 men de insåg att det säljer bättre om de skriver Quake 2 på spelet.
Är nog därför det är helt olikt ettan. 3an ville de fokusera på multiplayer. Så ja det är väldigt mixat. Jag skulle vilja ha en ren uppföljare till Quake 1 där man är Quake killen och inte en Marine som i q2 och q4.
Vore ju en dröm, eller om det blir en reebot som med DOOM. Blev ju ganska lyckat om man säger så.
Den versionen kommer ja köpa, då jag spelade Quake 1 på Switchen och det fungerade utmärkt.
Antagligen jag också! Älskar hur bra retro-konsol Switchen är! Perfekt i bärbart läge också!
HUR står sig Quake 4 idag? Är det underskattad eller bara ett dåligt Quake spel? 😅
Jag minns det som bra, men ska testa spela nu då jag såg det fanns på PC Game Pass!
"Writer and Fighter"
Och jag har det på Nintendo 64 så vi borde få spelet helt gratis i form av en uppdatering. 🤣
Svårt att patcha spel på en konsoll som varken har lagringsutrymme eller internetuppkoppling
På pc hade de ju kunnat ha de som en hederlig patch.
Får ofta huvudvärk när man blandar nytt och gammalt, men den här versionen var ju klocken, så kul:
Spelet ser fantastiskt ut och kontrollerna är som smör på grillen.
Får ofta huvudvärk när man blandar nytt och gammalt, men den här versionen var ju klocken, så kul:
https://youtu.be/uSlDvr_DQWc?t=216
Spelet ser fantastiskt ut och kontrollerna är som smör på grillen.
Jag får inte annat än att hålla med. Först tänkte jag gnälla lite på att de gott kunde uppdaterat UI-ikonerna lite eftersom de är bortom risiga, de var fan risiga redan då. Men jag ångrar mig, oerhört smakfullt restaurerat med ny ljussättning, skuggor, fan service compendium, modeller, muzzleflashes, ny AI (förutom tresspassahhh snubben som gick från lättaste fienden i spelet till svårast, banorna är inte gjorda för att du ska flyga 300 meter av hans AOE attack ), upphottade texturer där man varit mycket noggrann med att behålla originalets art-direction och sen ska vi inte ens tala om hur mycket content folk får för pengarna, om de inte redan ägde spelet och därmed fick uppgraderingen helt gratis.
Att lägga till N64-versionen av spelet är riktigt snyggt gjort eftersom det är en helt ny grej jämfört med PC-releasen som inte så många fått uppleva, har själv bara sett någon youtuber prata om det. Det är en välkomponerad pizza till remaster av mästarbagare du har framför dig helt enkelt, bör spelas av alla i nostalgi-syfte och de yngre som är nyfikna på en klassiker.
Kör på nightmare och stormtrivs, så mycket småsaker som piffar upp utan att det tar bort ifrån originalet.
This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.
Svårt att patcha spel på en konsoll som varken har lagringsutrymme eller internetuppkoppling
På pc hade de ju kunnat ha de som en hederlig patch.
Menat som en skämt. 😉
var det inte Wor?
Kanske!
Slog av texture smoothing direkt. Utsmetade texturer är inte snyggt.
Håller med. Samtidigt skulle jag vilja ha ännu högre upplösning på texturerna.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Slog av texture smoothing direkt. Utsmetade texturer är inte snyggt.
Tack! Tänkte inte på den inställningen. Instämmer att det ser bättre ut utan.
Själv föredrar jag "utsmetade texturer", då det återger mer den känsla man fick av att köra på Voodoo grafikkort.
Och jag tyckte det kändes mer som att köra det i software mode 😅
Och jag tyckte det kändes mer som att köra det i software mode 😅
Fast det var ju Software mode som var helt skarp och pixlig.
Minns någon av er ifall expansionerna har backtracking som huvudspelet? Att man ska minnas vilken dörr man inte kunnat öppna, eller vilken stege man inte kunnat använda o.s.v, och behöva återvända till tidigare delar av spelet?
Spelar en av expansionerna nu och ja, det är lite samma som i huvudspelet.
Efter spelat igenom Quake 2 (bara drygt 3% som klarat av slutbossen på Xbox), så var det annorlunda jämfört med Quake, vapnen kändes inte lika maffiga till en början, kpisten kändes tam och felplacerad, granaten i princip onödig sekunden man hittar granatkastaren, så hade raketkastaren, chaingun och dubbelbössan sin charm. Några som kändes nästan onödiga är hypergun och bfgn, som jag tror användes 2 gånger i hela spelet.
Nåt jag la märke till var att man cirkulerade bland vapnen mer än vad man gör i andra spel, alla hade sina för och nackdelar, ingen var självklar som huvudvapen. Även om man bör "binda" knapp åt hagelbössan och chaingun. Lagom störigt när det kommer många fiender och man ska börja fibbla med att bläddra bland vapen.
Fiendernas AI har uppdateras, frågan är hur mycket det hjälpt? Många gånger hamnar dom på diverse ställen, att man i huvudsak står en bit bort och matar från distans.
Annars, det är ju det här med att springa fram o tillbaka, en av dom sista banorna kändes helt off, när jag var klar hade jag bara skjutit av 30/70 fiender, 0/7 secrets osv. Kändes som jag missat halva banan, ändå kunde jag inte se/orka leta upp var jag skulle, iom att jag kunde avsluta banan hade jag gjort alla delmål i uppdraget. Dock bra med compassen!
Nåt som jag tycker vore bättre är att ha instruktioner vad alla föremål man hittar betyder, även om man i ytterst få fall faktiskt känner att man behöver utnyttja föremålen.
Det får 3/5 av mig.