Diskutera – Vad spelar du i sommar?
Rensar du backloggen eller gör du som Fredrik och kör Zelda i +150 timmar?
#diskutera, #semester, #sommar, #spelsommar
Jag ska försöka ta mig igenom några backloggtitlar. Håller på med Panzer Dragoon Orta just nu och har även hoppat in i Resident Evil 5, som känns som ett gigantiskt steg bakåt då jag har remaken av Resident Evil 4 i färskt minne. Och så lite Zelda och Sonic Frontiers på det. En himla röra just nu.
Just nu Horizon: Zero Dawn på PS5 och efter det hade jag tänkt Crysis Remasters 1,2 och 3 till PC.
Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X
ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | RTX 2080
Breath of the wild. Klarade aldrig ut det. Köpte det igen och kör på switch den här gången istället för emulator som jag bytte till nästan direkt förra gången jag försökte. Älskar det inte men jag tror att jag kommer avsluta det den här gången.
Den må vara liten, men den luktar som en stor.
Spelar just nu Star Wars Jedi: Survivor som lär ta ett litet tag till då jag gett mig tusan på att ta alla achievements. Därefter blir det ett par mindre spel för att rensa paletten innan jag biter tag i nästa mastodontspel med Assassin's Creed: Odyssey. Även där är planen att jaga achievements...
Jump in.
Jag har införskaffat mig en Asus ROG Ally och den har verkligen givit mig spelglädjen tillbaka! Spelar för närvarande Forza Horizon 5, Dirt Rally 2 och Planet of Lana. Men det jag kommer tillbringa mest tid med tror jag är Red Dead Redemption 2. Köpte det på Steam rean och har bara spelat ca 2 timmar. Känner redan nu att det är ett spel jag kommer att kunna lägga 100+ timmar på 😊
Håller på att storstäda en hel del nu här hemma så jag har inte så mycket tid till spelande. Men brukar spela Pokémon Crystal (antingen på GBA eller på Pokémon Stadium 2) och sen försöker jag spela lite Metal Gear Solid 3 på min 2DS då och då eftersom jag längtar efter Metal Gear Solid Master Collection till min Switch.
När jag har mer tid och ork så ska jag försöka mig på Tears of the Kingdom igen.