Vad gör ni nu?
Testar att göra egen kimchi, nu är det bara att vänta.
Säkert gott. Men jag skulle rekommendera att prova "veckosallad" om du inte gjort det. Kål, morot osv, och håller en hel vecka i kylen
Jag är långtidssjukskriven och har problem som jag inte får f-n hjälp med av vården så jag kan återgå till ett normalt liv.
Men det låter som att du har liknande problem som mig nu, när man väl somnar så kan man sova dygnet runt i princip...
Jag rekommenderar att du provar följande:
* Köp ett tyngdtäcke. Jag fick ett 9kg tyngdtäcke när jag fyllde år för en månad sen nu kan man inte sova utan ett. Att bädda om är ett träningspass, men att känna tyngd på sin kropp hjälper lite för sömnen och man sover lite bättre. Sen är de inte varmare än vanliga täcken så det är ju bra. Jag fick ett från Cura of Sweden och de är dyra men värt det. Tror mitt kostade typ nästan 1000:-.
* Vet att det är lite "hippie". Men prova att dricka te som t.ex "Friggs - Kvällsro". Om man dricker typ 2-3 muggar så upplever man att man blir tröttare. Eller så är man trött på te't
Anyways.... hoppas du kommer tillrätta med dina sömnproblem. Jag skulle inte vänta för länge med att söka hjälp om det fortsätter såhär.
Tack, har provat mycket i livet för normal sömn, och inget har hjälpt. Lyckades sova bara en gång under natten tills idag, men det blev 12 timmars sömn, sover normalt 8. Inte så intresserad av hippie saker heller, jag vill ha hjälp som är vetenskapligt belagd.
Sitter och funderar på en video som ska presentera en problembild - och en produkt, har gjort en video tidigare (blev inte så bra), funderar på att lägga ut den på någon annan, försöker själv men det blir bara dåligt när jag försöker i Vegas och jag har för låga kunskaper för att göra något annat än simpel redigering + några wipes. Ska det se bra ut så ska det planeras med tider för video klipp, skärmar ska passa in mot beats i bakgrundsmusiken och det ska vara röd tråd, sammanhängande och allt det där.
Bortom mina kunskaper. Ibland önskar jag att jag hade fokuserat mer på min kreativa sida, men det blev som det blev.
Sitter och implementerar RegExp baserad sök med AND OR och NOT operatorer så det går att göra komplexa sökningar.
Har huvudfunktionen fixad och ska filtrera data på resultat som ligger i minnet utan att göra nya databas sökningar, att söka om och om igen med RegExp mot en databas tar någon sekund, så bättre att det görs i minnet på ett dataset där sökningarna tar mikrosekunder istället.
Har börjat spela Horizon Forbidden West igen. Kom inte riktigt in i det förra gången men nu går det bättre. Väldigt vackert och maskinerna är riktigt coola. Känner avsaknad av fri klättring ala Zelda, men änterhaken och glidaren är trevliga.
Ska nog bli en trevlig resa detta.
Ännu en dag i paradiset.
...funderar på framtida spelupplevelser.
Med rötter i Nintendos 8-bit värld, Amiga 500 spel, lite av de enklare spelen från Pc:ns barndom, sporadiskt landat i några av de tidigare tv-spels konsollerna.
Så har det senaste deceniet mest präglats utav online server baserade plattformsspel, så som "Final Fantasy, anew empire" "March of Empire" "Raid" och "Forge of Empire".
Den senaste tiden har jag också kommit över ett PS4:a, Nintendo Switch med möjlighet till storbildsskärm. Zelda "Breath of the Wild".
Kommer även skaffa uppföljaren.
Såg även idag ett speltips om "Bramble", som också då finns till båda consollerna samt till PS5 som jag INTE kommer vad jag vet, skaffa inom den närmaste tiden.
Någon som spelat BRAMBLE?
Några tankar kring vilken konsoll jag i så fall ska köpa det till.
Har börjat spela Horizon Forbidden West igen. Kom inte riktigt in i det förra gången men nu går det bättre. Väldigt vackert och maskinerna är riktigt coola. Känner avsaknad av fri klättring ala Zelda, men änterhaken och glidaren är trevliga.
Ska nog bli en trevlig resa detta.
Det tog typ 3 gånger med att jag började spela innan det klickade för mig. Dock när det klickade så gjorde det rejält. Innehar nu platinum i spelet 😀
Det tog typ 3 gånger med att jag började spela innan det klickade för mig. Dock när det klickade så gjorde det rejält. Innehar nu platinum i spelet 😀
Det har klickat och nu känns det riktigt bra! 😀
Ännu en dag i paradiset.
Har just köpt en efterlängtad mobil och tar en favoritöl, äntligen fredag.
“If you have an apple and I have an apple and we exchange these apples then you and I will still each have one apple. But if you have an idea and I have an idea and we exchange these ideas, then each of us will have two ideas.”
George Bernard Shaw
Kollar om på Arkiv X.
Sett den säkert 4-5 gånger, men satan va bra den är.
Körde arkivet jag med för kanske halvåret sen. Nu blir det se om The Shield, tillräckligt länge sedan jag såt den sist för att ha glömt det mesta av handlingen.
Har just köpt en efterlängtad mobil och tar en favoritöl, äntligen fredag.
Vad blev det och vad för favoritöl?
Långtidssjuk och vänder runt dygnet hela tiden och har även sömnproblem deluxe som gör att jag sover i 12-14 timmar per dag. Så jag sitter och kodar och spelar på nätterna, vilket är bra då det sparar pengar på elräkningen. Drygt bara att affärerna är stängda och måste handla i bulk på kvällen/morgonen.
Provade .NET AOT här om dagen (AOT = Ahead of time, klassisk kompilering, jämfört med JIT = Just in time kompilering) och binärerna blir MYCKET snabbare, problemet är att du kan inte korskompilera t.ex. Linux eller Mac binärer på Windows utan du måste ladda ner .NET SDK och kompilera AOT binärer på respektive platform... #sunkigt Inte helt optimerat alltså vilket gör att en del nog skippar AOT för närvarande bara att slippa kompilera allt på flera plattformar.
Vad blev det och vad för favoritöl?
Samsung S23 Ultra, jättenöjd, bästa mobilen jag haft och hoppas den håller i många år, favoritöl Pilsner Urquell.
“If you have an apple and I have an apple and we exchange these apples then you and I will still each have one apple. But if you have an idea and I have an idea and we exchange these ideas, then each of us will have two ideas.”
George Bernard Shaw
"Vad gör ni nu?"
Frågan får mig alltid att tänka på när Fredrik Lindström och Henrik Schyffert ringer via P3´s Hassan-busringnings-program till en ICA affär i Stockholm.
Kommer inte ihåg hur själva sketchen började eller gick ut på, men slutade med att ICA-tjejen frågade:
ICA-tjej: "Jaha, och vad gör du nu?..."
Fredrik: "Jaee Näee, jag sitter här och runkar lite..."
ICA-tjej: "Jaha... Vad trevligt..."
...Hahah, flåt men var hysteriskt kul då
Så småflinar lite varje gång jag ser att tråden dyker upp här, med den frågande rubriken, får mig bara att tänka på Hassan
Tror inte den är med på någon av Hassan CD-skivorna, och lyckades inte hitta den på youtube. Men säkert nån som kan leta upp
För dom som aldrig någonsin hört dom?!
Andra exempel på Hassan i P3:
"Måste man ha en motorcykel för att vara med i MC-klubben?":
"MC-Klubben":
eller:
"Poliser är ju bra på lås, har ni gjort inbrott hos mig?":
"Polis-inbrottstjuvar?"
Sitter och leker med gandalf.
https://gandalf.lakera.ai/
Försök social engineera AIn om att ge ut lösenorden för respektive level. 8 levels totalt.
EDIT: Har nått level 7 nu. Tänk utanför lådan. Fråga om lösenordet, men inte lösenordet.
Försöker lösa hemtenta i databassystem, precis haft seminarium och presentation i en annan kurs om vår projectapp.
Salstenta på måndag i databas, hemtenta på måndag i mobila applikationer. Stressens helg :')
Men sen är det äntligen lite sommarlov.
🖥 R5 9600X || RTX 4070 ti Super || 32GB DDR5 || 27" 240hz OLED
⌨️ ROG Azoth 75% |🖱️ROG Keris Aimpoint
🎮 PS5 || LG 55" CX
Jag sitter och spelar lite Final Fantasy VIII (igen) med en öl i handen. Har nyligen införskaffat mig en Retroid Pocket 3+ som är en handhållen spelenhet driven av Android som OS som har lite trevliga emuleringsmöjligheter! Gillas skarpt.
"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."
PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT