Snabbkollen – Hur bra tror du Diablo IV-lanseringen kommer funka?

Robot
Snabbkollen – Hur bra tror du Diablo IV-lanseringen kommer funka?

Succé, fiasko eller något mittemellan?

#diablo-iv, #snabbkollen

Medlem

Som vanligt lär det vara lite serverstrul men efter Server Slamen som var i helgen så kändes de väldigt lovande så bara hålla tummarna det inte blir en favorit i repris med Error 37.

signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G915 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | Switch

Medlem

Med tanke på hur smidigt betorna varit så har jag faktiskt höga förhoppningar. Inte en enda kö varken i första eller andra betan för mig. Blev utkastat en gång ur beta 1 men ingen gång i helgen. Nä jag tror det kommer gå smidigt

signatur

1# FZ Troll

Medlem

Säger som övriga, efter strulet i början på förköp-betan har jag haft väldigt lite problem med kö, lagg eller disconnects. Hoppas att det håller i sig!

Medlem

De första två beta-helgerna var katastrof med köer, men den senaste betan (Server Slam) så var det inget att klaga på alls. Inga köer, aldrig kickad och inget rubberbanding. Kanske är det för att folk som spelat betan väntar på release eller att många är upptagna med andra spel så som Tears of the Kingdom?

Men jag kan inte annat än vänta mig kaos som vanligt

Medlem

Frågan är ju hur många spelare det var vid respektive helg? Första helgen funkade sämst, men då var det för dom som hade förköpt = säkert dom mest sugna kunderna.

Senaste server-slam så var jag den enda i mitt "gäng" som spelade för jag var sugen på Ashava-mounten.

Så utan att veta hur många spelare dom hade nu i helgen, kontra hur många köpare dom har vid release, så går det ju inte direkt att utläsa nånting.

Jag tycker att server-slam helgen gick på tok för bra, och är tyvärr lite mer pessimistisk inför releasen...

Medlem
Skrivet av k4rst3n:

Som vanligt lär det vara lite serverstrul men efter Server Slamen som var i helgen så kändes de väldigt lovande så bara hålla tummarna det inte blir en favorit i repris med Error 37.

Ja, server slammen funkade ju i stort sett felfritt.

Inaktiv
Skrivet av whoo:

Frågan är ju hur många spelare det var vid respektive helg? Första helgen funkade sämst, men då var det för dom som hade förköpt = säkert dom mest sugna kunderna.

Senaste server-slam så var jag den enda i mitt "gäng" som spelade för jag var sugen på Ashava-mounten.

Så utan att veta hur många spelare dom hade nu i helgen, kontra hur många köpare dom har vid release, så går det ju inte direkt att utläsa nånting.

Jag tycker att server-slam helgen gick på tok för bra, och är tyvärr lite mer pessimistisk inför releasen...

Utan att veta siffror så gissar jag att det va mindre deltagande nu senast då de som velat "testa" redan gjort det 2 första gångerna. Levla upp till lv 20-25 på act1 igen när man kanske redan gjort det 10 gånger är inte så kul.

Medlem
Skrivet av Blackwolfe:

Ja, server slammen funkade ju i stort sett felfritt.

Ja det var nog för att inte så många som spelade?

Medlem

Ifall Server Slam var en indikation på releasen så kommer det nog fungera hyfsat bra. Sedan misstänker jag att många, likt mig, inte känner samma entusiasm som vid första betan att hoppa in och pressa upp en till karaktär som ändå tas bort, nu så här nära släpp.

Medlem
Skrivet av whoo:

...
...

Jag gissar att du likt många misstar sig här. Det är "Cry of Ashava Mount Trophy", dvs. antagligen endast den där sadelprydnaden man ser på hästen, inte en hel häst/mount.

Medlem
Skrivet av Ender:

Jag gissar att du likt många misstar sig här. Det är "Cry of Ashava Mount Trophy", dvs. antagligen endast den där sadelprydnaden man ser på hästen, inte en hel häst/mount.

Det är hornet som hänger på sadeln i bilden

Medlem
Skrivet av Cyberz:

Ja det var nog för att inte så många som spelade?

Osäker, jag var nära på att hoppa över den pga släppet ändå är relativt nära. Men bestämde mig för att satsa på att få mount trophyn från Ashava.

Medlem

Skiter i vilket, har hela livet på mig att spela.

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Det är hornet som hänger på sadeln i bilden

Exakt.

Hcz
Medlem

Gissar att det kommer gå bra. kommer nog ha samma problem som serverslam betan hade.
Då fick jag och en polare slå av cross-play och så var det inte några mer problem. Gissar att det var problem hos MS eller Sony som gjorde att det strula när man hade igång det. Så kommer köra utan det när det släpps för att slippa samma problem.

Medlem
Skrivet av fredde82:

Skiter i vilket, har hela livet på mig att spela.

Eller hur? Har man vara med om 1, 2, 5+ online spelsläpp i sitt liv då kvittar det.

Medlem

Trycket kommer vara enormt första dagarna/veckan och Blizzard kommer i vanlig ordning inte ha nog med servrar, det är dyrt att ha servrar bara som marginal så kommer vara på tok för lite, så jag förväntar mig långa köer till en början innan Blizzard fått tummen ur och startat upp fler servrar.

Medlem
Skrivet av Ender:

Ah typiskt. Mounten får man säkert från store 😂

Medlem
Skrivet av whoo:

Ah typiskt. Mounten får man säkert från store 😂

Hehe, mja, "mounten" är väl vad jag kan se bara en häst, och sådana lär väl finnas i spelet? Vill man däremot ha "Svarta Hingsten" så hittar man säkert den i Store.

1
Skriv svar