Kritikerkåren - Star Wars Jedi: Survivor bättre än Fallen Order, men pc-prestandan haltar
Vad är problemet med prestandan då? Är det att det kräver en högpresterande dator eller är bara hela spelet ett laggande pga dålig optimering?
Blandat. Men många högpresterande datorer har problem generellt Det kan ju bero på alla möjliga anledningar.
Vad är problemet med prestandan då? Är det att det kräver en högpresterande dator eller är bara hela spelet ett laggande pga dålig optimering?
Dålig optimerat med Shader compilation stutter samt att spelet kraschar flera gånger i timmen.
Vad är problemet med prestandan då? Är det att det kräver en högpresterande dator eller är bara hela spelet ett laggande pga dålig optimering?
PCG skriver att de har konstanta prestandaproblem. Verkar funka bra i mer slutna miljöer, men i öppnare snittade de kring 35 fps med två testade datorer. Dessutom dyker frameraten kraftigt i vissa situationer, bilden hackar i andra osv. Kolla igenom sista delen av recensionen - här. Andra som testat pc skriver också att det är tungdrivet och har prestandaproblem.
Ni borde vara nöjda av ett spel baserat på en film....... Det har inte varit några lyckade spel baserade på filmer sen denna..
Nu är ju inte det här spelet baserat direkt utefter en film, som exempelvis Spider-man 2 var när den filmen kom ut
Nu är ju inte det här spelet baserat direkt utefter en film, som exempelvis Spider-man 2 var när den filmen kom ut
Kanske tur det my bad
Att PCG ger 80% till ett spel som inte fungerar på PC är ju ganska talande för spelkritik idag. Spel betygsätts inte efter produkten skribenten har framför sig utan efter hur de föreställer sig att det skulle vara utan alla problem.
Som Jeff Gerstmann sa i en gammal podcast, de får de även dokument från utgivaren med kända problem som de de lovar kommer vara fixat till release, så recensenten kan ignorera detta och inte nämna det i recensionen. Det är dock inte alltid det är fixat, och då står man där med skägget i brevlådan.
PCG skriver att de har konstanta prestandaproblem. Verkar funka bra i mer slutna miljöer, men i öppnare snittade de kring 35 fps med två testade datorer. Dessutom dyker frameraten kraftigt i vissa situationer, bilden hackar i andra osv. Kolla igenom sista delen av recensionen - här. Andra som testat pc skriver också att det är tungdrivet och har prestandaproblem.
Vad är det som händer med PC prestandan för nysläppta spel på sistonde..?
7900XTX
7800X3D
Det har verkligen blivit en tråkig trend med bristande PC-optimering.
Det är för att det bara handlar om pengar idag.
Då blir det dåligt per automatik.
Men dessa feta biljonärer förstår inte det. Dom måste väl bli av med flera miljarder innan dom fattar.
Det är för att det bara handlar om pengar idag.
Då blir det dåligt per automatik.
Men dessa feta biljonärer förstår inte det. Dom måste väl bli av med flera miljarder innan dom fattar.
Lägg till de som fortfarande köper det trasiga, och ännu värre förköper spelen. Pengar kommer in oavsett om det är trasigt eller inte så länge folk gör så, tråkigt nog.
Att PCG ger 80% till ett spel som inte fungerar på PC är ju ganska talande för spelkritik idag. Spel betygsätts inte efter produkten skribenten har framför sig utan efter hur de föreställer sig att det skulle vara utan alla problem.
Det går ju också att se det som att spelet bara fick 80% pga tekniska brister och att det utan bristerna skulle ha fått högre.
Som Jeff Gerstmann sa i en gammal podcast, de får de även dokument från utgivaren med kända problem som de de lovar kommer vara fixat till release, så recensenten kan ignorera detta och inte nämna det i recensionen. Det är dock inte alltid det är fixat, och då står man där med skägget i brevlådan.
Det har blivit så dåligt idag, att det blivit så normalt att släppa buggiga spel.
Och att man inte kan lita på betygen från recensionerna...
Man får ta recensionerna med en nypa salt och bara se till gameplayet, fun factor, sen får man vänta tills efter det släpps och kolla efter prestanda genomgångar från digital foundry och andra som köpt spelet som berättar hur det verkligen är innan man kan bestämma sig för ett köp.
Men jag har inte längre någon brådska med att köpa spel. (Främst av denna anledningen)
Synd bara att det är dåligt med reor/dåliga reor på PSN
Playstation 5 | Series X | Steam Deck
Såg det här idag:
5/5 - VGC
4.5/5 - GamesRadar
4.5/5 - Twinfinite
9.5 - PSU
9.5 - GamingTrend
9.25 - Game Informer
9 - IGN
9 - Inverse
9 - Push Square
9 - Tech Raptor
9 - TrueGaming
8 - The Sixth Axis
8 - Shacknews
8 - PC Gamer
Metacritic: 87
Opencritic: 86
Alla spel utvecklas väl först till konsolerna, när man är klar med den biten lägger man en vecka på PC-porten, kanske inte så konstigt det blir som det blir.
Det är skevt. Pc har tagit en pil i knät.
En mycket tråkig trend!
Det har blivit så dåligt idag, att det blivit så normalt att släppa buggiga spel.
Och att man inte kan lita på betygen från recensionerna...
Man får ta recensionerna med en nypa salt och bara se till gameplayet, fun factor, sen får man vänta tills efter det släpps och kolla efter prestanda genomgångar från digital foundry och andra som köpt spelet som berättar hur det verkligen är innan man kan bestämma sig för ett köp.
Men jag har inte längre någon brådska med att köpa spel. (Främst av denna anledningen)
Synd bara att det är dåligt med reor/dåliga reor på PSN
Ja, det bästa är absolut att vänta, men det blir lite tråkigt och svårt att göra det för nördar som mig som gillar att vara en del av diskussionen och gillar att höra på spelpoddar. En av de bästa sakerna med att vara en gamer är spänningen inför ett nytt spelsläpp, när man som liten satt i baksätet i bilen efter att ha varit på Stor&Liten (tror jag det var) och köpt Space Quest 4, öppnade boxen och gick igenom innehållet (inklusive att inta den där speciella lukten) med stor förväntan, vilket av någon anledning alltid fick mig att bli skitnödig Det närmaste jag kommer det nu för tiden på PC är att sitta på Steam vid releasedagen och vänta på att spelet låses upp