Diskutera – Vilket Star Wars-spel är bäst?
Jag gillar Super Star Wars spelen på SNES. De har sån härlig retrocharm.
Master of Teräs Käsi har jag många roliga minnen från men det betraktades inte av tyckare som bra. Någon som minns det?
Men Dark Forces 1 & 2, XvsT, Yoda Stories:), Jedi Outcast. Mycket bra har man haft på datorn.
KOTOR har inte riktigt funkat för mig. Men ska prova någon fler gång och bara följa någon guide på hur jag ska speca.
Modernare titlar finns i backloggen.
Back in the days när jag lirade
Jedi Knight Dark forces II och Jedi Knight: Mysteries of the Sith Så tyckte jag att dessa spel var fantastiskt bra.
Men vad som toppade detta var naturligtvis
Jedi Knight II: Jedi Outcast och Jedi Knight Academy.
Med det sagt, vad jag har känslan i jämförelse med Fallen order är att de äldre spelen kändes bättre. Men ska man spela om alla spelen idag så är nog fallen order ett bättre spel gissar jag. Det betyder inte att jag tycker om karaktären.
Jag hade mycket hellre velat se Kyle Kartan i dessa typ av nyspel.
Det hade blivit episkt. De hade kunnat göra en remake med Kyle Kartans äventyr, alltså total remake och inte remaster. Så lite av hans background story i nyspel.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Sins of a Galactic Empire, en mod till Sins of a solar empire med alla viktiga fraktioner och deras skepp. Finns lite nyare men den är riktigt välgjord och man får verkligen in känslan när man lämnar hyperspace med en flotta av 500skepp!
En glad kalmarit boende på Gotland!
Back in the days när jag lirade
Jedi Knight Dark forces II och Jedi Knight: Mysteries of the Sith Så tyckte jag att dessa spel var fantastiskt bra.
Men vad som toppade detta var naturligtvis
Jedi Knight II: Jedi Outcast och Jedi Knight Academy.
Med det sagt, vad jag har känslan i jämförelse med Fallen order är att de äldre spelen kändes bättre. Men ska man spela om alla spelen idag så är nog fallen order ett bättre spel gissar jag. Det betyder inte att jag tycker om karaktären.
Jag hade mycket hellre velat se Kyle Kartan i dessa typ av nyspel.
Det hade blivit episkt. De hade kunnat göra en remake med Kyle Kartans äventyr, alltså total remake och inte remaster. Så lite av hans background story i nyspel.
Håller helt med om att Kyle Katarn är en intressantare karaktär. Men helst skulle jag vilja hoppa till en tid långt ifrån filmerna så man kan skriva nya historier istället för att försöka skohorna in dem i canon.
Det finns några bra titlar, men ingen slår KOTOR!
Kotor 1/2 var ju väldigt bra när man spelade dem, och Dark Forces gillade jag också.. men jag måste nog säga att de här nya Fallen order och Survivor bara gör allt bättre. För mig är det lite som Doom, visst kommer gamla hederliga pixelDoom alltid vara ett grymt spel men Doom2016 är ju objektivt bättre på alla fronter. På samma sätt tycker jag de nya har blåst liv i SW-gamingen med allt vad det innebär, sablandet, musiken, karaktärerna.. hela feelingen. Kanske saknar jag lite light/dark-balansgången bara, den gjorde mycket i de tidigare spelen.
Rymdflygsimmarna tiefighter till squadrons däremot har aldrig varit intressanta för mig, och battlefrontspelen, ja de är kul ett tag med kompisar men inget jag håller kvar i minnet
Time flies like the wind
Fruit flies like bananas