Xbox slår tillbaka efter snack om dåliga Hi-Fi Rush-siffror: "Succé på alla plan"

Robot
Xbox slår tillbaka efter snack om dåliga Hi-Fi Rush-siffror: "Succé på alla plan"

"Vi kunde inte vara mer nöjda."

#hi-fi-rush

Medlem

Fastnade inte alls för spelet..kanske inte ensam. Känns som det är fel på en eftersom det hyllats så mkt men kändes inte kul.

Gnällkuk

Låter som en väldigt konstig slutsats av Grubb? Om man överraskningssläpper ett spel utan någon som helst marknadsföring och dessutom ovetandes för sin publik, samma dag så blir det svårt att säga att spelet underpresterat. Då har man ju isf inte trott på det från början eller så har man rätt konstigta förväntningar.

Jag väljer att tro Aaron här, verkar ju vara väldigt omtyckt och benämns i positiva ordalag av de flesta.

signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Det här spelet kunde lika gärna blivit en stor flopp, så kul att läsa att det var en succé för dem. Har inte spelat själv, men det ser (och hörs) imponerande ut. Som en superladdad version av Osu! Tatakae! Ouendan 🙂

Skrivet av Papphammar:

Fastnade inte alls för spelet..kanske inte ensam. Känns som det är fel på en eftersom det hyllats så mkt men kändes inte kul.

Låter helt normalt. Vi kan inte alla gilla samma saker. Är ”beat-spel” något du vanligtvis spelar och gillar?

Avstängd
Skrivet av trickeh2k:

Låter som en väldigt konstig slutsats av Grubb? Om man överraskningssläpper ett spel utan någon som helst marknadsföring och dessutom ovetandes för sin publik, samma dag så blir det svårt att säga att spelet underpresterat. Då har man ju isf inte trott på det från början eller så har man rätt konstigta förväntningar.

Jag väljer att tro Aaron här, verkar ju vara väldigt omtyckt och benämns i positiva ordalag av de flesta.

Det verkar vara vanligt att skriva saker och ting är flopp direkt. Man undrar ju vad folk har för krav för att nått inte ska vara en flopp.

signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Hade varit mer intressant att veta hur de mäter framgång än att de är nöjda med Hi-Fi Rush. Kanske sålde bra på Steam?

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Det här spelet kunde lika gärna blivit en stor flopp, så kul att läsa att det var en succé för dem. Har inte spelat själv, men det ser (och hörs) imponerande ut. Som en superladdad version av Osu! Tatakae! Ouendan 🙂

Låter helt normalt. Vi kan inte alla gilla samma saker. Är ”beat-spel” något du vanligtvis spelar och gillar?

Delvis, jag körde Metal: Hellsinger, ett tag iaf var det ju något man fastnade direkt för, men märkte också hur känsligt det var att ljudet synkade exakt exakt, vilket aldrig blev riktigt bra. Lite samma sak med hi fi rush.
Jag gillar nog spel som Bulletstorm istället mer och hoppades mer på den typen av flow i combos än att jaga beats.

Medlem

Jag hade skitkul med Hi-Fi rush!

Medlem

Fantastiskt spel. Kul och vågat med lite nytt.

Chefredaktör

Jag hade väldigt kul med Hi-Fi Rush! 🎸

Medlem

Aldrig hört talas om spelet.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Bra spel, borde släppts på Switch.

signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Man kan ju undra vad ”all key measurements” betyder i detta sammanhanget… betvivlar att det betyder reella pengar på kontot men Microsoft har väl inte börjat ställa det kravet på sina tjänster, ännu.

Medlem

Det är ju inget snack om att det blev väl mottaget iallafall, många älskar spelet. MS redovisar ju sällan siffror, nu finns det väl knappt försäljningssiffror att redovisa för deras spel längre då de ingår i Gamepass. Det var ju även längesedan de sa något om Gamepass-siffror så vitt jag vet, lite oroväckande kanske då det ofta redovisas siffror när det är positiva nyheter.

Medlem
Skrivet av lasselason:

Det var ju även längesedan de sa något om Gamepass-siffror så vitt jag vet, lite oroväckande kanske då det ofta redovisas siffror när det är positiva nyheter.

Jag är osäker på vad du ser som längesedan, men det var ju i slutet på förra året som de gick ut med att GP är lönsamt, i alla fall. Alltså några månader sedan. Men det är kanske det du tänker på.

Det var ju även runt då p.g.a det aktuella uppköpet som det uppdagades att GP under året innan, alltså 2021, genererade $2,9 miljarder i intäkter (runt 33 miljarder kronor då) från enbart GP till konsol. PC-Game Pass var alltså inte ens inräknat där. Så förhoppningsvis finns det ingen större anledning till oro.

https://www.theverge.com/2022/10/26/23425029/microsoft-xbox-g...

https://www.videogameschronicle.com/news/microsoft-generated-...

https://www.gamereactor.se/xbox-game-pass-tjanade-in-33-milja...

Medlem
Skrivet av Papphammar:

Delvis, jag körde Metal: Hellsinger, ett tag iaf var det ju något man fastnade direkt för, men märkte också hur känsligt det var att ljudet synkade exakt exakt, vilket aldrig blev riktigt bra. Lite samma sak med hi fi rush.
Jag gillar nog spel som Bulletstorm istället mer och hoppades mer på den typen av flow i combos än att jaga beats.

Ahh, jo har själv lite problem med hybrid-beatspel. Gillar rena sådana som Osu! och Guitar Hero, men har lite problem att få allt att klaffa när jag måste göra andra saker samtidigt.

Medlem
Skrivet av Papphammar:

Finns inte ett sportspel eller racing spel som är bra om man utgår ifrån den logiken då jag inte tycker såna spel är kul.

Det är väl ett spel som handlar rätt mycket om rytm? Låter inte som ett spel för mig heller eftersom jag har noll taktkänsla men jag har bara hört gott om spelet från andra.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Hade varit mer intressant att veta hur de mäter framgång än att de är nöjda med Hi-Fi Rush. Kanske sålde bra på Steam?

... gissningsvis så kollar de nog på hur mycket trafik spelet drog till gamepass.

Medlem
Skrivet av Balunan:

Jag är osäker på vad du ser som längesedan, men det var ju i slutet på förra året som de gick ut med att GP är lönsamt, i alla fall. Alltså några månader sedan. Men det är kanske det du tänker på.

Det var ju även runt då p.g.a det aktuella uppköpet som det uppdagades att GP under året innan, alltså 2021, genererade $2,9 miljarder i intäkter (runt 33 miljarder kronor då) från enbart GP till konsol. PC-Game Pass var alltså inte ens inräknat där. Så förhoppningsvis finns det ingen större anledning till oro.

https://www.theverge.com/2022/10/26/23425029/microsoft-xbox-g...

https://www.videogameschronicle.com/news/microsoft-generated-...

https://www.gamereactor.se/xbox-game-pass-tjanade-in-33-milja...

Samtidigt så vill de inte att ngn räknar på hur mycket de faktiskt går miste om: https://nordic.ign.com/xbox-game-pass/64016/news/microsoft-ad...

Om man bara kikar på vad tjänsten drar in så kan man ju tycka att allt bara är positivt. Men det är inte så ngn ekonom skulle räkna på detta så det blir ju lite larvigt att presentera vinster med skygglappar stora som badlakan…

Det skulle vara intressant om de var mer öppna kring detta för det skulle ju avslöja om modellen fungerar på samma vis som tex Netflix. Men med tanke på den radiotystnaden så tror jag svaret är givet…

Medlem

Hade detta musikspel, som är som stöpt för en japansk publik, släppts till format som japaner och andra fans av musikspel faktiskt äger så hade det nog kunnat sälja väldigt bra.

Vet inte om det går att göra en mobil- och ipad-version av det? Hade säkert sålt en hel del. Kanske det kommer nu när Apple måste tillåta tredjepartsappar.

1
Skriv svar