Trailern för "bodycam-FPS:et" Unrecord ser väldigt realistisk ut
Helt otroligt hur långt vi kommit sedan Mario i 8-bit bara på ett gäng år.
UE är verkligen en magisk spelmotor.
Helt otroligt hur långt vi kommit sedan Mario i 8-bit bara på ett gäng år.
UE är verkligen en magisk spelmotor.
Det visar hur viktigt raytracing är, inte bara att återskapa realistisk ljusättning, men hur lätt det blir att göra det för utvecklare.
Läste någon komma med en teori om styrningen och varför det ser ut som det gör:
Musen styr vapnets riktning, men istället för att kameran är perfekt låst till vapnet så följer kameran efter vapnet med lite delay, samt en liten buffer av rörelse där kameran inte behöver behöver låsa sig till vapnet varje gång, så det är därför man ser så många fria rörelser med vapnet.
Så fungerar det ju även i Operation Flashpoint och Arma. Man kan rikta vapnet utan att kameran rör sig, men flyttar man siktet mot sidorna så följer kameran med i rörelsen.
Förutom det som @eld säger så behöver du bara se på sista snubben i slutet, innan explosionen, så kommer till och med du vara tvungen att medge att det uppenbart handlar om renderad 3D.
Intressant att så många blir såpass lurade, trots att de förmodligen sett spelgrafik utvecklas under hela sina liv.
3D är en illusion i bildsammanhang. Finns inga som helst tecken på att realtidsrendering måste förekomma i någon utav scenerna i klippet. Varken du eller jag eller någon annan utan tillgång till produkten har tillräcklig data för att med säkerhet kunna fastslå en sådan distinktion.
🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI
Jag jobbar med spel, allt vi ser i klippen är helt rimliga saker.
Både Lumen och Nanite finns tillgängligt för alla att använda, du kan själv prova att öppna unreal 5 och slänga in massa assets från biblioteket och få en otroligt realistisk miljö med hjälp av dessa.
Det finns diverse realtime quirks om du vet vart du ska kolla:
https://i.imgur.com/c8mrFEm.png
Dynamiska animationer som bryter handleder lite för mycket och får armen att komma ut ur bröstkorgen
https://i.imgur.com/zk29C1g.png
Aliasing på skuggorna.
Sådana visuella effekter kan enkelt skapas i mjukvaror som Davinci Resolve och After Effects och läggas på videon i efterhand. I detta fall har indieutvecklaren goda incitament till att locka investerare... Och kan mycket väl planera att aldrig släppa något spel. Det har vi sett åtskilliga gånger i historien.
🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI
3D är en illusion i bildsammanhang. Finns inga som helst tecken på att realtidsrendering måste förekomma i någon utav scenerna i klippet. Varken du eller jag eller någon annan utan tillgång till produkten har tillräcklig data för att med säkerhet kunna fastslå en sådan distinktion.
För att allt man ser i videon redan är saker som folk gjort flera gånger, teknik som spelföretag redan använder, fotogrammatri, raytracing osv.
Det här är inte som när killzone trailern släpptes och det var omöjligt snyggt med tekniker som inte används i spel, allt i unrecorded trailern är helt normala saker.
Sådana visuella effekter kan enkelt skapas i mjukvaror som Davinci Resolve och After Effects och läggas på videon i efterhand. I detta fall har indieutvecklaren goda incitament till att locka investerare... Och kan mycket väl planera att aldrig släppa något spel. Det har vi sett åtskilliga gånger i historien.
Varför behövs dessa verktyg för att fake'a allt som ses i videon, unreal engine har redan alla verktygen för att skapa något som inte går att rendera i realtid, after effects är överflödigt.
Det var denna teori folk redan hade, att det är så snyggt att det måste vara förrenderat, tills att videon från unreal editor släpptes där han flyger igenom miljön i full fps.
Här är saker som är fake: NPC's, de är antagligen inte helt implementerade, de är skriptade att dyka upp på speciella platser och har inte så mycket mekanik än, även drönaren.
Det handlar inte om att det kan fake'as, det handlar om att det är lättare att bara göra det på riktigt än vad det är att fake'a det.
Detta ser sjukt ut rent grafiskt och förstår varför folk trodde det var fake.
Frågan är hur pass "realistisk" grafik vill man ha i ett spel, likt detta spel, tills det blir för mycket och charmen försvinner. Blir det lika roligt att spela om framtida spel börjar se ut som i verkligheten och man knappt ser några skillnader längre? Hoppas ni förstår vad jag menar.
3D är en illusion i bildsammanhang. Finns inga som helst tecken på att realtidsrendering måste förekomma i någon utav scenerna i klippet. Varken du eller jag eller någon annan utan tillgång till produkten har tillräcklig data för att med säkerhet kunna fastslå en sådan distinktion.
Sådana visuella effekter kan enkelt skapas i mjukvaror som Davinci Resolve och After Effects och läggas på videon i efterhand. I detta fall har indieutvecklaren goda incitament till att locka investerare... Och kan mycket väl planera att aldrig släppa något spel. Det har vi sett åtskilliga gånger i historien.
Det här känns mest som Dunning-Kruger i full effekt. Varför lita på experterna när man istället kan ta på sig foliehatten? Nåväl, jag ger mig ¯\_(ツ)_/¯
Dessa asset flips är bara så tröttsamma och finns i drivor på tuben, det ligger liksom ingen substans i det. Folk leker i UE, och ja, de kan vara duktiga och förstå pipen och addera sin "expertis", men 99% av arbetet har ändå gjorts av Epic samt tillgångskreatörerna. Vi kommer med största sannolikhet inte se detta komma ut, åtminstone inte som det episka spel folk tror det är..
Dessa asset flips är bara så tröttsamma och finns i drivor på tuben, det ligger liksom ingen substans i det. Folk leker i UE, och ja, de kan vara duktiga och förstå pipen och addera sin "expertis", men 99% av arbetet har ändå gjorts av Epic samt tillgångskreatörerna. Vi kommer med största sannolikhet inte se detta komma ut, åtminstone inte som det episka spel folk tror det är..
Nu är det ju galet tidigt i utvecklingsfasen och man vet inte alls hur spelet kommer bli. Så tror inte folk har episka tankar om spelet i detta skedde. Tror de flesta ser det för vad det är, ett lovande techdemo som har en relativt lång utvecklingstid framför sig ( om de ens hittar investerare).
Dessa asset flips är bara så tröttsamma och finns i drivor på tuben, det ligger liksom ingen substans i det. Folk leker i UE, och ja, de kan vara duktiga och förstå pipen och addera sin "expertis", men 99% av arbetet har ändå gjorts av Epic samt tillgångskreatörerna. Vi kommer med största sannolikhet inte se detta komma ut, åtminstone inte som det episka spel folk tror det är..
Hur är spelet en assetflip om det inte är släppt, eller ens är i närheten att vara släppt.
Tänkte direkt på trespasser från 1998 x)
Haha ja den armrörelsen alltså 😂 Operation Flashpoint som nämndes tidigare också men armen i Trespasser var en nivå för sig.
Ser väl ok ut. Ser inte så kul ut dock.
Kan du komma på något som ser snyggare ut?
Kan du komma på något som ser snyggare ut?
Här måste vi separera estetik och realism, mycket av detta spels realism kommer ju från diverse kamera-aspekter, inte bara grafiken.
Så visst ser det helt ok ut.