Sega och Tencent dissar också årets E3-mässa
E3's dagar är över?
Dess dagar var över för länge sedan.
Finns plats för VR scenen, då kan E3 intressant igen.
Tydligen var det mycket VR på GDC (game developer conference)
Xbox, ubisoft, EA mm är endå bara sömnpiller.
Är många år sedan man såg fram emot E3.
Det var kul att läsa reportagen i Super Play om mässan en gång i tiden. Men idag blir man matat med nyheter och "läckor" om nya spel dagligen.
Så känns inte som att det finns något behov av E3 längre, speciellt inte när inga utvecklare är intresserad av att vara där. Dags att lägga ner
Riktigt tråkigt att E3-tiderna förmodligen är förbi. Gillar att vi fick en kompakt vecka fylld med trailers, uppesittarkvällar och utannonseringar. Sen tyckte jag om känslan med live-publik och att konferenserna oftast var på en stor scen.
SummerGameFest är väl ett OK substitut(i brist på annat), men det är/var oftast alldeles för spretigt och utdraget. Minns inte hur det var sist, det pågick väl i typ 1-3 månader? Gör det mer kompakt så blir det bättre.
The more I practice, the luckier I get.
E3's dagar är över?
Ja tyvärr. Om dom inte kan komma på ett bra sätt att bli relevanta igen. Slå ihop spelmässan med en stor turnering i något spel eller liknande.
Sen har ju spelvärlden utvecklats också. Förr fick vi dom stora tillkännagivandena runt E3. Och det gällde i princip alla.
Nu kommer det stora nyheter lite titt som tätt när någon utgivare känner att det är dags. Dessutom läcks ju mycket info av folk inom branschen också.
Så tyvärr är nog E3 eran också förbi tyvärr.
PSN: OAKTHYR
E3 var ju ett stort event back in the days, satt man och invänta vad som skulle komma osv. men sen kom de egna eventen sen sket det sig totalt känns det som.
Quakecon, Blizzcon osv.
Faktorer det beror på kan ju vara många, Quakecon och Blizzcon har ju haft tävlingar på sina event, men man har investerar och annat som vill pusha på också vilket kanske påverkat med annonsering av spel osv.
Lite det som är dumt med dagens internet att nyheterna för 1 timme sedan är redan gamla.
E3 är över, tyvärr. Vilket det egentligen varit i några år. Även om det nu blir E3 i sommar är det inte den riktiga E3. Där alla samlas och visar upp sitt, i fysiskt närvarande.
Det var så mysigt varje år se framemot företagens presentationer på scen. Diskussionerna på nätet. Den tiden är över 😪.
Är många år sedan man såg fram emot E3.
Det var kul att läsa reportagen i Super Play om mässan en gång i tiden. Men idag blir man matat med nyheter och "läckor" om nya spel dagligen.
Så känns inte som att det finns något behov av E3 längre, speciellt inte när inga utvecklare är intresserad av att vara där. Dags att lägga ner
Men på allvar dock, hur mycket glädje får man ut av att bli matad med nyheter om spel dagligen? Funderar på att göra någon egen struktur och typ stänga ner vissa grejer och uppdatera mig själv en gång i veckan, en gång varannan vecka eller en gång i månaden. Kan ju inte direkt säga att jag ens uppnår en gnutta av glädjen av att ta del av spelnyheter dagligen som jag fick av att läsa ett ordentligt E3 reportage. Känns lite likadant som att vara beroende av sociala medier och "vara on top" så att säga.
Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3
Nä, det lär inte bli av - inte år och förmodligen aldrig igen. Tyvärr. Men så mycket sänds på nätet och kablas ständigt ut så få känner väl behovet längre heller. Det är ju ingen isolerad happening som det skrivs om i tidningar som sedan går ut på samma sätt - nu är det mer tweets och Youtube samma dag. På gott och ont antar jag. Mest synd är det väl att barndomsdrömmen om att en dag åka till E3 aldrig lär bli av bara.