50 spel att hålla koll på 2023!
Egentligen bara två titlar jag ser fram emot... Jedi order uppföljaren och settlers.
Sonen däremot har surrat om nya Minecraft legends hur länge som helst.
.
Jag håller koll på följande:
Armored Core VI: Fires of Rubicon
Assassin's Creed Mirage
Cyberpunk 2077: Phantom Liberty
Final Fantasy XVI
The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom
Like a Dragon: Ishin!
Marvel's Spider-Man 2
Resident Evil 4
Stalker 2: Heart of Chornobyl
Starfield
Tur att man inte behöver spela samtliga i år
Min lista för 2023:
Trails to Asure (JRPG)
Trails into Reverie (JRPG)
Rune Factory 3: Special (JRPG/Farming)
Diablo 4 (förhoppningsvis bättre än D3) (ARPG)
Fire emblem: Engage (Ett anniversary spel så kommer vara mycket fanservice, men det är fire emblem så måste ha ändå.) (Tactics RPG)
Octopath traveler 2 (JRPG)
Final Fantasy XVI (förhoppningsvis är det inte skit. Senaste action spelet i serien, stranger to paradise, var inte bra) (JRPG)
Baldurs gate 3 (CRPG)
Front mission 2 remake (Tactics RPG)
Front mission 3 remake (Tactics RPG)
Mon-Yu (Dungeon Crawler med Grid movement)
X4:Kingdom End (Space trading/combat)
Distant Worlds 2 DLC (fortfarande inte namngivet) (4X Space strategy)
Stellaris DLC (Fortfarande inte namngivet) (4X Space strategy)
Starfield (förhoppningsvis har inte anpassningen till One S hållit tillbaka detta. Förhoppningsvis blir det patchat nog så det är spelbart under 2023 då det är bethesda) (RPG)
Tales of Symphonia: Remastered (JRPG)
Finns en hög mer nischade spel jag inte skrivit ut på listan då det ännu inte är klart om de kommer 2023. Som till exempel:
Witchbrook (CRPG)
Ni missade Hollow Knight: SIlksong. Årets mest efterlängtade släpp, efter möjligtvis Zelda.
Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW
Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''
Rogue Trader lyser med sin frånvaro i listan!
Några andra spel att ha ögonen på, som jag inte såg i listan eller kommentarerna: Broken Roads, Colony Ship, Cyber Knights: Flashpoint och Dark Envoy.
Ett intressant år för oss RPG-älskare!
Crime Boss: Rockay City kanske kan bli något?
Rockstar börjar kännas lite trötta, vill ha en ny sandlåda som utmanar lite. Helt störd ensamble, ska bli kul att se om de får liv i skådisarna. Verkar finnas väldigt lite info om spelet ute?
Armored Core bara för att fromsoftware, har inte kört något tidigare spel, men kanske dags nu?
Horizon Call of the Mountain är det enda som är förköpt på listan. Grym start för PSVR2! Guerrilla sätter ribban högt när de kombinerar roligaste spelmekaniken med snyggaste grafiken.
Burning Shores ser verkligen helt fantastisk ut, lika given DLC som Cyberpunks kommande.
Pragmata har jag väntat på ett tag. Hoppas på mera info snart?
Det här spelåret kommer nog bli bra med många spännande titlar. Jag ser mest fram emot The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom, Final Fantasy XVI och Starfield m.m.
PS2, PS3, PS4, PSP, New 3DS XL, NDS Lite, Wii, N64, Sega Mega Drive, GBC
PC: GTX 1060, MSI Z170A Krait Gaming 3X, 16GB DDR4 @ 1066.7 MHz
Zelda, starfield, hogwarts? Bra år för jrpg, tyvärr känns många som moderna....
Ser fram emot zelda men måste spela färdigt tidigare, hamnar på villovägar hela tiden...
Starfield kan bli det som gör att jag skaffar by dator, om dom inte gör tangentbord mus-stöd till xsx, då blir det ett sådant