FZ Play - Vampire Survivors

Robot
FZ Play - Vampire Survivors

Wakkaah gör upp med tusentals vampyrer.

#fz-play, #vampire-survivors

Medlem

Kollar nog in en sväng!
För mig som inte är ett fan av genre:n (stavning?) så är det ett ändå ett väldigt skoj lunchrast/kaffepaus spel på mobilen

Moderator
Skrivet av Tiggaren:

Kollar nog in en sväng!
För mig som inte är ett fan av genre:n (stavning?) så är det ett ändå ett väldigt skoj lunchrast/kaffepaus spel på mobilen

Trevligt då ses vi!

Moderator

Som vanligt är det första gången jag testat, jag har tro det eller ej inte provat detta än. Kom gärna och undervisa mig under kvällens stream!

Medlem

Jättekul stream! Lärde mig mer om spelet också. Är nybörjare själv.

CTI
Medlem

Bra stream, jag köpte spelet direkt efter streamen

signatur

The Toys: PC I7 4930K@4,5Ghz - 32Gb - Strix RTX 3080, Ps5, Ps4 + SSD, Ps3, Ps2, Ps1 Mini, Xbox 360, Nintendo Famicon NES, Amiga 500 Mini

Medlem

klart årets bästa spel! väldigt billigt och väldigt bra! + p å +

Hint finns på mobilen också free, med ads osv. Men ingen pay only watch to play typ

signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem

Enda problemet jag hade med Vampire Survivors var att det var alldeles för lätt... Låste upp i stort sett alla perks på ett par timmar. Sen var det mest grind tills man låst upp alla banor och characters. Men kul tidsfördriv. Körde det på xcloud på decken.

signatur

1# FZ Troll

Medlem

Jag köpte spelet häromdagen. Det är riktigt kul.
Är 10 timmar in och har hittat några bra knep och strategier för att överleva.

Det tog mig 5-6 spel innan jag äntligen fattade vad man INTE ska göra. Nu är spelet något helt annat, när man förstår hur spelet funkar.

Va aggressiv
En övergripande och fundamental grej som drastiskt ökade min överlevnad var att sluta springa runt och utforska. Man upptäcker granska snart att mobsen bara blir starkare och starkare för var varje minut som går, och du kan inte direkt få dem att sluta upp med det. Därför är ditt bästa svar att försöka levla upp så snabbt du bara kan. Va aggressiv och slå alltid på någonting. Ta all exp du kan få! Klockan tickar! Låt dem inte växa ifrån dej.

Dubbelsnärt med piskan
Om man är duktig med piskan kan man ibland time:a så man slår två snärtar åt samma håll - genom att vända sig mitt i slaget. Det kan va bra att ta till ifall man möter någon starkare mob eller boss. Det är dock ingen teknik som man behöver hålla på med hela tiden.

Permanenta uppgraderingar
Efter man dött har man förhoppningsvis några hundra guld. Det mesta är ju bra att låsa upp. Lås gärna upp saker såsom attract orb, movement speed och väldigt gärna den där 5000 gold grejen som ger dej dubbla attacker på allt. Sen har du ett helt annat spel. Jag är inte säker på om det är den optimala vägen att låsa upp. Men jag uppskattar särskilt dessa tre saker. Det finns en refundknapp med!

Upptäck vad som verkar funka
Sen är det bara att utforska med olika hjältar, builds och kombos. Det finns egentligen inga dåliga vapen, bara mindre optimala val för stunden. Det är som vanligt… Man får pröva sig fram och se vad som verkar funka. Tillslut faller palleten ner och man överlever längre och längre.

Vitlöken är bra i början
Vitlöken är bra i många fall, särskilt mot fladdermussvärmarna i början. Fast jag vill inte berätta allt för mycket om vapen och sånt. Det är ju framförallt dem som är roliga att pröva och utforska.

En hemlig bok
Ett hett tips är att försöka hitta en hemlig bok på andra banan. Jag körde första banan allt för länge utan att veta om hemligheterna i den boken! Det finns en grön pil som pekar mot boken. Gå dit!

Sex nybörjartips i försök att inte spoila för mycket

signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av robbis:

Enda problemet jag hade med Vampire Survivors var att det var alldeles för lätt... Låste upp i stort sett alla perks på ett par timmar. Sen var det mest grind tills man låst upp alla banor och characters. Men kul tidsfördriv. Körde det på xcloud på decken.

Kan hålla med. När man väl lärt sig hur man överlever så är receptet mer eller mindre det samma på nästkommande banor.

Jag tycker att spelet var allra roligast de första 3-5 timmarna, när alla möjligheter stod öppna. En tråkig sak är att jag har inte lyckats dö sedan jag lärde mig hur man överlevde. Den största faran är om jag somnar till efter att ”bubblan sitter”. De få gånger jag faktiskt varit nära på att dö är när jag suttit och gäspat mig full med tårar i ögonen.

Det kanske hade varit bra om de svårare banorna förbjöd fler och fler perks ju längre man kom? För tillslut får man ju alltid upp den där bubblan som dödar allt i dess väg. Jag tycker att de senaste fem timmarna varit lite som att köra på en lång och seg motorväg med enda nöjet att pröva att låsa upp någonting man inte gjort innan.

Jag saknar spelet som Wakkah visar på. När man går runt och prövar alla möjliga vägar. Nybörjarstadiet är guld!

Med detta sagt har jag inte låst upp alla gubbar eller banor ännu. Jag pröjsade även för DLC:t som verkade rehaula bland perksen (hälften jag låst upp försvann efter jag uppdatera). Jag lär nog kunna utforska spelet i 10-20 timmar till innan jag tröttnar. En polare har 80 timmar nånting och låst upp alla achievements. Om jag skulle försöka göra detsamma tar det väl 100 timmar? Aja, det är verkligen inte dåligt för priset av en kaffe! Klart ett av årets bästa spel!

signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Roligt spel men när man kommit en bra bit in och låst upp alla karaktärer (har även DLC, men inte låst upp dessa) så ökar svårigheten till den grad att man bara tröttnar, te.x blir det mer viktigt att gå i c:a 25 min totalt åt båda hållen, då levlar man väldigt dåligt, och allting blir jättesvårt för att inte säga omöjligt. Men, men hade kul i säkert 70h.

En grej som gör spelet väldigt mycket enklare är att inte köra med keyboard utan använda (analog) kontroller, du får genast mycket bättre kontroll över karaktären och kan undvika fiender betydligt lättare. Provat båda och med tangentbord blir det verkligen jättedåligt.

Medlem

Spela med modifiers och uppa svårigheten så får man hitta lite nya taktiker för att klara sig men som ni säger när man ”knäckt” koden blir det ganska enkelt.

Skrivet av robbis:

Låste upp i stort sett alla perks på ett par timmar. Sen var det mest grind tills man låst upp alla banor och characters.

Du kan inte låsa upp allt på tiden det tar att köra 4 runs…..

Gnällkuk

Kan rekommendera soulstone survivors! En bra klon

signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Sur Apan:

Spela med modifiers och uppa svårigheten så får man hitta lite nya taktiker för att klara sig men som ni säger när man ”knäckt” koden blir det ganska enkelt.

Du kan inte låsa upp allt på tiden det tar att köra 4 runs…..

Beror även på vilka perks du satsar på först. Vissa banor sprutar det ut pengar på. Hade nog låst upp det mesta inom 4 timmar. Visst kan man modda sen men det gör det inte speciellt mycket svårare imao. Klarar man sig genom de första levlarna så blir det bara enklare och enklare, speciellt när det rollas fram den som ger en extra projektil på alla vapen för varje upgrade.

signatur

1# FZ Troll

Medlem
Skrivet av robbis:

Beror även på vilka perks du satsar på först. Vissa banor sprutar det ut pengar på. Hade nog låst upp det mesta inom 4 timmar. Visst kan man modda sen men det gör det inte speciellt mycket svårare imao. Klarar man sig genom de första levlarna så blir det bara enklare och enklare, speciellt när det rollas fram den som ger en extra projektil på alla vapen för varje upgrade.

Sedan kan man också leta upp sakerna på kartan för att göra det lite roligare. Själv försöker jag maxa båda ringarna & de röda left, right sakerna. Finns andra saker också. T.ex så kan man ju få mer uppgraderingar om man bygger karaktären själv på ett visst sätt och sedan letar reda på resterande saker på kartan. Finns spenat på kartan då behöver man inte välja den själv. Bättre att ta något annat då och hämta spenaten senare.

Jag kör DLC:n nu och kom upp i level 162.

Medlem
Skrivet av robbis:

Det var inte det jag skrev. Att det går att maxa saker är enkelt men att låsa upp allt är inte möjligt och att det mesta är att upplåst är väl ändå inte att vara klar? Då spelet bara går ut på att grinda och komma framåt tills allt är upplåst.

Tyvärr blev det ännu enklare i och med dlc som gör pengar i stort sett onödigt.

Medlem
Skrivet av Sur Apan:

Det var inte det jag skrev. Att det går att maxa saker är enkelt men att låsa upp allt är inte möjligt och att det mesta är att upplåst är väl ändå inte att vara klar? Då spelet bara går ut på att grinda och komma framåt tills allt är upplåst.

Tyvärr blev det ännu enklare i och med dlc som gör pengar i stort sett onödigt.

Och jag menade perksen, det är ju dom som gör det lätt sen. Visst, att låsa upp allt tar längre tid. Men hinner typ tröttna innan pga att det blirnså lätt.

signatur

1# FZ Troll

Medlem
Skrivet av robbis:

Och jag menade perksen, det är ju dom som gör det lätt sen. Visst, att låsa upp allt tar längre tid. Men hinner typ tröttna innan pga att det blirnså lätt.

Man låser upp nya allt eftersom och då blir det ännu lättare när man får tex 10 banish eller 118rerolls Så jag förstår dig.

1
Skriv svar