Archeage 2 har visats upp och ser riktigt vackert ut
Får hoppas att det blir bättre än Unchained-röran...
|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220
The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.
Hoppas ingen hoppar på hype-tåget innan vi vet hur det blir med MTX osv.
Det är ett koreanskt MMO publicerat av Kakao. Det kommer ha MTX och sannolikt P2W i viss mån. Så länge jag kan skaffa det för rimlig peng, kommer jag nog köra det tills jag tröttnar utan att spendera extra pengar och sen lägga ner. Ha kul så länge det varar helt enkelt.
Tittar på recensioner på Steam och många verkar ha gillat första spelet men hatar utgivaren för hur de sunkat ner det med tiden.
https://store.steampowered.com/app/304030/ArcheAge/
Unreal är ganska dåligt till mmos
Har du något belägg för att UE5 är en dålig spelmotor för mmo's?
Spelade Archeage mycket när det kom ut i väst och det var grymt roligt. Mycket av det spelet gjorde var kul.
Bygga hus som inte är instanser utan är en del av världen, Båtar som man kan bygga och åka runt med, Trade Runs att tjäna pengar på, Plantera saker runt omkring i världen som alla kan sno, Juridiska systemet, Politik mellan guilds, välja mellan på 3 olika träd som gav dig din klass, Mounts tidigt och att man kan rida två st på dom (spelade med min flickvän och det var roligt att dela mount)
Dock hade massor av problem som förstörde spelet somP2W, Gear upgrade var jobbigt men ett måste för att vara relevant, Bottar som snodde land, Obalanserade skills och så vidare.
En del saker som jag både gillade och ogillade som Labor systemet. Gillade att man inte bara kunde maxa en skill snabbt och om man hade högt i något var men eftertraktad. men jobbigt att man var begränsad och man kände sig bestraffad att inte spela varje dag.
All in all var Archeage ett bra spel med många olika saker att göra men man kände sig tvungen att spela varje dag med plantor som växer på sin gård och labor som samlade på sig. PvP kändes orelevant då oftast den med högre gear score vann eller om man hade fler spelare.
Men av alla MMO jag spelat är nog Archeage det spel som har gett mig flest roliga minnen under den 2-3 månader som jag spelade jämfört med exempel 3+år med WoW / FFXIV