Pentiment
16 timmar känns verkligen inte kort för en sådan här titel.
16 timmar känns verkligen inte kort för en sådan här titel.
Det är lite som att säga hur långt ett snöre bör vara. Det varierar förstås rejält från spel till spel vad som är en lagom längd, även för spel i samma eller liknande genre som varandra.
I Pentiments fall har man ett rejält tilltaget karaktärsgalleri och en historia som sträcker sig över ett kvarts sekel. Personligen upplevde jag att speltiden låg Obsidian i fatet här vad gäller att göra sin egen story rättvisa. Hade velat se att man antingen hade mer tid eller en mindre skala på narrativet. Men det är jag det.
Det här ska jag ha! Undrar om det funkar bra på Steamdeck?
Låter grymt, ska lätt ge det här en chans. Ska bara spela ut monkey island först
Och där va monkey Island slut (underbart spel!). Så lägligt inför släppet imorgon
Har Josh Sawyer haft sin hand med i nåt, spelar jag det. <3
CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort: TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua
Hade velat se att man antingen hade mer tid eller en mindre skala på narrativet. Men det är jag det.
Fair enough.
Låter grymt, ska lätt ge det här en chans. Ska bara spela ut monkey island först
Hur var monkey Island? Har inte vågat testa själv 😛
Hur var monkey Island? Har inte vågat testa själv 😛
Fantastiskt 😃 så bra att jag plöjde hela och sen fick blodad tand och installerade ettan (xbox 360 special edition-varianten via bakåtkomp. Den versionen har hints inbyggt om man fastnar vilket är grymt skönt om man vill casual-spela lite eller tar för mkt pauser) också, precis tagit mig till ön där nu 😁
Det här ska jag ha! Undrar om det funkar bra på Steamdeck?
Jag kör det via game pass cloud på Stem decken utan några problem
Någon som kommit igenom spelet än? Har själv varit upptaget i GoW men har tagit detta spel i etapper. Just nu på act 3. Nu är inte dialogvalen lika men jag får ungefär samma känsla som disco elysium när jag spelar detta.
Riktigt bra spel ju 🤩
Tycker att det var liiiite för långsamt i början. Men efter ett par timmar lossnade det, och jag spelade typ halva act 1 och hela act 2 mer eller mindre i en sittning. Sjukt bra spel! Ska bli intressant att läsa på sen hur de olika dialogvalen påverkade (jag är en sådan som i princip aldrig spelar om spel).