WTH?! - Bibeln (ja, boken) finns snart på Steam
Inväntar uppföljaren.
Koranen - men den finns bara i tryckt version än så länge.
Hoppas att det blir 18-årsgräns med tanke på vad som står i boken. Exempel:
2 Kungaboken 2:23-24
"Från Jeriko gick Elisha upp till Betel. När han var på väg dit kom en hop småpojkar ut från staden och gjorde narr av honom. Ge dig i väg, flintskalle! ropade de. Ge dig i väg, flintskalle! Elisha vände sig om, såg på dem och förbannade dem i Herrens namn. Då kom två björnhonor fram ur skogen och rev ihjäl fyrtiotvå av barnen."
Koranen - men den finns bara i tryckt version än så länge.
Plot tvist, i Bibeln DLC - Koranen och den falske sonen och profeten Jesus försök till upprättelse.
IDKFA
"Från Jeriko gick Elisha upp till Betel. När han var på väg dit kom en hop småpojkar ut från staden och gjorde narr av honom. Ge dig i väg, flintskalle! ropade de. Ge dig i väg, flintskalle! Elisha vände sig om, såg på dem och förbannade dem i Herrens namn. Då kom två björnhonor fram ur skogen och rev ihjäl fyrtiotvå av barnen."
Fyfan detta hån mot flintskalliga! Redan flintofobi för 2000 år sedan
IDKFA
Ganska rimligt straff. Man ska ju inte retas - och åtminstone 42 av dem gör inte om det!
Perfekt på steam decken när man vill vara lite kristen
När andan/anden faller på, så att säga.
En Bamseponny av folket
Hoppas mänskligheten har tryckt på quick save.
jädra bra nyhet att driva med 😂
kan dock se tjusningen med det ändå, som kristen long time gamer (även ADD:are) har jag aldrig ens försökt läsa bibeln, inte seriöst iaf då jag har fruktansvärt svårt för att hålla mig vaken vid läsning av vanlig skönlitteratur. Är inte så förtjust i präster, eller kyrkan för delen heller, (vilket kan bero på att min far är präst), men detta kan ändå bli ett användbart redskap för mig. Förstår dock inte varför den ska finnas på steam 😅
feel free att driva med mig också om ni känner för det, jag är van 🤭
Får jag påminna om FZ-klassikern Jesus och jag – Frälsarens liv som bisarrt våldsspel?