Snabbkollen - Hur bra blir GTA 6?
Med GTA5 och RDR2 i baken så tror jag att det vore fel att förvänta sig något annat än ett utomordentligt lir?
Alla nyckelpersoner bakom de tidigare spelen är borta, kvar är nyutexaminerade woke-utvecklare som bär GTA-liket som en mask. Tror inte det blir särskilt bra men hoppas in i det sista att jag har fel.
ja alla goa gubbar har dratt.
Om de är lite nyskapande och gör något nytt med välskrivna karaktärer som RDR2 hade så kan spelet bli bra tror jag. Sedan har jag för mig att de som lämnat Rockstar gjorde det pga en väldigt giftig kultur inom företaget och det är ju bra om de som hetsar sina medarbetare har fått gå någon annanstans?
Det kan inte bli bättre för Take Two och Rockstar har sett hur mycket pengar de tjänar på mikrotransaktioner.
Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD
Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.
Rockstar har fått extremt blodad tand från multiplayer kossan, vilket är ytterst oroväckande! Frågan är hur tidigt ledningen kommer "dra i bromsen" för utvecklingen av singel-player (SP) och att därefter ropa "Nu räcker det! Bygg 10000 olika fordon som spelarna får köpa styckvis istället". Personligen är jag väldigt oroad över detta!
Äeh, klart dem inte kommer fucka upp. Givetvis blir det ett BRA spel. Sen kommer folk alltid att ha inställningen att GTA 3,4,5 osv är bättre av den enkla anledningen att dem allra flesta gillar nostalgi.
Xbox Series X | Nintendo Switch | Xbox One X | Xbox 360
Fanatec CSL DD 8nm | McLaren GT3 V2-ratt | CSL Elite V2-pedaler
Äeh, klart dem inte kommer fucka upp. Givetvis blir det ett BRA spel. Sen kommer folk alltid att ha inställningen att GTA 3,4,5 osv är bättre av den enkla anledningen att dem allra flesta gillar nostalgi.
Vad bra att du kan tala för alla dem då.
Alla nyckelpersoner bakom de tidigare spelen är borta, kvar är nyutexaminerade woke-utvecklare som bär GTA-liket som en mask. Tror inte det blir särskilt bra men hoppas in i det sista att jag har fel.
Rockstar säger att de ska ha en kvinnlig spelbara karaktär i spelet och alla dessa boarderline incelmänniskor börjar att gråta. Gå ut och ta på gräs.
Samtidigt har det gått nio år sen GTA 5
Det är idag 3188 dagar sedan GTA V släpptes.
Det är 3309 dagar mellan att GTA San Andreas släpptes och GTA V släpptes.
Så om fyra månader har det gått längre tid sedan GTA V släpptes än den tid som de tog dem att släppa både IV och V. Och VI är då forfarande 12 till 18 månader bort.
Tycker de tagit/tar alldeles för lång tid på sig. Vet att jag inte talar för alla men själv har jag i alla fall hunnit tappa intresset för serien helt sedan femman kom ut för hundra år sedan (känns det som). De borde ha gjort ett GTA6 för åttonde generationen, istället för att bara mjölkat femman i alla dessa år.
Rockstar säger att de ska ha en kvinnlig spelbara karaktär i spelet och alla dessa boarderline incelmänniskor börjar att gråta. Gå ut och ta på gräs.
"Kvinnlig spelbar karaktär" är en låtsaskontrovers, ingen bryr sig om sådant. Handlar snarare om att Rockstar skrotat spellägen för att det vore "kontroversiellt" att spela som polis i multiplayer, plockat bort skämt från GTA V i efterhand och nu tydligen självcensurerar för att inte råka förolämpa någon med GTA VI. Du vet ju dock redan detta, är bara väldigt bekvämt att peka på någonting orelaterat för att kunna tvinga fram din favoritförolämpning.
"Kvinnlig spelbar karaktär" är en låtsaskontrovers, ingen bryr sig om sådant. Handlar snarare om att Rockstar skrotat spellägen för att det vore "kontroversiellt" att spela som polis i multiplayer, plockat bort skämt från GTA V i efterhand och nu tydligen självcensurerar för att inte råka förolämpa någon med GTA VI. Du vet ju dock redan detta, är bara väldigt bekvämt att peka på någonting orelaterat för att kunna tvinga fram din favoritförolämpning.
This.
Det är märkligt att sånt här är så provocerande för folk, det är 2022 liksom...
Det är märkligt att sånt här är så provocerande för folk, det är 2022 liksom...
Fast det provocerar nästan inte någon, kontroversen handlar om anpassningar/självcensur av humorn och upplevelsen för att passa "woke"-ideologin.
https://www.bloomberg.com/news/articles/2022-07-27/gta-6-rele...
Var inte GTA woke redan i GTA San Andreas.
Jag minns hur många var upprörda av att man var en svart karaktär och det utspelade sig i 90talets gangsters in the hood era typ.
Många tog det väldigt hårt, speciellt när man gick feån 80 tals vice city scarface stilen
Var inte GTA woke redan i GTA San Andreas.
Jag minns hur många var upprörda av att man var en svart karaktär och det utspelade sig i 90talets gangsters in the hood era typ.
Många tog det väldigt hårt, speciellt när man gick feån 80 tals vice city scarface stilen
Så fort det är något man inte är van vid så är det tydligen woke. Minns att det var någon som beklagade sig över att det fanns kvinnliga outlaws i RDR2 eftersom det inte fanns några enligt honom. Jag googlade och hittade en hel drös...
Fast det provocerar nästan inte någon, kontroversen handlar om anpassningar/självcensur av humorn och upplevelsen för att passa "woke"-ideologin.
https://www.bloomberg.com/news/articles/2022-07-27/gta-6-rele...
Om det finns en ideologi som säger att man inte ska göra narr av folkgrupper, sure. Ta bort stötande skämt kanske man inte bör göra men man bör diskutera vad det skämtas om.