Activision Blizzards mobilspel drar in mer pengar än konsol och PC tillsammans
Varför klagar ni, de drar in pengar på mobilspel för att folk vill betala för det, alltså folk vill ha det. Unnar ni inte folk att kunna köpa vad de vill även om det inte tilltalar just dig?
Fast...tänk ifall ett stort antal människor gillade att äta bajs...så mycket att de otroligt nog gärna betalar mer för det än vanlig föda. De stora matproducenterna uppmärksammar snabbt detta. och eftersom bajs är mycket lättare och billigare att producera än alla annan föda så börjar de helhjärtat att producera bajs. Eftersom man vill nå en större målgrupp än bara de som gillar bajs så växer utbudet med bajs i mer tilltalande former...olika färger, former, lukter, smaker.
Detta är nu en riktig storsäljare, och de som fortfarande producerar vanlig mat köps upp av megaföretagen som numera bara producerar bajs, för att kunna använda nya varumärken att marknadsföra bajs med. Bajs är numera den nya normen...det är helt enkelt det man äter nu för tiden.
De enda som klagar är in liten bitter klick på nätet som svär och ojjar sig över att mat inte längre är mat, och att man bara kan äta skit nu för tiden!
Undrar du fortfarande varför vi som inte gillar bajs klagar?
Detta är dåligt för riktiga gamers, speciellt Diablo-fans. Men dock är det en fördel för indie-utvecklare. Sen är det ingen hemlighet att de stora aktörerna som Activision Blizzard har tappat sina veteraner som startat sina egna indie-studios. Vet att ur Blizzard specifikt har två nya studior uppstått. Varav den ena satsar på ett MMO-spel till PC och Console och den andra satsar på singleplayer spel, och som ska ha ett diablo-aktigt spel och war/starcraft-aktig spel på G. Eftersom dessa veteraner var med och skapade Blizzards kändaste spel så vet de ju precis hur man skapar såna spel. Redan nu finns ju liknande studios.. t.ex. de som skapade Kingdom Come: Deliverance, den studion grundades av f.d. Bohemia Interactive veteraner. Så framtiden behöver inte se alltför dåligt ut. Egentligen är det bara bra att de stora aktörer som tagits över av Corpos (Cyberpunk term) och inte styrs av spelutvecklare/gamers.. att de flyttar till mobilmarknaden. Då innebär det mer potentiella intäkter till de som verkligen vill skapa kvalitetspel.
Tyvärr är det så. Kosmetiska saker har jag oftast inga problem med då jag aldrig köper det. Men att designa ett spel runt att folk MÅSTE spendera pengar, då har det gått för långt. Diablo 4 är nog sista chansen för Blizzard känns det som om inte MS kan få ordning på dem igen.
Få ordning på dem = Sluta göra spel med mikrotransaktioner som påverkar spelandet?
Du vet nog att det inte blir så. Microsoft kommer göra det som ger dem mest pengar precis som Blizzard.
I annat fall kommer styrelsen bli utbytt p.g.a anmälningar då de gör annat än att maximera vinsten.
Det konstigaste tycker jag är att folk vill spela på mobilen. Själv tycker jag att touch i alla former är helt värdelöst. Jag vill ha KNAPPAR. Vet att man kan koppla in en handkontroll men jag skulle gissa att 99% av de som lirar Diablo Immortal inte har gjort det.
Men jag antar också att de flesta som lirar det är födda typ 2005 eller senare och därmed är uppväxta med touch på allt. Antar att de har en annan syn på skiten.
Clash of Clans, Puzzle Quest 3 och Hearthstone funkar bra på mobila format.
Ännu bättre på iPad dock då den är både större o starkare.
Du vet nog att det inte blir så. Microsoft kommer göra det som ger dem mest pengar precis som Blizzard.
I annat fall kommer styrelsen bli utbytt p.g.a anmälningar då de gör annat än att maximera vinsten.
Fast isåfall borde styrelsen för Xbox bytts ut för länge sedan då dom inte använder sig microtransioner på det viset. Anledningen varför diablo blev så var ju för att det var klart innan ena MS affären är klar. Hade Phil fått suttit vid rodret, sett och testat det innan, då hade han nog bara skakat på huvudet och sagt gör om gör rätt. Han om någon vet ju att spel handlar om spelarna och inte plånboken även om han måste få xbox att gå runt. När MS tar över Blizzard så hoppas iaf jag att det är slut på dessa fasoner.
1# FZ Troll
Fast...tänk ifall ett stort antal människor gillade att äta bajs...så mycket att de otroligt nog gärna betalar mer för det än vanlig föda. De stora matproducenterna uppmärksammar snabbt detta. och eftersom bajs är mycket lättare och billigare att producera än alla annan föda så börjar de helhjärtat att producera bajs. Eftersom man vill nå en större målgrupp än bara de som gillar bajs så växer utbudet med bajs i mer tilltalande former...olika färger, former, lukter, smaker.
Detta är nu en riktig storsäljare, och de som fortfarande producerar vanlig mat köps upp av megaföretagen som numera bara producerar bajs, för att kunna använda nya varumärken att marknadsföra bajs med. Bajs är numera den nya normen...det är helt enkelt det man äter nu för tiden.
De enda som klagar är in liten bitter klick på nätet som svär och ojjar sig över att mat inte längre är mat, och att man bara kan äta skit nu för tiden!
Undrar du fortfarande varför vi som inte gillar bajs klagar?
Du behöver inte oroa dig, du får nog ditt sjuttielfte souls spel trots att mobilspel existerar...
Det konstigaste tycker jag är att folk vill spela på mobilen. Själv tycker jag att touch i alla former är helt värdelöst. Jag vill ha KNAPPAR. Vet att man kan koppla in en handkontroll men jag skulle gissa att 99% av de som lirar Diablo Immortal inte har gjort det.
Men jag antar också att de flesta som lirar det är födda typ 2005 eller senare och därmed är uppväxta med touch på allt. Antar att de har en annan syn på skiten.
Medhåll. Har ärligt försökt med Giana Sisters (spelade nästan igenom) och Superfrog HD, samt Castle of Illusions, och den typen av plattformsspel funkar skitkasst med touch. Vilket är synd, för en modern mobil har ju prestanda som klarar den typen av spel som ingenting.
Provade handkontroll och hdmi-kabel till en mobil jag hade och kopplade till TVn. Kan tänka mig att (kanske trådlöst) dockade mobiler till TVn kommer att få en viss marknad framöver, speciellt i länder där konsoller och gamer-PC är för dyra för folk flest - men en mobil har de flesta.
Mina barn spelar mycket på mobil, 90% av spelen är helt obegripliga för mig, men de spelar helt olika spel på sina mobiler och på Switchen. Tror barn som exponeras för olika plattformar knappast väljer Diablo (som jag nyss testade för första gången) på mobil om de har andra alternativ.
Är f.ö vansinnig på alla in-app-purchases i spel och det ska mycket till innan jag plockar fram plånboken för sådant. Däremot har jag (åtminstone tidigare) köpt en hel del mobilspel till barnen.
Tja, antingen gör man ett PC exklusivt spel som man vill att det ska vara, exempelvis Arma 3...
https://i.redd.it/usegrh3m84b31.jpg
Eller anpassar man till multiplatform och får göra massa kompromisser. Med andra ord dumma ner spelet för att det ska funka på en gamepad, eller som nu då mobiler.
Det verkar finnas en konstig spärr hos vissa. Man får inte vara för passionerad över något, då kommer ord som "elitism" snabbt upp. Man undrar om detta bara gäller vissa saker som spel, eller allt i livet.
Blir ni lika sura över folk som ibland vill äta något annat än McDonald's och dricka billig folköl? Alltså jag har inget emot att göra det själv ibland, men blir det inte lite trist när allt ska vara på den nivån hela tiden?
Alla spel har inte intresse av att vara Arma 3. De har såleded inte dummats ner.
Och det är skillnad på passion och elitism. Vid passion behöver man inte snacka ner de som uppskattar andra aspekter.